تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1400 - 23:42
کد خبر : 11999

نمایش تدریجی پرده‌هایی از جنگ در فضا

نمایش تدریجی پرده‌هایی از جنگ در فضا

«اسپوتنیک» روسیه و چند رسانه دیگر، چندی پیش مدعی شدند مذاکراتی بین واشنگتن و لندن برای ایجاد پایگاه جاسوسی-راداری در بریتانیا جریان دارد؛ پایگاهی که گفته می‌شود هدف نهایی آن‌ها حفاظت از ماهواره‌ها و نیروهای فضایی آمریکا در مقابل تهدیدات چین و روسیه خواهد بود.   برخی منابع مدعی اند احتمالاً یکی از این پایگاه

«اسپوتنیک» روسیه و چند رسانه دیگر، چندی پیش مدعی شدند مذاکراتی بین واشنگتن و لندن برای ایجاد پایگاه جاسوسی-راداری در بریتانیا جریان دارد؛ پایگاهی که گفته می‌شود هدف نهایی آن‌ها حفاظت از ماهواره‌ها و نیروهای فضایی آمریکا در مقابل تهدیدات چین و روسیه خواهد بود.

 

برخی منابع مدعی اند احتمالاً یکی از این پایگاه ها در اسکاتلند مستقر خواهند شد. در این رابطه گزارش‌های منتشر شده عمدتاً به اظهارات «جک واکر» افسر ارشد نیروی فضایی آمریکا پرداخته اند. او گفته ایجاد این پایگاه ها ضروری است چون می‌خواهیم زنجیره اهدافی را که می‌تواند سیستم‌های ما را در فضا تهدید کند زیر نظر داشته باشیم.

 

برخی منابع مدعی اند ایستگاه راداری آمریکا در اسکاتلند اولین مورد از مجموعه پایگاه‌های در دست احداث خواهد بود. مورد دوم به‌احتمال‌قوی در استرالیا دایر می شود و از سال ۲۰۲۵ شروع به کار خواهند کرد.

 

کار ویژه این پایگاه ها حفاظت از ماهواره های آمریکا درمدار خواهد بود. این پایگاه ها قادرند هرگونه اشیاء در فاصله ۳۶ هزار کیلومتری اطراف زمین را که می‌تواند برای ماهواره ها تهدیدزا باشد، شناسایی کنند. ضمن اینکه آمریکا تلاش دارد با افزایش توان نظارتی خود احتمال حمله از فضا به زیرساخت‌های حیاتی خود را خنثی کند.

 

 

به گفته واکر، چین و روسیه مجموعه برنامه ها و سیستم هایی راه‌اندازی کرده اند که برای ماهواره ها و زندگی روزمره ما تهدید به شمار می‌آید. سیستم موقعیت‌یاب جهانی (متشکل از ۳۱ ماهواره) به جهت اطلاعات ارزشمندی که در اختیار مردم، دولت‌ها و شرکت‌ها قرار می دهد یکی از این اهداف است که باید محافظت شوند. هرگونه آسیب به این سیستم عمده خدمات بانکی، تلفن ها، سیستم حمل‌ونقل و جابه‌جایی مواد غذایی را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.

 

به گزارش ایران مامن، علاوه بر آمریکا کشورهای اروپایی نیز نگرانی مشابهی را ابراز کرده اند. در این رابطه سران پیمان ناتو اخیراً نسبت به وقوع یک جنگ فضایی و تبعات جبران‌ناپذیر آن هشدار داده اند. «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس هشدار داده درگیری‌ها به فضا محدود نخواهد بود. وی مدعی شده در یک نبرد بزرگ، تجهیزات فضایی هدف قرار خواهند گرفت؛ بنابراین امروز باید با سرمایه‌گذاری اطمینان حاصل کنیم که برای چنین روزی ابزارهای جایگزین داشته باشیم.

 

در رابطه با مختصات فنی این تأسیسات نیز ادعا می شود هر یک از پایگاه های جاسوسی آمریکا که در برخی منابع با عنوان «رادار پیشرفته عمق فضا» خطاب شده اند در زمینی به مساحت یک کیلومترمربع ایجاد خواهند شد. در هر پایگاه نیز شش ماهواره بزرگ با قطر ۱۵ متر نصب خواهد بود. گفتنی است انگلستان در حال حاضر نیز از پایگاه های جاسوسی متعدد آمریکا میزبانی می‌کند ضمن اینکه در حوزه جاسوسی نیز همکاری گسترده ای بین طرفین جریان دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات