تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آبان 1400 - 11:41
کد خبر : 11757

تفریحات خانوارها به سمت رویاپردازی

تفریحات خانوارها به سمت رویاپردازی

نگاهی به سبد هزینه‌های خانوارها نشان می‌دهد مخارج مربوط به مسکن بخش اعظم درآمد ایرانی‌ها را می‌بلعد و این مخارج به خصوص در چهار سال اخیر بیشتر و بیشتر شده است.   فقط از شهریور۹۹ تا ۱۴۰۰، شاخص کرایه مسکن ۴۵.۷ درصد افزایش داشته است.   بر اساس آمارهای رسمی، از کل هزینه خانوارهای شهری

نگاهی به سبد هزینه‌های خانوارها نشان می‌دهد مخارج مربوط به مسکن بخش اعظم درآمد ایرانی‌ها را می‌بلعد و این مخارج به خصوص در چهار سال اخیر بیشتر و بیشتر شده است.

 

فقط از شهریور۹۹ تا ۱۴۰۰، شاخص کرایه مسکن ۴۵.۷ درصد افزایش داشته است.

 

بر اساس آمارهای رسمی، از کل هزینه خانوارهای شهری بیش از ۴۲.۸ و روستایی ۲۳.۱ درصد به مسکن اختصاص دارد. این در حالی است که منابع دیگر طی ماه‌های اخیر نوشته‌اند از درآمد خانوارهای پایتخت ۶۰ تا ۷۰ درصد به مسکن اختصاص می‌یابد.

 

بعد از کسر هزینه سرپناه از درآمد خانوارها، نوبت به خورد و خوراک می‌رسد که در آن هم اقلامی مثل شیر و لبنیات و میوه و … در حال آب رفتن و غیب شدن است.

در این اوضاع، برخی به آمار رسمی در خصوص هزینه تفریحات خانوارها توجه کرده‌اند که از آن هم چیزی برجا نمانده است.

 

در حالی که در خانوارهای شهری در سال ۹۶ سهم هزینه تفریحات و سرگرمی از کل هزینه‌ها کمتر از سه درصد بود، در سال گذشته این میزان به زیر ۲ درصد رسید تا نشان دهد میلیون‌ها ایرانی دیگر در رویاها می‌توانند به تفریحات هزینه‌دار فکر کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات