تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 - 18:16
کد خبر : 12586

هشداری از سوی مدافعان سلامت در دامنه قله اومیکرون و برای نهم بهمن

هشداری از سوی مدافعان سلامت در دامنه قله اومیکرون و برای نهم بهمن

بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونای کشور بیش از توده مردم، زنگ خطر را برای مدافعان سلامت به صدا درآورده که آیا قرار است دوباره روزهای نفسگیر دو سال گذشته تکرار شود؟   ۶۰۰ کیلومتر دورتر از اردکان یزد که چراغ نارنجی را در موج اومیکرون روشن کرده یعنی در پایتخت، رئیس بیمارستان رسول اکرم

بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونای کشور بیش از توده مردم، زنگ خطر را برای مدافعان سلامت به صدا درآورده که آیا قرار است دوباره روزهای نفسگیر دو سال گذشته تکرار شود؟

 

۶۰۰ کیلومتر دورتر از اردکان یزد که چراغ نارنجی را در موج اومیکرون روشن کرده یعنی در پایتخت، رئیس بیمارستان رسول اکرم اظهار داشته است: متاسفانه بخش آی‌سی‌یو بیمارستان از ۱۰ روز گذشته مجدد بازگشایی شده است و بخش اول آی‌سی‌یو در حال تکمیل است.

 

در این میان و در حالی که گویا قرار است دوباره کشور درگیر موجی تازه شود، هنوز بسیاری از مدافعان سلامت از اوضاع معیشت و وعده‌های محقق نشده گلایه دارند.

 

«تعلل تا کی؟» عنوان مطلبی است که یکی از مدافعان سلامت در اختیار ایران مامن قرار داده و ذیل «۹ بهمن روز اتمام حجت (هشدار) مدافعان سلامت به مسئولان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه» آمده است؛

 

پیرو نامه وزیرمحترم بهداشت به شماره ۱۲۴۱/۱۰۰ مورخ ۲۴/۰۹/۱۴۰۰ به معاون محترم اجرایی رئیس جمهوری مبنی بر برقراری فوق العاده خاص با ضریب ۳  و تبدیل وضعیت کادرسلامت غیر سهمیه ای ، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در راستای  پیگیری دستوراکید رئیس محترم جمهور در مراسم پاسداشت مقام والای پرستار در استان لرستان ، علیرغم گذشت ۴۵ روز از این دستورات و تاکیدات خاصه حمایت رهبری معظم در دیدار با جمعی از پرستاران در این خصوص، متاسفانه کادر سلامت دیگر شاهد هیچگونه حرکت و اقدام موثری از سوی مسئولین امر وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پیگیری‌ مجدانه و اقدام انقلابی از طریق معاون اجرایی رئیس جمهوری نیستند. گو اینکه موضوع به جُرگه فراموشی سپرده شده است.

 

 

از این رو مدافعان سلامت در یک اقدام خودجوش و سراسری به منظور مطالبه گری از آنها که چرا تعلل؟ چرا دستورات واضح رهبری معظم و ریاست جمهوری را در قبال مدافعان سلامت بر زمین گذاشته اید؟ چرا قانون مصوب مجلس را اجرا نمی‌کنید؟ چرا کادر سلامت را در برابر فشارهای روز افزون اقتصادی تحت فشار قرار می‌دهید؟ چرا تبعیض و بی عدالتی را در قبال آنها در مقایسه با سایر کارکنان دیگر دستگاه‌ها روا می‌دارید؟ چرا توجه و تشکر از زحمات و ایثارگری های مدافعان سلامت در مقام سخن مانده است و….؟

درصددند تا در تاریخ ۹ بهمن ماه راس ساعت ۱۰ صبح در تهران مقابل ساختمان وزارت بهداشت و در سایر استان ها مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه ها تجمع مسالمت آمیزی برگزار کنند و فریاد دادخواهی و حق طلبی خود را از آنجا به گوش مسئولین امر برسانند.

 

ذکر خدمات و زحمات کادر بهداشت و درمان در مبارزه با ویروس منحوس کرونا از روزهای نخستین شیوع کرونا در کشور در بخش پیشگیری، نظارت، مراقبت ، ردیابی و شناسایی بیماران و نهایتا خدمات درمانی آنان و هم اینک اجرای موفق واکسیناسیون مراجعین از چشمان بینا و وجدان های آگاه پنهان نیست و هیچ فردی در نظام جمهوری اسلامی اعم از مردم و مسئولین را نمی توان سراغ داشت که استیفای این حق از سوی  مدافعان سلامت آن هم بعد از گذشت ۷ سال از تصویب این قانون ، آن هم به پاس قدردانی از زحمات آنان و تقدیم شهدای مدافع سلامت در راه حفظ حریم سلامت جامعه و مردم  را جایز ندانند و همراهی نداشته باشند.

 

آنچه این روزها به لطف خداوند متعال در کاهش آمار مرگ و میر آحاد جامعه و کاهش داغدار شدن خانواده ها شاهد هستیم حاصل همین مجاهدت‌های مدافعان سلامت (بهداشت و درمان ) است. آنچه عیان است چه حاجت به بیان است.

 

به امید تحقق هر چه سریعتر وعده های داده شده در قبال برآورده ساختن مطالبات قانونی مدافعان سلامت در ایام الله دهه فجر، ان شاءالله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

میثم سه شنبه , ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸

با سلام و احترام. با توجه به حقوق پایین، اوضاع معیشتی و درگیری مستقیم کادر سلامت با بیماران در کاهش آمار مرگ و میر آحاد جامعه و کاهش داغدار شدن خانواده ها شاهد هستیم حاصل همین مجاهدت‌های مدافعان سلامت (بهداشت و درمان ) است.

آشنا سه شنبه , ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵

مدافعان سلامت بیشتر از اینها حق به گردن ما دارند درود به شرفشون

پرویز چهارشنبه , ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱:۰۰

فوق العاده خاص حق کادر درمانی هست که ۲سال در مبارزه با کرونا هستند در حالیکه بقیه ارگان ها از سال ۹۵ دارند فوق العاده خاص می گیرند.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات