تاریخ انتشار : دوشنبه 27 دی 1400 - 19:07
کد خبر : 12518

هیاهو علیه وزیر پرحاشیه

هیاهو علیه وزیر پرحاشیه

آخرین دردسر «حجت عبدالملکی» تایید پرداخت هدیه‌ علی‌الحساب ۶ میلیارد تومانی به برنامه‌ تلویزیونی «میدون» از سوی دستیار وی بود؛ برنامه‌ای که وزیر کار پیشتر نقش داور را در آن بازی می‌کرد.   در این باره، «احمد علیرضابیگی» نماینده تبریز که به تازگی سفرش با «محمود احمدی‌نژاد» به ترکیه خبرساز شده هشدار داده اگر هدیه

آخرین دردسر «حجت عبدالملکی» تایید پرداخت هدیه‌ علی‌الحساب ۶ میلیارد تومانی به برنامه‌ تلویزیونی «میدون» از سوی دستیار وی بود؛ برنامه‌ای که وزیر کار پیشتر نقش داور را در آن بازی می‌کرد.

 

در این باره، «احمد علیرضابیگی» نماینده تبریز که به تازگی سفرش با «محمود احمدی‌نژاد» به ترکیه خبرساز شده هشدار داده اگر هدیه ۶ میلیاردی عبدالملکی به برنامه «میدون» تلویزیون صحت داشته باشد، دادستان می‌تواند ورود کند.

 

با نگاهی به چاه‌هایی که پیش پای عبدالملکی کنده شده، ماجرای کمک ۶میلیاردی وزارتخانه پولدار و سه بخشی (تعاون، کار و رفاه) در حد چاله خواهد بود.

 

مخالفان عبدالملکی شمشیر را از رو بسته‌اند تا او را استیضاح کنند و از ۲۱ دی‌ماه هم نام او در لیست انتظار قرار داده‌اند؛ رخدادی که «جبار کوچکی نژاد» نماینده رشت درباره آن پیش‌بینی کرده و گفته است: با توجه به روند کاری بررسی استیضاح‌ها، این استیضاح به بعد از عید نوروز موکول خواهد شد و بعید است قبل از عید مطرح شود اما در مجموع به اعتقاد من ایشان توان اداره این وزارتخانه را ندارد.

 

در میان نمایندگان، سرسخت‌ترین مخالف عبدالملکی را باید «سیدناصر موسوی لارگانی» دانست که حملات شدیدش علیه وزیر کار در کمیسیون اجتماعی مجلس اخیرا منتشر شده است. وی عبدالملکی را شخصیتی توئیتری و اینستاگرامی توصیف کرده که وزارت کار را به سیاسی‌ترین وزارتخانه دولت تبدیل و آن را بین دوستانش مانند غنیمت جنگی تقسیم کرده است.

 

 

به گفته لارگانی برخی از منصوبین عبدالملکی را نهادهای امنیتی تایید نکرده‌اند و بسیاری از کسانی که به خصوص از کمیته امداد به وزارت کار آمده‌اند هیچ تخصصی و ارتباطی با دستورهای کار این وزارتخانه ندارند.

 

به گزارش ایران مامن، جدی شدن احتمال استیضاح و حتی برکناری عبدالملکی که پیش از وزارت، معاون کمیته امداد بوده، باعث شده تا اظهارات جنجالی وی یک به یک در رسانه‌ها یادآوری شود؛ از وعده ایجاد شغل با یک میلیون تومان که البته وی همچنان بر آن اصرار دارد تا ساخت لامبورگینی در ایران با ۱.۵ میلیارد تومان.

 

عبدالملکی همچنین در تیرماه ۹۴ در محضر رهبر انقلاب این ادعا را مطرح کرده بود که اگر از منابع کشاورزی درست استفاده کنیم به قدرت دوازدهم جهان تبدیل خواهیم شد، اگر دانش‌بنیان‌ها پای کار بیایند و جلوی خام فروشی منابع انرژی را بگیرند قدرت سوم می‌شویم و در صورت مدیریت درست بخش‌های تجارت، ترانزیت، خدمات مالی، معادن، دریانوردی و … قدرت اول جهان خواهیم شد.

 

حالا مخالفان عبدالملکی می‌گویند وی علاوه بر باندبازی و فامیل‌نوازی، از وزارتخانه‌ای که غولی چون شستا را در خود دارد، شناختی ندارد و دچا ضعف در تصمیم‌گیری و ناکارآمدی است؛ آن‌هم در برهه‌ای که بسیاری نگران سرنوشت صندوق‌های سرمایه‌گذاری‌اند و می‌گویند برای جلوگیری از ورشکستگی این صندوق‌ها باید اکنون فکری به حال تامین اجتماعی و سایر صندوق‌ها کرد.

 

هر چند صف مخالفان عبدالملکی در میان نمایندگان مجلس اصولگرا طولانی است و «محمد کعب‌عمیر» عضو کمیسیون اجتماعی گفته به خاطر عهدی که با مردم بسته‌ایم استیضاح را به انجام می‌رسانیم اما برخی مانند «اصغر عنابستانی» نماینده جنجالی مجلس یازدهم در حمایت از وزیر کار گفته‌اند باید به او فرصت داد.

 

در این میان، چهره‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب هم بر آتش ماجرا می‌دمند. از جمله «جلال جلالی زاده» عضو برجسته حزب «اتحاد ملت» که به «آفتاب یزد» گفته است: نمایندگان مجلس باید بدانند ماهی را هر وقت از آب بگیرند تازه است و هر چه زودتر باید برای اصلاح اشتباه خودشان که همان رای اعتماد دادن به آقای عبدالملکی است اقدام نمایند.

 

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا عبدالملکی یعنی وزیر جوانی که بلافاصله بعد از رای اعتماد مجلس و شبانه برای شروع کار راهی وزارت کار شد، اولین اخراجی دولت سیزدهم لقب خواهد گرفت یا معادلات به شکلی دیگری رقم خواهد خورد؟

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات