تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1400 - 14:04
کد خبر : 11798

در جست‌وجوی ۳.۵ میلیارد دلار آزاد شده

در جست‌وجوی ۳.۵ میلیارد دلار آزاد شده

مدیرعامل ایرنا دو روز پیش در توئیترش نوشت: کمتر از ۱۰۰ روز پس از آغاز دولت سیزدهم، اخیرا بیش از ۳.۵ میلیارد دلار از منابع مسدود ایران در یکی از کشورها در دسترس قرار گرفته و بخش قابل توجهی از این منابع در حال ورود به چرخه تجاری کشور است.     هر چند این

مدیرعامل ایرنا دو روز پیش در توئیترش نوشت: کمتر از ۱۰۰ روز پس از آغاز دولت سیزدهم، اخیرا بیش از ۳.۵ میلیارد دلار از منابع مسدود ایران در یکی از کشورها در دسترس قرار گرفته و بخش قابل توجهی از این منابع در حال ورود به چرخه تجاری کشور است.

 

 

هر چند این توئیت تاثیری در روندهای دلاری نداشت و حتی نرخ ارز با رسیدن به ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان رکورد زد، اما گمانه‌زنی‌ها درباره منشا دلارهای آزادشده ادامه یافت.

 

نکته قابل تامل اینکه تکذیبی درباره ادعای مطرح شده در کار نبود و «اسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دلارهای آزاد شده از اموال بلوکه شده ایران در راستای درخواست اخیر وزیر خارجه برای آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده صورت گرفته است.

 

این روزنامه اسرائیلی افزوده این کار برای راضی‌کردن ایران جهت ورود به سناریوهای مذاکراتی حتی در توافقاتی محدودتر از برجام است از جمله حذف تحریم‌های بین‌المللی در ازای توقف غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران

 

به گزارش ایران مامن، در این میان هنوز معلوم نیست منشا ۳.۵ میلیارد دلار ادعایی کجاست؟ رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی گفته این دلارها، اموال مسدود شده در کره نیست و رئیس اتاق ایران و عراق هم اظهاراتی مشابه را تکرار کرده تا نگاه‌ها به سمت چین و نیز ژاپن و هند دوخته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات