تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1400 - 23:41
کد خبر : 11661

لایحه رتبه بندی معلمان؛ توافق، تعویق و توصیه بسیج

لایحه رتبه بندی معلمان؛ توافق، تعویق و توصیه بسیج

* بعد از کش‌وقوس‌های فراوان بر سر لایحه رتبه بندی معلمان، دولت در جلسه غیرعلنی مجلس موافقت خود با تخصیص ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرایی‌سازی رتبه‌بندی را اعلام کرد. با این حال در جلسه علنی به دلیل ابهام در ماده چهارم، لایحه به کمیسیون آموزش بازگشت.   * در حالی که مقرر شده تا

* بعد از کش‌وقوس‌های فراوان بر سر لایحه رتبه بندی معلمان، دولت در جلسه غیرعلنی مجلس موافقت خود با تخصیص ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرایی‌سازی رتبه‌بندی را اعلام کرد. با این حال در جلسه علنی به دلیل ابهام در ماده چهارم، لایحه به کمیسیون آموزش بازگشت.

 

* در حالی که مقرر شده تا ۴۵ روز دیگر رتبه‌بندی معلمان برای اجرا کاملا مهیا شود، دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خطاب به رئیس جمهوری نامه زده‌اند که لایحه را صرفا به معیشت معلمان گره نزنند و به جای رتبه بندی، «اصلاح نظام پرداخت معلمان» در دستورکار قرار گیرد.

 

* بر اساس تازه‌ترین تصمیمات کرونایی، در شناورها، قطار و اتوبوس برای سفرهای بین شهری مسافرگیری تا ۸۰ درصد و در پروازها تا ۱۰۰ درصد مجاز شد.

 

* بر اساس آمارهای مرکز مدیریت راه‌ها، مسافرت‌های مهرماه رکوردشکنی کرد و ۱۳ درصد نسبت به شهریور و ۱۵ درصد نسبت به مهر۹۹ افزایش یافت.

 

* امروز رسانه‌ها از صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن رازی و فخرا خبر دادند. همچنین واکسن‌های وارداتی از مرز ۱۴۶میلیون دوز عبور کرد.

 

* وزیر امور خارجه در تازه‌ترین اظهارنظر برجامی گفته نیازی به این همه مذاکره نیست و کافی است بایدن همین فردا یک فرمان اجرایی صادر کند.

 

* سران آمریکا و سه عضو اروپایی برجام در بیانیه‌ای مشترک از ایران خواستند به برجام برگردد تا مانع افزایش تنش‌های خطرناک در منطقه شود.

 

* وزیر امور خارجه روسیه اما در حاشیه نشست جی۲۰ اعلام کرد موضع ایران را در برجام تایید می‌کنیم.

 

* رئیس سازمان پدافند غیرعامل حمله به سامانه‌های سوخت را کار آمریکا و اسرائیل دانست.

 

* معاون مستعفی وزیر کار، استعفا به دلیل اعتراض به وعده اشتغالزایی ۱.۸ میلیونی در ۱۷ ماه را تکذیب کرد.

 

* دادگستری تهران شمار کودکان زباله گرد پایتخت را ۴۵۰۰ نفر اعلام کرد که ۸۰ درصد افغانستانی هستند.

 

* «ذبیح الله خداییان» با حکم رئیس دستگاه قضا به ریاست سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد.

 

* پس از اعلام حذف استقلال و پرسپولیس از رقابت‌های آسیایی به دلیل صادر نشدن مجوز حرفه‌ای، رسانه‌ها از صدور مجوز موقت و سه ماهه برای سرخابی‌ها خبر دادند.

 

* به گفته معاون اول رئیس جمهوری، تبلیغات غرب در کاهش جمعیت ایران موثر بوده است.

 

* «لاله افتخاری» از زنان شاخص اردوگاه اصولگرایان می‌گوید شیوه رئیسی در حکومتداری، سیره ائمه است.

 

* به گفته معاون اجرایی رئیسی، سفرهای سرزده رئیس جمهوری از تشریفات کاذب جلوگیری می کند.

 

* سفیر اسرائیل در سازمان ملل در اقدامی انتقادآمیز پشت تریبون رسمی این سازمان، گزارش گزارشگر حقوق بشر درباره جنایات این رژیم را پاره کرد.

 

* به گزارش ایران مامن، اعلام استخدام ۷هزار معلم تا مهرماه ۱۴۰۱، وعده خبرهای خوش معاون اقتصادی دولت در آذرماه، اظهارات وزیر صمت مبنی بر شروع موج افزایش تولید خودرو از دو هفته دیگر، وعده وزیر ارشاد برای رفع مشکل بیمه خبرنگاران، اعلام حمایت رئیس جمهوری از بورس و مراجع تقلید در جلسه هیات دولت، ظاهر شدن رهبر طالبان پس از شایعه مرگ وی و … از دیگر اخبار ۲۴ساعت اخیر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات