تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آذر 1400 - 11:25
کد خبر : 11919

اول آذر و بازکِشآیی آموزش آنلاین

اول آذر و بازکِشآیی آموزش آنلاین

اول آذر که از مدت‌ها پیش اعلام شده بود در آن مدارس باز می‌شود، فرارسید.   قبلا اعلام شده بود که کلاس دهمی‌ها و بالاتر که واکسن زده‌اند ۱۵ آبان یعنی دو هفته پیش، کلاس حضوری‌شان شروع می‌شود و از اول آذر هم همگی به مدرسه می‌روند البته به شرط اینکه خودِ مدرسه تشخیص دهد

اول آذر که از مدت‌ها پیش اعلام شده بود در آن مدارس باز می‌شود، فرارسید.

 

قبلا اعلام شده بود که کلاس دهمی‌ها و بالاتر که واکسن زده‌اند ۱۵ آبان یعنی دو هفته پیش، کلاس حضوری‌شان شروع می‌شود و از اول آذر هم همگی به مدرسه می‌روند البته به شرط اینکه خودِ مدرسه تشخیص دهد دانش‌آموزان چند روز بیایند.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفته اختیار باز یا بسته بودن به خودِ مدارس داده نشده بلکه اختیار دارند درباره نحوه حضور و گروه‌بندی دانش‌آموزان و طراحی برنامه درسی تصمیم بگیرند.

 

در حالی که هنوز کوچکتر از ۱۲ سال‌ها واکسن نزده‌اند، قرار شده دستورات بهداشتی سفت و سخت در مدرسه‌ها اجرا شود مثلا بوفه‌ها همگی تعطیل باشند و کلاس‌های ورزشی هم نهایتا با ۱۵ نفر و با رعایت ابعاد بهداشتی برگزار شود.

 

 

نگاهی به آنچه مسئولان آموزش و پرورش در روزهای اخیر درباره بازگشایی مدارس گفته‌اند نشان می‌دهد در نهایت قرار است نحوه حضور دانش‌آموزان نتیجه تصمیم اولیا مدرسه و دانش‌آموزان در جلسات اولیا و مربیان باشد به شکلی که خانواده‌ها از بابت فرستادن فرزندشان نگرانی نداشته باشند.

 

البته سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفته طبق بررسی و نظرسنجی که انجام داده‌ایم حدود ۷۰ درصد خانواده‌ها موافق بازشدنِ مدرسه‌ها هستند.

 

با تمام این‌ها نگاهی به آنچه در مدارس می‌گذرد و گزارش‌هایی که در رسانه‌ها درباره بازگشایی منتشر شده به ما می‌گوید از اول آذر تازه قرار است پایه بازگشایی بعدِ کرونایی گذاشته شود.

 

هنوز خیلی از مدارس متوسطه دوم در این دو هفته تکلیفشان مشخص نیست و در بیشتر مدارس متوسطه اول و ابتدایی هم هنوز مدرسه چیز تازه‌ای به خانواده دانش‌آموزان اعلام نکرده و اوضاع کاملا به شکل قبل است که همه چیز آنلاین برگزار می‌شود.

 

از طرف دیگر بعضی والدین در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته‌اند مدارس از آن‌ها خواسته‌اند اگر می‌خواهند فرزندشان کلاس حضوری داشته باشد باید رضایت‌نامه کتبی امضا کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات