تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دی 1400 - 12:31
کد خبر : 12358

بمباران سیاسی روی مواضع سیمانی «ائتلاف رولا»

بمباران سیاسی روی مواضع سیمانی «ائتلاف رولا»

طی هفته‌های گذشته و زمانی که انتقادات از دولت سیزدهم بخاطر جهش تازه قیمت دلار و بسیاری از کالاها مانند گوشت و برنج و … به شکل چشمگیری افزایش یافت، رئیس دولت قبل هم در جبهه‌ای دیگر با دور تازه‌ای از حملات رقبای سیاسی روبرو شد.   اینک «سیدابراهیم رئیسی» و اعضای دولت او تحفظ

طی هفته‌های گذشته و زمانی که انتقادات از دولت سیزدهم بخاطر جهش تازه قیمت دلار و بسیاری از کالاها مانند گوشت و برنج و … به شکل چشمگیری افزایش یافت، رئیس دولت قبل هم در جبهه‌ای دیگر با دور تازه‌ای از حملات رقبای سیاسی روبرو شد.

 

اینک «سیدابراهیم رئیسی» و اعضای دولت او تحفظ و تعارفات گذشته را کنار گذشته و صریحا و مکررا «حسن روحانی» و تیم اجرایی قبلی را مسئول نابسامانی‌های کنونی معرفی می‌کنند؛ این وضعیت در میان غیردولتی‌ها و نمایندگان اصولگرا شدیدتر است.

 

اواسط آذرماه بود که «حسن رحیم پور ازغدی»، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک سخنرانی گفت: پس از انقلاب مسئولی در ایران داشتیم که آرزو داشت در راهرو دستشویی سازمان ملل با رئیس جمهور آمریکا دست بدهد، اول اسمش «ر» بود! دقیقا دو سال پیش از این سخنرانی بود که رسانه‌ها از درگیری لفظی ازغدی و روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر دادند.

 

 

همصدا با نمایندگان شهرهای اراک و کاشمر و … که تاکید می‌کنند «تا مرغ از قفس نپریده» روحانی باید محاکمه شود، نماینده خمینی شهر اواخر آذرماه در مصاحبه با «فارس» عنوان داشت: تخلفات حسن روحانی هیچ ربطی به شأن معمم بودن او ندارد؛ چرا که فقط او عمامه بر سر دارد، لذا رسیدگی به پرونده تخلفات وی در دادگاه ویژه روحانیت را نمی‌پذیرم و او در جایگاه ریاست جمهوری تخلفاتی کرده که بایستی به آن سریعا رسیدگی کرد.

 

البته روحانی تنها کانون حملات رقبا نیست و «علی لاریجانی» هم که از «بانیان وضع موجود» با جرائمی مانند «تصویب ۲۰دقیقه‌ای برجام در سال ۹۴» قلمداد می‌شود بخش مهمی را این حملات را نصیب خود کرده‌است.

 

در جریان افشای نامه‌نگاری‌های لاریجانی و شورای نگهبان بر سر رد صلاحیت او، این حملات بار دیگر اوج گرفت تا جایی که سخنگوی قوه قضاییه ۳۰آذرماه اظهار داشت اگر معلوم شود افشای نامه محرمانه شورای نگهبان کار لاریجانی بوده، قابل تعقیب است.

 

به گزارش ایران مامن، در تازه‌ترین کش و قوس‌های مربوط به تقابل اصولگرایان با «بانیان اوضاع موجود»، دیدار اخیر روحانی با رهبری بار دیگر به تقابل‌ها دامن زد. «شرق» نوشت این دیدار یک پیام مهم دارد؛ آنکه رابطه رهبر انقلاب با روحانی مخدوش نیست. در مقابل «جوان» در تحلیل خود این دیدار با به ملاقات معاویه با حضرت علی (ع) تشبیه کرد.

 

در شرایطی که طی هشت سال گذشته، اصلاح‌طلبان و بخشی از اعتدالیون با دیدی انتقادآمیز به روابط روحانی و لاریجانی (ائتلاف رولا) می‌نگریستند و از انتخاب‌هایی چون «عبدالرضا رحمانی فضلی» نزدیک به رئیس سابق مجلس برای وزارت کشور ناراضی بودند، اکنون این ائتلاف ویژه به هیچ وجه مطلوب اصولگرایان رادیکال و دولتی‌ها نیست.

 

اعضای ائتلاف رولا هر چند به مناسبت‌های خاصی پیام تبریک یا تسلیت صادر می‌کنند اما سکوتی معنادار را در پیش گرفته‌ و مترصد تحولات روزهای آتی نشسته‌اند؛ افزایش مشکلات اقتصادی، راه رفتن دولت بر لبه تیغ بنزین و ارز ۴۲۰۰ تومانی، پیامدهای نامعلوم تزریق پول به جامعه در قالب انواع یارانه‌های نقدی، سرنوشت برجام و حتی بازگشت تهدیدات نظامی هر کدام به تنهایی قابلیت شکل‌دادن به تحولاتی را دارد که ممکن است ورق را به سود رولا برگرداند.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات