تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1400 - 18:04
کد خبر : 11844

سکوت عجیب فمینیست‌ها در دفاع از خانم کلین شیت

سکوت عجیب فمینیست‌ها در دفاع از خانم کلین شیت

تیم ملی فوتبال زنان کشورمان از سری رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ – هند (شنبه سوم مهرماه) در پایتخت ازبکستان و با ضربات پنالتی توانست با نتیجه ۴ بر ۲ اردن را شکست دهد و برای اولین بار به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ صعود کند. در این دیدار، «زهره کودایی» دروازه بان لرستانی تیم ملی

تیم ملی فوتبال زنان کشورمان از سری رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ – هند (شنبه سوم مهرماه) در پایتخت ازبکستان و با ضربات پنالتی توانست با نتیجه ۴ بر ۲ اردن را شکست دهد و برای اولین بار به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۲ صعود کند. در این دیدار، «زهره کودایی» دروازه بان لرستانی تیم ملی با مهار ۲ پنالتی نقش مهمی در صعود داشت.

 

این رخداد باعث عصبانیت اردنی‌ها و سبب شد به اقداماتی سخیف روی بیاورند. ماجرا از آنجا آغاز شد که «حسین‌ بن علی» رئیس فدراسیون فوتبال اردن در توئیتر بیانیه و شکایت این کشور علیه فدراسیون فوتبال ایران را مطرح و با این ادعای دروغ، جنگ روانی را علیه فوتبال کشورمان ایجاد کرد.

 

کاربران اردنی و اسرائیلی با این توئیت دست به کار توهین و افترا به بازیکن زن ایرانی شدند. بعد از درخواست فدراسیون اردن از AFC به بررسی جنسیت دروازه‌بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران، در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخ این اتهام اردنی‌ها را داد و عنوان کرد: «زهره کودایی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران جنسیت زن دارد و شکایت اردنی‌ها مردود است».

به گزارش ایران مامن، این پاسخ بهانه‌ای شد برای ضدحمله مجازی به اردنی‌ها؛ جالب اینجا است که با وجود همزبانی، ابتدا لبنانی‌ها و عراقی‌ها بودند که در فضای مجازی به اقدام زن‌ستیزانه اردنی‌ها پاسخ دادند. اما بعد از انتشار جوابیه فدراسیون فوتبال آسیا در شبکه‌های اجتماعی ایرانیان به حمایت از بازیکن تیم ملی زنان پرداختند.

 

کودایی که خانم کلین شیت ایران محسوب می‌شود از نگاه بسیاری کارشناسان آینده درخشانی در فوتبال خواهد داشت و بیشتر از او خواهیم شنید.

 

در این میان، سکوت خیلی از چهره‌ها و جریان‌های فمینیستی همیشه‌درصحنه برای دفاع از کودایی تعجب برانگیز بود. از سوی دیگر برخی کاربران عنوان داشته‌اند فدراسیون فوتبال ایران باید پاسخ مناسبی به این اقدام داشته باشد تا دیگر شاهد این نوع جرزنی‌های رقت‌انگیز نباشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات