تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آبان 1400 - 12:52
کد خبر : 11902

زد و خوردهای روانی-سایبری؛ از عصا تا هک موسی

زد و خوردهای روانی-سایبری؛ از عصا تا هک موسی

بنابر گزارش تازه روزنامه‌های آمریکایی به نقل از منابع امنیتی در واشنگتن، دو جوان به نام‌های «سیدمحمدحسین موسی کاظمی»۲۴ ساله و «سجاد کاشیان» ۲۷ ساله اطلاعات محرمانه انتخاباتی آمریکا را از یک سایت انتخاباتی بیرون کشیده‌اند و با چند نفر برای انتشار اطلاعات نادرست همدستی کرده‌اند.   به دنبال این ادعا دادگاهی در شهر نیویورک

بنابر گزارش تازه روزنامه‌های آمریکایی به نقل از منابع امنیتی در واشنگتن، دو جوان به نام‌های «سیدمحمدحسین موسی کاظمی»۲۴ ساله و «سجاد کاشیان» ۲۷ ساله اطلاعات محرمانه انتخاباتی آمریکا را از یک سایت انتخاباتی بیرون کشیده‌اند و با چند نفر برای انتشار اطلاعات نادرست همدستی کرده‌اند.

 

به دنبال این ادعا دادگاهی در شهر نیویورک تشکیل شده که برای این دو جوان ایرانی کیفرخواست صادر و عنوان کرده هدف آن‌ها ترساندن رای‌دهنده‌های آمریکایی بوده و اینکه مردم آمریکا دیگر به صندوق آرا در این کشور اعتمادی نداشته باشند.

 

در متن شکایت همچنین آمده است: این دو هکر به غیر از تاثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا  پیام‌هایی به اعضای ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» و حزب جمهوریخواه فرستاده‌اند. آن‌ها خود را اعضای یک گروه با اسم «پسران پرافتخار» معرفی کرده بودند.

 

آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند این دو جوان دهه هفتادی برای دولت جمهوری اسلامی ایران کار می‌کرده‌اند و برای دستگیری آن‌ها تا ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده‌اند یعنی چیزی برابر ۲۸۰ میلیارد تومان. علاوه بر این، نام دو جوان در لیست تازه تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

 

به گزارش روزنامه «کیهان» بین این ادعا و اظهارنظر بعضی از دستگاه‌های آمریکایی و شرکت‌هایی مثل «لی اینترپرایزز» که گفته شده مورد حمله هکرهای جوان ایرانی قرار گرفته‌اند اختلاف‌هایی وجود دارد که با هم نمی‌خواند.

 

تا پیش از این، نهادهای اطلاعاتی آمریکا در خصوص انتخابات ۲۰۱۶ انگشت اتهامشان را به سمت روس‌ها نشانه رفته بودند اما بعد از ادعای ترامپ مبنی بر تلاش بازیگرانی مثل پکن و تهران برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۰، این انگشت به سمت هکرهای ایرانی‌ چرخیده است.

 

سخنگوی وزارت امورخارجه در پاسخ گفته این ادعاها برای فریب دادن افکار عمومی آمریکا کاربرد دارد و فقط سیاست فشار حداکثری را توجیه می‌کند. خود آمریکایی سابقه طولانی دخالت در دیگر کشورها را دارند.

 

بعد از حمله به سیستم سراسری توزیع بنزین ایران که اسرائیلی‌ها تلویحا مسوولیت آن را برعهده گرفتند، روزنامه «جروزالم‌پست» روز هشتم آبان گزارش کرد گروه هکری موسوم به «سایه سیاه»، سرور‌های شرکت اینترنتی اسرائیلی «سایبرسرو» را مورد حمله قرار داده، آن را از دسترس خارج کرده و تهدید به افشای اطلاعات آن کرده است.

 

پس از آن نیز گروه معروف هکری «عصای موسی» بار دیگر با حمله به سرور‌های اطلاعاتی شرکت‌های اسرائیلی، اسناد متعددی را درباره نظامیان اسرائیلی را فاش کرد.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات