تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 18:44
کد خبر : 12389

پدیده اتوبوس خوابی و مهدی چمران؛ خودزنی یا بمباران؟

پدیده اتوبوس خوابی و مهدی چمران؛ خودزنی یا بمباران؟

جاگرفتن اتوبوس‌خواب‌ها در تصاویر و اخبار رسانه‌ها، سوای خراشیدن روانِ کسانی که هنوز نسبت به این اخبار بی‌تفاوت نشده‌اند، واکنش مقامات شهری پایتخت را هم به دنبال داشت از جمله «علیرضا زاکانی» شهردار که گفت گرمخانه‌های شهرداری آماده است. با التماس افراد را به گرمخانه می بریم.   مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی هم با بیان

جاگرفتن اتوبوس‌خواب‌ها در تصاویر و اخبار رسانه‌ها، سوای خراشیدن روانِ کسانی که هنوز نسبت به این اخبار بی‌تفاوت نشده‌اند، واکنش مقامات شهری پایتخت را هم به دنبال داشت از جمله «علیرضا زاکانی» شهردار که گفت گرمخانه‌های شهرداری آماده است. با التماس افراد را به گرمخانه می بریم.

 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی هم با بیان اینکه «بی‌آرتی خوابی» را انکار نمی‌کنیم مدعی شد: این پدیده به شدتی که در گزارش‌ها عنوان شده، نیست.

 

یک عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد پدیده اتوبوس‌خوابی در مصاحبه با «ایسنا» چنین توضیح داد: از گذشته شاهد بودیم که به خصوص در زمستان معتادان بدون مکان، برای خوابیدن سوار اتوبوس‌های خط شبانه شده و در طول مسیر می‌خوابیدند. پدیده جدیدی در اتوبوس‌های بی‌آرتی که خط شبانه روزی هستند رخ داده و آن هم خوابیدن افراد غیرمعتاد در اتوبوس است. مسئولان شهرداری اعلام کردند که این افراد ظاهر موجه‌ای داشته و معتاد نیستند و حتی شاغل هستند اما توان پرداخت کرایه خانه یا کرایه مهمانسرا را ندارند به همین دلیل اتوبوس را برای خوابیدن انتخاب می‌کنند

 

به گفته «سیداحمد علوی»، شهرداری تهران گرمخانه دارد که صرفا مخصوص معتادان نیست اما این افراد مایل نیستند که از این گرمخانه بنا به دلایل مختلف از جمله همنشینی با معتادان و مسیر طولانی استفاده کرده و در آنجا مستقر شوند.

 

در این میان، اظهارات رئیس شورای شهر جالب توجه بود که اظهار داشت: اینها بحث‌های حاشیه‌ای است و نمی‌خواهم به اینها بپردازم. قاعدتا اجازه چنین کارهایی را نباید داد اما کسی که در اتوبوس خوابش برد کاری نمی‌شود کرد.

 

همین جملات کافی بود تا سیلی از حملات خصوصا در فضای مجازی به سوی «مهدی چمران» روانه شود.  روزنامه «آفتاب یزد» در تیتر اول خود آورده «آقای چمران!فقر متن جامعه است نه حاشیه»

 

 

سردبیر «عصر ایران» هم نوشته است: آقای چمران! اتوبوس خواب ها را خواب نبرده؛ شما مسؤولان خواب هستید. آن دیگری پرسیده فرزند شما در اتوبوس بخوابد باز می گویید مسئله حاشیه‌ای است؟

 

در این باره، «سعید معدنی» جامعه شناس سخنان چمران را اینگونه تحلیل کرده است: در حقیقت این مسئولین منتخب اکثریت جامعه نیستند به همین خاطر در برابر جامعه احساس مسئولیت نمی‌کنند.

 

چمران در حالی با این اظهارات خود را آماج حملات قرار داده که به اخیرا دلیل منافع و رقابت‌های غالبا پنهان از سوی دوستان خود در شهرداری و حتی دولت هم نواخته شده است. به عنوان مثال «ایرنا» دهم آذرماه و  زمان اوج‌گیری آلودگی هوای پایتخت نوشت: رییس شورای شهر تهران، بدون اشاره به قانون کسب درآمد شهرداری‌ها از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده، در اظهاراتی تلاش کرد دولت را مقصر افزایش آلودگی هوای پایتخت نشان دهد درحالی‌که انتقادات جدی نسبت به بی‌تفاوتی شورا برای الزام شهرداری برای کنترل کانون‌های آلوده‌کننده مطرح شده است.

 

 

به گزارش ایران مامن، حواشی مربوط به چمران محدود به مساله اتوبوس‌خوابی و ماجرای میکروفونِ باز و صحبت‌درگوشی با «نرجس سلیمانی» درباره فشارها جهت شهردار شدن زاکانی و … نیست و اخیرا به خاطر تبلیغ اینستاگرامی برای یک عینک فروش خاص حجم قابل توجهی از انتقاد و استهزا را به جان خریده که چرا رئیس ۸۰ ساله شورای شهر تهران نه ملاحظه جایگاه خود را می‌کند و نه سن و سال و شان برادرش و …

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات