تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1400 - 21:37
کد خبر : 11995

اومیکرون آمد اما تغییری در اوضاع مدافعان سلامت پدید نیامد!

اومیکرون آمد اما تغییری در اوضاع مدافعان سلامت پدید نیامد!

نزدیک به دو سال از چنبره کرونا بر جهان می‌گذرد. در ایران و خیلی از کشورها انواع مختلف چینی و انگلیسی و هندی و … زندگی میلیون‌ها نفر را به تاراج برد.   از ابتدا تاکنون پنج موج کوتاه و بلند آمد و رفت، اکنون سر و کله کرونا «اومیکرون» پیدا شده اما مطالبات مدافعان

نزدیک به دو سال از چنبره کرونا بر جهان می‌گذرد. در ایران و خیلی از کشورها انواع مختلف چینی و انگلیسی و هندی و … زندگی میلیون‌ها نفر را به تاراج برد.

 

از ابتدا تاکنون پنج موج کوتاه و بلند آمد و رفت، اکنون سر و کله کرونا «اومیکرون» پیدا شده اما مطالبات مدافعان سلامت همچنان پابرجا است؛ مدافعانی که تاکنون بیش از ۳۰۰ تن از آنان نامشان در فهرست شهدای سلامت قرار گرفته است.

 

«محمدرضا سقائیان فرد» درباره این مطالبات و قیاس آن با حقوق‌ و فیش‌های نجومی که اخیرا دور تازه آن افشا شده، یادداشتی در اختیار ایران مامن قرار داده که متن آن در ادامه آمده است؛

 

مدت مدیدی است مدافعان سلامت به انحای مختلف اعم از نوشتن نامه و طومار و جمع آوری امضای زنده و الکترونیک، پیام گذاری در صفحات شخصی مسئولین در اینستاگرام، توئیتر و …، ارسال پیامک، مراجعات متعدد حضوری و … در مطالبه یک حق قانونی آن هم برقراری فوق العاده خاص با ضریب ۳ با عنایت به ماده ۶۳ آئین نامه اداری استخدامی اعضای هیأت علمی و بند۱۵و۱۶ ماده ۵۴آئین نامه اداری استخدامی اعضای غیر هیأت علمی از مسئولین امر در دولت قبلی و دولت فعلی از هیچ تلاش وکوششی فروگذار نکرده و بر اجرای این مهم در حالی که در سایر سازمان ها همچون امور زندان ها، قوه قضاییه و جهاد کشاورزی تقاضا و برقرار شده است و اخیرا وزیر اقتصاد نیز بر برقراری آن جهت پرسنل خود متقاضی و مکاتباتی به انجام رسانده است، پافشاری داشته‌اند.

 

در این میان، مدافعان سلامت که به روش های فوق الذکر در دولت قبلی مسئولین را به پاسخگویی فرامی‌خواندند و از حق نگذریم فردی همچون دکتر نوبخت رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه علی‌رغم اینکه تمام وعده های داده شده خود را محقق نساخت و در حد شعار برای بعدی ها باقی گذاشت، اما در پاسخگویی همیشه پیش قدم بود .

 

‌این تلاش مطالبه گری مدافعان سلامت با روی کار آمدن دولت انقلابی رنگ و بویی تازه گرفت و بخاطر وعده های ظاهری و حمایت های کلامی مسئولین امر خاصه رئیس جمهور مردمی و وزیر بهداشت در برآورده ساختن مطالبات مدافعان سلامت و طرح آن در جلسات متعدد ستاد ملی مبارزه به کرونا به روال سابق اقدام به عمل آورند اما مشاهده کردند همچنان اقدام عملی شایان توجه به انجام نمی‌رسد و نه تنها بارقه امیدی دیده نمی‌شود بلکه کورسوی امید بخش به ایشان هم در حال به خاموشی گراییدن است.

 

‌ حداقل در دولت قبل یک نفر خود را موظف و مکلف به پاسخگویی می‌کرد اما در این دولت مردمی «گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من/ آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.»

 

این سبک مواجهه نامهربانانه با مدافعان سلامت‌ که بارها مورد لطف، حمایت و محبت رهبری معظم واقع شده اند و نزدیک ۲ سال در سخت و بحرانی ترین شرایط حاکم بر کشور بخاطر همه گیری بیماری مرگبار کرونا در صف اول مبارزه با ویروس منحوسی قرار گرفته اند وجان خویش را در دست گرفته و برای حفاظت مردم با از خودگذشتگی و ایثار و تحمل تمام مشکلات اینگونه جانفشانی می‌کنند؛ بنحوی که هیچ رده شغلی خارج از وزارت بهداشت حاضر به تجربه آن برای یک ساعت یا یک روز نیست و در این مسیر پر مخاطره شهدایی از بهترین های کادر سلامت را تقدیم داشته‌اند، سبب شد تا موج دادخواهی و مطالبه گری و نفی هرگونه تبعیض و بی عدالتی به مطالبات بحق کادر سلامت را با برگزاری تجمعات مسالمت آمیز بمنظور رساندن صدای حق خواهی خویش آغاز کنند؛

 

* ۱۵آبان تجمع مدافعان سلامت در مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران

 

* ۲۳ آبان تجمع مدافعان سلامت در شهرهای شیراز، فیروزآباد، مُهر، لامرد، آباده، نی ریز، بختگان و فراشبند استان فارس، کرمانشاه در مقابل ساختمان اصلی دانشگاه /بیمارستان‌ها/شبکه های بهداشتی درمانی

 

* ۲۹ آبان ایلام در مقابل ساختمان اصلی دانشگاه

 

* و اینک ۶ آذر مجددا در مقابل سازمان برنامه و بودجه  در تهران  و مقابل ساختمان دانشگاه در اصفهان تا بگویند این نهضت مطالبه گری مسالمت آمیز ادامه خواهد داشت.

 

 

سوالاتی که از مسئولین داریم این است که آیا به شرایط اقتصادی حاکم بر زندگی مدافعان سلامت واقف هستید؟ آیا به شرایط سخت و طاقت فرسای مدافعان سلامت در مبارزه با این ویروس منحوس در محیط کار که هر لحظه خطر ابتلا و مرگ را به همراه دارد، اشراف و اطلاع دارید؟

آیا به برقراری فوق العاده خاص با ضرایب مختلف در سایر سازمان‌های فوق الذکر نیم نگاهی انداخته‌اید؟

و چگونه می توانید برقراری فوق العاده ویژه که شامل تمام کارکنان دولت شد و از قضا آخرین مجموعه  در این خصوص وزارت بهداشت بود را بر سر مدافعان منت بگذارید و نشان از سنگ تمام گذاشتن برای آنان القا کنید؟

 

چگونه می‌توانید از افزایش تورم بدلیل افزایش حقوق کارکنان سخن بگویید در حالی که خلاف آرای شماره ۵۸۴-۵۸۵ ، ۶۶۷ و ۱۲۱۹ دیوان عدالت اداری و بند «ب» ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه  میزان افزایش حقوق کارکنان را  سال ها است طبق قانون منطبق با افزایش نرخ تورم اعلامی مقرر  و اجرا نکرده‌اید؟

 

چگونه فیش‌ها و حقوق‌ها و کارانه‌های نجومی در سایر سازمان‌های دولتی را شاهد هستید و نوبت به مدافعان سلامت وزارت بهداشت که می‌رسد با خشک دستی با آنان روبرو می‌شوید؟ آیا حاضرید یک ماه در شرایط مشابه مدافعان سلامت انجام خدمت و با حقوق و مزایای آنان امرار معاش کنید؟

 

سخن پایانی اینکه نگذارید رفتار تبعیض آمیز با مدافعان سلامت و نادیده انگاشتن مطالبات بحق آنان درشرایط بحرانی همه گیری کرونا، موج تجمعات گسترده تر را در سرتاسر کشور به سونامی مبدل سازد که

سر چشمه شاید گرفتن به بیل

چو پُر شد نشاید گرفتن به پیل

 

✍️محمدرضا سقائیان فرد

عضو کوچکی از جامعه بهداشتی کشور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تهمورثی رضا سه شنبه , ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

الله و اکبر از این مملکت که همه جا این دو سال کادر درمان رو رو سرشون گذاشتن اما …

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات