تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آذر 1400 - 12:57
کد خبر : 12192

بودجه۱۴۰۱؛ جایی که از زنان خبری نیست!

بودجه۱۴۰۱؛ جایی که از زنان خبری نیست!

کمیته مطالعات زنان انجمن علوم سیاسی ایران در متنی که در اختیار ایران مامن قرار داده است، نکات، دغدغه‌ها و نگرانی‌های زیر را در مورد برنامه بودجه ۱۴۰۱ در حوزه زنان بیان می‌دارد:   قابل توجه بانوان نماینده و عضو فراکسیون زنان و خانواده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی؛   در برنامه بودجه ۱۴۰۱ در

کمیته مطالعات زنان انجمن علوم سیاسی ایران در متنی که در اختیار ایران مامن قرار داده است، نکات، دغدغه‌ها و نگرانی‌های زیر را در مورد برنامه بودجه ۱۴۰۱ در حوزه زنان بیان می‌دارد:

 

قابل توجه بانوان نماینده و عضو فراکسیون زنان و خانواده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی؛

 

در برنامه بودجه ۱۴۰۱ در حوزه زنان چند نکته مشاهده می‌شود که ضرورت دارد نمایندگان محترم با نگاه کارشناسی نسبت به رفع این موارد اقدامات مقتضی را انجام دهند.

تعریفی که از برنامه‌های معاونت ارائه شده نشان‌دهنده چند مطلب است:

 

۱- حذف کلمه «زنان» در وظایف معاونت (با وجود این که در عنوان معاونت این واژه وجود دارد) به عمد یا سهو و بسنده کردن به واژه خانواده نشان می‌دهد افرادی که برنامه بودجه را تنظیم کرده‌اند، شناختی از جامعه زنان به‌خصوص زنان خودسرپرست که اکنون بخش قابل ملاحظه‌ای از جامعه زنان را تشکیل می‌دهد، نداشته‌اند. این خود یکی دیگر از دلایل ضرورت حضور زنان در عرصه‌های مختلف است. اگر در تنظیم برنامه بودجه یک خانم هم حضور داشت و برنامه بودجه به صورت مردانه تنظیم نمی‌شد، حتما به این نکته و نکات دیگر توجه شده بود.

 

۲- افزودن واژه کودکان به وظایف معاونت آن هم در حیطه‌ای که به مسئولیت‌های معاونت زنان و خانواده مربوط نمی‌شود باز هم نشان‌دهنده عدم شناخت برنامه‌نویس از وظایف، حدود و مسئولیت‌های معاونت در حوزه کودکان تحت حیطه خانواده دارد.

 

۳- به نظر می‌رسد در این برنامه بودجه بخش قابل ملاحظه‌ای از زنان کشور نادیده گرفته شده‌اند و پایه انحراف معاونت زنان ریاست جمهوری از وظایف و مسئولیت‌های اصلی رقم خورده است.

 

امید است نمایندگان محترم به‌ویژه بانوان نماینده با اصلاح موارد فوق و تلاش برای افزایش بودجه معاونت با توجه به سهم زنان حذف شده از برنامه معاونت در جهت توانمندسازی زنان و در نتیجه فقرزدایی از جامعه زنان و در نهایت، کمک به بهداشت و سلامت اخلاق و جسم تمام افراد جامعه گام‌های موثری بردارند.

 

و من‌الله التوفیق

 

 

#کمیته_مطالعات_زنان_انجمن_علوم_سیاسی_ایران

#زنان_کرامت‌محور_مسئولیت‌مدار

 

📬 ایمیل:

ipsawomen@gmail.com

 

🌏 وب سایت:

www.ipsawomen.ir

 

ورود به کانال تلگرامی:

t.me/ipsawomen

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات