تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 تیر 1399 - 17:02
کد خبر : 1263

واکسن کرونا در حکم بمب اتم

واکسن کرونا در حکم بمب اتم

تاریخ می‌گوید جدی‌ترین و البته هولناک‌ترین رقابت‌ها را در جریان جنگ سرد و تلاش دو ابرقدرت شوروی و آمریکا برای دستیابی به مخرب‌ترین بمب‌ها و تجهیزات هسته‌ای پشت سرگذاشته‌ایم؛ رقابتی که هر لحظه امکان داشت به راه افتادن جنگی اتمی در جهان و ویرانی آن منتهی شود. ۳۰ سال از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی گذشته

تاریخ می‌گوید جدی‌ترین و البته هولناک‌ترین رقابت‌ها را در جریان جنگ سرد و تلاش دو ابرقدرت شوروی و آمریکا برای دستیابی به مخرب‌ترین بمب‌ها و تجهیزات هسته‌ای پشت سرگذاشته‌ایم؛ رقابتی که هر لحظه امکان داشت به راه افتادن جنگی اتمی در جهان و ویرانی آن منتهی شود.

۳۰ سال از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی گذشته و اکنون خیلی‌ها دوقطبی آتی را از جنس اقتصادی و نه نظامی بین چین و آمریکا می‌بینند.

با این حال روس‌ها نیز قصد ندارند خود را از رقابت برای کسب جایگاه نخست سلسله مراتب بین‌المللی کنار بکشند.

به گزارش ایران مامن، این روزها تلاش برای دستیابی به واکسن کرونا تبدیل به جدی‌ترین عرصه رقابت ابرقدرت‌ها شده است.

این رقابت میان روسیه و آمریکا بسیار به چشم می‌آید. بر اساس آمار موجود، تاکنون حدود ۱۲هزار روس و ۱۴۰ هزار آمریکایی قربانی کرونا شده اند و سوای از انتظارات داخلی بسیاری نیز چشم به این رخداد دوخته‌اند که کدام کشور اولین کاشف واکسن کرونا خواهد بود.

در تازه‌ترین خبرها، ایرنا به نقل از «رویترز» دیروز اعلام کرد نتایج آزمایش واکسن شرکت آمریکایی «مدرنا» نشان می دهد که این واکسن در بدن همه ۴۵ داوطلب سالم این آزمایش در مراحله اولیه تحقیقات ایمنی ایجاد کرده است و بی‌خطر بوده است.

رویترز پیشتر به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده گزارش داده بود: داروسازانی که با دولت این کشور همکاری می‌کنند، در مسیر آغاز ساخت واکسن بیماری کووید ۱۹ هستند که در پایان تابستان به نتیجه می رسد.

همزمان، دانشمندان پژوهشگاه بیولوژی مولکولی و سلولی بخش سیبری آکادمی علوم روسیه در نووسیبیرسک مدعی شده‌اند که برای نخستین بار در جهان پادتن ویروس کرونا را بدست آوردند.

میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه نیز چند روز پیش اعلام کرد: تحقیقات همزمان بر روی ۱۷ واکسن در حال انجام است و دانشمندان روس امید زیادی به رسیدن به نتیجه در آینده نزدیک دارند.

با توجه به این رقابت، کشف قطعی واکسن کرونا برای هرکدام از دو کشور شاید به معنای فرستادن اسپوتنیک به فضا یا ساختن سلاح اتمی برتر در دوران جنگ سرد باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات