تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 - 10:26
کد خبر : 12171

گرگ «اومیکرون» در گله اروپا؛ زوزه‌های کرونای جدید هولناک‌تر می‌شود

گرگ «اومیکرون» در گله اروپا؛ زوزه‌های کرونای جدید هولناک‌تر می‌شود

در آخرین روزهای پاییزی که آمار کرونا در کشور ما کاهش زیادی را نسبت به ماه‌های گذشته نشان می‌دهد و آمار روزانه قربانیان گاه به زیر ۵۰ نفر می‌رسد، سویه جدید کووید۱۹ با نام «اومیکرون» خواب از چشم اغلب کشورهای اروپا ربوده، بیمارستان ها را پر از بیمار کرده و وضعیت‌شان را در آستانه کریسمس

در آخرین روزهای پاییزی که آمار کرونا در کشور ما کاهش زیادی را نسبت به ماه‌های گذشته نشان می‌دهد و آمار روزانه قربانیان گاه به زیر ۵۰ نفر می‌رسد، سویه جدید کووید۱۹ با نام «اومیکرون» خواب از چشم اغلب کشورهای اروپا ربوده، بیمارستان ها را پر از بیمار کرده و وضعیت‌شان را در آستانه کریسمس در التهاب و نگرانی فرو برده است.

 

مسئولان بهداشتی کشور ما می‌گویند هنوز موردی از ابتلا به این سویه جدید دیده نشده، درباره اومیکرون هنوز اطلاعات کافی نداریم و در چند هفته آینده اطلاعات بر اساس مطالعات کشورهایی که این سویه در آن ها وجود دارد، به دست ما می‌رسد.

 

در روزهای گذشته اما سه رسانه مطرح از سه نقطه جهان در گزارش‌هایشان درباره اومیکرون اطلاعاتی را ارائه داده‌اند.

 

«فوربس» نوشته است: در سرتاسر اروپا، اکنون مسابقه‌ای برای به دست آوردن هرچه بیشتر دوزهای تقویت‌کننده (واکسن برای دوز سوم) قبل از این‌که اومیکرون یا نوع دیگری فراگیر شود، در جریان است. بر اساس نقشه نرخ عفونت مرکز اروپایی برای کنترل بیماری و پیشگیری، بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا هم‌اکنون (از نظر میزان موارد و تست‌های مثبت به ازای هر ۱۰۰هزار نفر) قرمز یا قرمز تیره‌اند.

 

به گزارش «اسپوتنیک»، دانشگاه آلبورگ دانمارک، گسترش اومیکرون را «نگران‌کننده» توصیف کرده چرا که سویه‌های غالب قبلی، آلفا و دلتا، هفته‌ها طول کشید تا گسترش پیدا کنند، در حالی که این گونه فقط چند روز طول می‌کشد. سویه جدید اومیکرون به سرعت در دانمارک در حال گسترش است. طی پنج روز گذشته، تعداد مبتلایان سه برابر شده است و کارشناسان به‌شدت نگران شیوع سریع آن هستند.

 

 

«گاردین» هم گزارش داد: اگر مشخص شود که اومیکرون همچون امواج همه‌گیر قبلی شدت دارد، دورنمای بازگشت به حالت عادی را بسیار دور از ذهن نشان خواهد داد.

 

آنچه رسانه‌ها از وضعیت این روزهای کشوری مثل دانمارک روایت می‌کنند، در شرایطی است که این کشور طبق آمار یک هفته پیش ۷۸درصد مردم خود را واکسینه کرده است.

 

این آمار و همچنین شرایط ملتهب کرونا در فرانسه با ۷۶ درصد واکسینه شده، فرضیه‌های قبلی درباره ایجاد ایمنی جمعی با واکسیناسیون ۷۰درصد جمعیت را عملا نابود کرده و به همین خاطر کشورها تلاش می کنند ۱۰۰ درصد واکسیناسیون را عملی کنند.

 

با توجه به آن چه اکنون « اومیکرون » و «دلتا» با جهان ما می‌کنند، ما هم نباید خودمان را دوراز هجوم دوباره این ویروس وحشی بدانیم و تصور کنیم با آمارواکسیناسیون حدود ۷۵درصدی، مصون و محفوظ شده‌ایم.

 

طبق آمار وزارت بهداشت، واکسیناسیون دو دوز اکنون به حدود ۷۵درصد و دوز هم نیزبه نرخ ۸۷ درصد رسیده است اما واقعیتی که نگران کننده است و نمود آن را در جامعه به شکل شهروندان بدون ماسک می‌بینیم این آمار است: «بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به هفدهم آذر ماه ، ۴۸.۱۶ درصد بوده است.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات