تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 - 21:29
کد خبر : 12311

آمریکا، کرونا و تکثیر خشونت از دل نفرت

آمریکا، کرونا و تکثیر خشونت از دل نفرت

گزارش پلیس فدرال آمریکا می‌گوید جنایات و جرایم ناشی از نفرت در آمریکای سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن به‌صورت چشمگیری افزایش یافت؛ روندی که با ادامه اپیدمی، نشانگان آن در ۲۰۲۱ هم کم نیست.   بر اساس نظر کارشناسان اف.بی.آی با اینکه جنایت ناشی از نفرت علیه سیاهان هنوز در صدر قرار

گزارش پلیس فدرال آمریکا می‌گوید جنایات و جرایم ناشی از نفرت در آمریکای سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن به‌صورت چشمگیری افزایش یافت؛ روندی که با ادامه اپیدمی، نشانگان آن در ۲۰۲۱ هم کم نیست.

 

بر اساس نظر کارشناسان اف.بی.آی با اینکه جنایت ناشی از نفرت علیه سیاهان هنوز در صدر قرار دارد، اما حملات مشابه به آسیایی‌تبارها به جهت اعتقاد به چینی بودن ویروس کرونا به‌صورت ملموسی اوج گرفت.

 

گزارش یادشده می‌افزاید با اوج گرفتن کرونا در ۲۰۲۰، جرایم ناشی از نفرت علیه آسیایی‌تبارها بیش از هفتاد درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بیشتر شد.

 

در همین رابطه به جهت اینکه برخی گروه های نژادپرست، منبع و عامل انتشار ویروس کرونا را چین می دانند بر نفرت خود از آسیایی‌تبارها افزوده‌اند. حملات لفظی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و متحدانش به دولت چین در افزایش حملات صورت گرفته علیه آسیایی ها نقش مهمی داشت.

 

با وجود همه تهدیدهایی که علیه آسیایی‌ها وجود دارد سیاهان همچنان بزرگ‌ترین قربانیان خشونت نژادی در آمریکا به شمار می‌آیند.

 

تعداد واقعی حملات علیه آسیایی‌تبارها در سال گذشته۲۷۴ مورد بوده که در قیاس با حملات صورت گرفته علیه سیاه‌پوستان ناچیز است. داده های اف.بی.آی نشان می دهد سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۷۵۵ مورد حمله نژادپرستانه علیه سیاه‌پوستان و آفریقایی تبارها در آمریکا صورت گرفته که نسبت به سال قبل بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.

 

 

در کلیت امر، جنایات ناشی از نفرت در آمریکا در سال گذشته بیش از ۶ درصد افزایش یافته است. در محاسبه این آمار حوادثی که ریشه آن انگیزه‌های نژادی، قومی، نسبی، دینی، جنسی، ناتوانی جسمی، جنسیت و هویت جنسیتی بوده در نظر گرفته شده است.

 

«مریک گارلند» دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای نسبت به داده‌های منتشر شده ابراز نگرانی کرده و گفته عمق «جنایات نفرت محور» بسیار بیشتر است و موارد قابل توجهی در گزارش ها ثبت نشده اند. به گفته وی جنایات نفرت‌محور و سایر حوادث جنایی باعث ایجاد ترس در کل جامعه و تضعیف اصولی می شود که دموکراسی ما بر مبنای آن بنا شده‌است. همه مردم کشور باید بتوانند بدون ترس از حمله یا آزار و اذیتی که به خاطر محل تولد، ظاهر و یا اینکه چه کسانی را دوست دارند و چه چیزی را می پرستند به‌راحتی زندگی کنند.

 

رئیس جمهور جدید آمریکا به خاطر همین آمارها اوایل آوریل قانونی را امضاء کرد که هدف آن مقابله با جرایم ناشی از نفرت (به خصوص جرایم ناشی از گسترش کووید ۱۹ و همه گیری آن) بود.

 

این قانون به وزارت دادگستری دستور داده تا جنایات ناشی از همه‌گیری کرونا و خشونت علیه آسیایی‌ها را به جدیت مورد رسیدگی قرار دهد. این قانون یک ماه پس از کشته شدن شش زن آسیایی‌تبار به همراه دو تن دیگر در تیراندازی منطقه آتلانتا به امضاء رسید. برخی گزارش ها مدعی اند در سال ۲۰۲۰ بیش از ۷۷۳ مورد حمله ناشی از نفرت علیه آسیایی‌تبارها و بیش از ۶۷۶ مورد حمله به یهودی تبارها رخ داده است، ضمن اینکه حوادث مرتبط با همجنسگرایان در آمریکا به رده چهارم این قبیل حملات تبدیل شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات