تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 - 18:46
کد خبر : 12556

۱۱ بیلبورد در مسیر رسیدن به دنیای زنان

۱۱ بیلبورد در مسیر رسیدن به دنیای زنان

فرارسیدن روز زن (سالگرد تولد حضرت فاطمه س در تقویم ۱۴۰۰ مصادف با سوم بهمن) باعث شده تا قلم‌ها برای نوشتن درباره مقام مادر و جایگاه زن باز هم به حرکت درآید.   دکتر کوثر شیخ نجدی نویسنده و شاعر از زاویه‌ای دیگر مطلبی را با عنوان «۱۱ توصیه به مردان؛ چگونه آغازگر یک پیوند

فرارسیدن روز زن (سالگرد تولد حضرت فاطمه س در تقویم ۱۴۰۰ مصادف با سوم بهمن) باعث شده تا قلم‌ها برای نوشتن درباره مقام مادر و جایگاه زن باز هم به حرکت درآید.

 

دکتر کوثر شیخ نجدی نویسنده و شاعر از زاویه‌ای دیگر مطلبی را با عنوان «۱۱ توصیه به مردان؛ چگونه آغازگر یک پیوند باشیم» در اختیار ایران مامن قرار داده که در ادامه می‌خوانیم:

 

اول: قبل از پرت کردن سلام و احوالپرسی‌های کودکانه پیرامون فرد مورد نظر کمی تحقیق کنید و از علاقه‌مندی‌ها، سن و وضعیت رابطه‌ی او مطلع شوید.

 

دوم: بلافاصله بعد از سلام، خودتان را به طور کامل معرفی کنید. مثل یک جنتلمن رفتار کنید و خودتان را پشت اکانت‌های دروغین تحقیر نکنید. کافی ا‌ست محترمانه ابراز کنید مایل به آشنایی بیشتر هستید.

 

سوم: بد نیست از همان ابتدا هدف ارتباط خود را مشخص کنید. آیا این فقط یک دوستی ساده یا تفریح مقطعی است؟ یا ممکن است قصد ارتباطی جدی‌تر داشته باشید؟ اجازه دهید طرف مقابل با آگاهی کامل انتخاب کند.

 

چهارم: پیام دادن در نیمه شب را متوقف کنید. این حرکت دست کم در اوایل آشنایی و ارتباط، شما را  مردی معرفی می‌کند که حوصله‌اش سر رفته و دنبال بازیچه‌ای برای سرگرمی است. فردی غیر‌جدی که صبح همه چیز را فراموش خواهد کرد‌. قطعا شما نمی‌خواهید چنین فردی باشید.

 

 

پنجم: فضای مجازی برای آشنایی بیشتر جای مناسبی نیست و شما را فردی جدی نشان نمی‌دهد. بانوی مورد نظر را در اولین فرصت به نوشیدن یک فنجان قهوه دعوت کنید. عمر کوتاه‌تر از آن است که انسان آن‌را به هرز‌گردی سپری کند.

 

ششم: اگر به هر دلیل جواب رد شنیدید، محترمانه خداحافظی کنید. باور کنید این چیزی از ارزش‌های شما کم نمی‌کند و قرار نیست همه از ما خوششان بیاید. شما همچنان فردی خوب و جذاب هستید.

 

هفتم: هنوز هم زنان بچه‌ها را به دنیا می‌آورند و مردان به جنگ می‌روند. پس چرندیات فمینیست‌ها را درباره دُنگی حساب کردن میز غذا جدی نگیرید. قوی‌ترین و ثروتمند‌ترین زنان هم مردی را که برای پرداخت صورتحساب اقدام نمی‌کند، جدی نمی‌گیرند.

 

هشتم: خلاق باشید و دست خالی سر قرار نروید. خلاقیت هیچ هزینه‌ای ندارد اما هدیه‌ای دائمی ا‌ست. می‌توانید دوستتان را به تماشای مهتاب دعوت کنید. یک شعر یا قطعه ای موسیقی به او تقدیم کنید. او را با دعوت به تماشای فیلم، تئاتر یا کنسرت مورد علاقه‌اش سورپرایز کنید. سند یک ستاره، دریاچه یا درخت را به نام او بزنید و مطمئن باشید تا به حال هیچ زنی از هدیه گرفتن یک شاخه گل شکایت نکرده است.

 

نهم: بلاتکلیف نگه داشتن حدود یک رابطه از شما فردی بی‌مسوولیت و غیر قابل اعتماد می‌سازد و در کل رفتاری مردانه نیست. شریک عاطفی‌تان ممکن است همچنان لبخند بزند اما یک روز صبح جوری ناپدید خواهد شد که گویی هرگز نبوده است.

 

دهم: بارها شنیده‌اید که با احساسات یک زن بازی نکنید. پس «با احساسات یک زن بازی نکنید.» شما شوخی شوخی قلبی را درگیر می‌کنید و آن قلب جدی جدی می‌میرد و بی‌اعتماد می‌شود.

 

یازدهم: اگر رابطه‌ای به هر دلیل تمام شد، صادقانه و محترمانه آن‌را اعلام کنید و بروید دنبال زندگی‌تان. باور کنید پیام‌ها و تماس‌های گاه و بیگاه‌تان فقط سر زخم‌ها را باز می‌کند و برگشتن به روال زندگی را برای هر دوی شما دشوار‌تر می‌کند.

 

مرد باشید همین‌.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات