تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1400 - 17:10
کد خبر : 11864

ترمزبریده را به تجارت چه حاجت است؟

ترمزبریده را به تجارت چه حاجت است؟

۱۹۵ میلیون تومانی شدن پراید خبری بود که دیروز در رسانه‌ها منتشر شد و عضو شورای رقابت هم بر آن مهر تایید زد. پس از کاهش دستوری قیمت کارخانه، قیمت‌ سایر خودروها هم در بازار همچنان روند رو به رشد خود را ادامه داد.   همزمان، روز چهارشنبه ۲۶ آبان نمایندگان در اصلاح مصوبه قبلی

۱۹۵ میلیون تومانی شدن پراید خبری بود که دیروز در رسانه‌ها منتشر شد و عضو شورای رقابت هم بر آن مهر تایید زد. پس از کاهش دستوری قیمت کارخانه، قیمت‌ سایر خودروها هم در بازار همچنان روند رو به رشد خود را ادامه داد.

 

همزمان، روز چهارشنبه ۲۶ آبان نمایندگان در اصلاح مصوبه قبلی خود که با مخالفت شورای نگهبان روبرو شده بود، مصوب کردند هر شخص حقیقی و حقوقی بتواند در ازای صادرات خودرو یا قطعات ماشینی، طبق معیارهای وزارت صمت خودرو وارد کند.

 

در حمایت از این مصوبه، محمدباقر قالیباف اظهار داشت مجلس یازدهم بر شکستن انحصار خودرو اصرار دارد. عبدالناصر همتی رئیس اسبق بانک مرکزی اما گفته مصوبه خودرویی منجر به تقاضای ارز و رانت برای واردکنندگان خاص می‌شود.

 

 

واکنش آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات این بود که نان خشکه‌ای‌های قدیم بر مبنای یک دانشی داد می‌زدند «نون خشک بیار، نمک ببر»، امان از آن زمان که عصاره علم و هنر بشود «پراید صادرکنید و در ازای آن مثلا تویوتا وارد کنید.»

 

سوای از این انتقادات، فعالان بخش بازرگانی با تعجب به مصوبه مجلس می‌نگرند و می‌گویند وقتی عراق و سوریه واردات خودروی ایرانی را ممنوع کرده‌اند، قرار است به کجا صادرات صورت گیرد؟ در همین ارتباط رئیس سازمان توسعه تجارت از سفر وزیر صمت به سوریه برای رفع مشکل صادرات خبر داده است.

 

از سوی دیگر رئیس اتاق بازرگانی ایران و جمهوری آذربایجان هم گفته چهار سال قبل تفاهم‌نامه خودرویی با همسایه شمالی داشتیم که آن هم به دلیل مشکلات سیاسی متوقف شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات