تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دی 1400 - 19:59
کد خبر : 12293

چه کسی قرار است جلوی موشک‌های سپاه علیه دیمونا را بگیرد؟

چه کسی قرار است جلوی موشک‌های سپاه علیه دیمونا را بگیرد؟

شبیه‌سازی‌ تهاجم به تاسیسات اتمی‌ دیمونا در اراضی اشغالی که در جریان مانور اخیر‌ موشکی‌ سپاه (پیامبر اعظم ۱۷) انجام شد، هشداری بی‌سابقه از تهران به تل‌آویو بود و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.   گفته می‌شود موشک‌های استفاده شده در مانور اخیر بُرد بالای دو هزار کیلومتر و سرعتی چندین برابر سرعت صوت

شبیه‌سازی‌ تهاجم به تاسیسات اتمی‌ دیمونا در اراضی اشغالی که در جریان مانور اخیر‌ موشکی‌ سپاه (پیامبر اعظم ۱۷) انجام شد، هشداری بی‌سابقه از تهران به تل‌آویو بود و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

 

گفته می‌شود موشک‌های استفاده شده در مانور اخیر بُرد بالای دو هزار کیلومتر و سرعتی چندین برابر سرعت صوت دارند؛ موشک‌هایی که اگر از نطنز شلیک شوند، حدود هفت دقیقه به قلب تأسیسات اتمی دیمونا اصابت خواهند کرد.

 

به گزارش ایران مامن، شلیک‌های اخیر که تازه‌ترین پاسخ تهران به تهدیدات تل‌آویو مبنی بر حمله به تاسیسات اتمی ایران محسوب می‌شود، اکنون بسیاری از نگاه‌های را به تکاپوی سرویس‌های امنیتی اسرائیل دوخته که چه واکنشی را در زد و خوردهای اطلاعاتی و امنیتی به اجرا خواهند گذاشت.

 

چند ماه پیش بود که رئیس جدید سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تاکید مقابله با تهدیدات ایران، رویکرد اصلی فعالیت این سازمان در داخل و خارج باقی خواهد ماند.

 

 

اوایل سپتامبر، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند «نفتالی بنت» نخست وزیر این رژیم یک سرپرست جدید را جایگزین «نداف آرگمن»  رئیس پیشین آژانس امنیت داخلی خواهد کرد.

 

این در حالی بود که بنت قبلاً انتصاب سرپرست جدید شاباک را به تعویق انداخته و اعلام کرده بود مسئولیت آرگمن را تا نوامبر ۲۰۲۱ تمدید خواهد کرد. دوره فعالیت آرگمن قرار بود در ماه مه سال جاری به پایان برسد اما او قبلاً با درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق مبنی بر ماندن در این سمت برای دو ماه دیگر موافقت کرد تا دولت جدید مستقر شود. آرگمن از مه ۲۰۱۶ ریاست سازمان اطلاعات داخلی را بر عهده داشت.

 

پس از گمانه‌زنی‌های مختلف نهایتاً کابینه اسرائیل به ریاست نفتالی بنت موافقت خود را با انتخاب «رونین بار» به‌عنوان رئیس جدید دستگاه امنیت داخلی «شاباک» یا همان «شین بت» اعلام کرد.

 

بار ۵۵ ساله که در منطقه هشارون در مرکز اراضی اشغالی زندگی می‌کند، سه سال به‌عنوان معاون رئیس سابق شاباک فعالیت کرده است. «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، از انتخاب رئیس جدید «شاباک» استقبال و آن را یک انتخاب ویژه توصیف کرد.  نفتالی بنت هم در خصوص این انتصاب گفته است: «رونین یک جنگجوی شجاع است که در طول زندگی خود در بالاترین سطح مأموریتی خود در دفاع از امنیت اسرائیل شرکت داشته است»

 

 

رونین بار ابتدا سرباز بخش جاسوسی ستاد کل ارتش اسرائیل بود و سپس مدتی در «موساد» فعالیت کرد و پس‌ از آن نیز به شاباک بازگشت و در خدمت خود ارتقا یافت تا اینکه در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان معاون شاباک منصوب شد.

 

گفته می‌شود بار سرباز واحد ویژه ارتش «سایرت متکل»(جوخه ویژه ترور) بوده و سپس به شاباک وارد شده است.

 

بر اساس برخی از اطلاعات موجود درباره بار، وی در ابتدا در واحد اداری مشغول بوده و از سال ۲۰۱۱ به ریاست بخش اداری رسید. او هم‌زمان با سازمان موساد نیز همراهی و همکاری داشته است.

 

بار سال ۲۰۱۸ به‌عنوان جانشین رئیس شاباک تعیین شد و تاکنون در این جایگاه فعالیت کرده است. گفته می‌شود وی طراح عملیات ترور «احمد الجعبری» فرمانده سابق گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس در سال ۲۰۱۲ محسوب می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات