تاریخ انتشار : یکشنبه 17 بهمن 1400 - 13:36
کد خبر : 12720

بعد از معلم‌ها و کارکنان قوه قضاییه، همچنان نوبت به مدافعان سلامت نرسید

بعد از معلم‌ها و کارکنان قوه قضاییه، همچنان نوبت به مدافعان سلامت نرسید

«مدافعان سلامت هر چه نجیب‌تر، ظلم و بی‌عدالتی بر آنان بیشتر!» عنوان مطلبی است که «محمدرضا سقائیان فرد» در اختیار ایران مامن قرار داده و شرح آن چنین است؛   این روزها که کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مشغول ساماندهی نهایی بودجه سال ۱۴۰۱ است، رایزنی ها جهت اعمال ردیف فوق العاده خاص جهت کارکنان قوه

«مدافعان سلامت هر چه نجیب‌تر، ظلم و بی‌عدالتی بر آنان بیشتر!» عنوان مطلبی است که «محمدرضا سقائیان فرد» در اختیار ایران مامن قرار داده و شرح آن چنین است؛

 

این روزها که کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مشغول ساماندهی نهایی بودجه سال ۱۴۰۱ است، رایزنی ها جهت اعمال ردیف فوق العاده خاص جهت کارکنان قوه قضائیه ذیل آن جریان دارد. این در حالی است که تاکنون مدافعان سلامت ۴ بار در طول سال با برگزاری تجمعات مسالمت آمیز همراه با ادب و وقار و متانت بدون ایراد شعارهای هنجارشکن، بدون توهین، بدون هتک حرمت مسئولین کشور در سراسر کشور و خاصه در مقابل سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت فریاد مطالبه گری قانونی خود مبنی بر اجرای فوق العاده خاص برای خود را بلند کرده اند و خبری از این مهم برای آنان نیست.

 

این موج مطالبه گری که از دولت قبل شروع شده بود با دستور پیگیری فوری رئیس جمهوری در سالروز بزرگداشت مقام پرستار در آذرماه و همچنین مصوبه لازمه الاجرای ستاد ملی کرونا در دی ماه سال‌جاری جان تازه ای به خود گرفت اما دریغ و صد افسوس که هر آنچه تا کنون دیدیم و شنیدیم به تمامی حرف بود و بس و دریغ از یک اقدام عملی که دو صد گفته چون نیم کردار نیست.

 

 

اجرای فوق العاده خاص در حالی برای مدافعان سلامت در دولت و مجلس گویا حرام تلقی شده است و تورم زا و ضد اقتصاد و…. معرفی می‌شود که همزمان جهت کارکنان قوه قضاییه که طی ماه گذشته با برگزاری تجمعات سراسری تهدید به تعطیلی دادگستری‌ها کرده و شعارهای حاشیه دار را به صراحت و راحتی بدون ایجاد مزاحمت مقابل مجلس فریاد می‌زدند ، در کمیسیون تلفیق مجلس به انجام رسید.

 

چند روز قبل نیز رتبه بندی معلم ها بعد از آن‌همه تجمعات پرشکوه در مقابل اداره کل های آموزش و پرورش در شهرستان ها و مراکز استان ها همراه با شعارهای تند و حاشیه دار مورد تایید قرار گرفت؛ گویا نجابت ، ادب و وظیفه شناسی مدافعان سلامت که حاضر نشده اند سلامت مردم را بازیچه رسیدن به اهداف خود قرار دهند و با تحصن و دست از کار کشیدن امتیاز فوق العاده خاص را کسب کنند ، از سوی مسئولین امر از شخص وزیر بهداشت گرفته تا سایر مسئولین بخصوص معاون اجرایی رییس جمهوری به هیچ انگاشته شده و خود را موظف به تحقق وعده ها و دستورات مافوق در این زمینه نمی‌دانند.

 

باید مدافعان سلامت هم شعارهای هنجارشکن سر دهند تا صدای مطالبه گرشان شنیده و فوق العاده خاص برایشان اجرایی شود؟ باید تهدید به تحصن و تعطیل کردن مراکز ارایه خدمات در حوزه بهداشت و درمان کنند تا به صورت ضرب الاجلی فوق العاده خاصی برایشان مصوب و اجرایی شود؟ راه و روش رسیدن به هدف این است؟

 

آقای وزیر بهداشت پاسخگو باشید که چرا در خصوص برآورده ساختن مطالبات به‌حق و قانونی کادر سلامت در اجرای فوق‌العاده خاص تعلل می کنید و هیچ اقدامی را برای افزایش ردیف اعتبار بودجه با توجه به دستور رییس جمهور به کمیسیون تلفیق مجلس به انجام نرسانده اید؟ چرا رایزنی با سازمان برنامه و بودجه را در این خصوص بخوبی به انجام نرسانده اید؟ مگر رئیس جمهور نگفتند که «حتی اگر بودجه وزارت بهداشت کفایت نمی‌کند، سازمان برنامه و بودجه اعتبار کافی برای حل مشکل اختصاص دهد». شما در این خصوص چه کرده اید؟ چرا روزه سکوت گرفته اید؟ چرا جوابگوی فعالان صنفی مدافعان سلامت نیستید؟ اینگونه خود را وزیر انقلابی دولت انقلابی می دانید؟

 

 

آقای رئیس جمهور بررسی کنید چرا ۵۰ روز دستورصریح‌تان در خصوص تحقق مطالبات مدافعان سلامت روی زمین مانده و مسئولین مربوطه در قبال آن تعلل می کنند؟ اینگونه اجازه می دهید که در دولت تان دستورات روی زمین معطل بماند و در سطح شعار باقی مانده و رها شود؟ بارک الله به این شیوه مدیریت

 

نمیدانم مسئولین با کدامین وجدان آرام شب ها سر بر بالین می‌گذارند و فوق العاده خاص را برای بقیه کارکنان دستگاه‌ها (متحصنین و تهدید کنندگان به تعطیلی کار و خدمات) و کارکنان سایر ادارات دولتی که این روزها مثل دو سال گذشته تا کنون در دور کاری به سر می‌برند مقرر می‌کنند ولی برای مدافعان سلامت پس از ۲سال جنگ طاقت فرسا با ویروس منحوس کرونا و هم‌اینک در موج ششم کرونا اُمیکرون که اکثر شهرهای کشور رنگ قرمز به خود گرفته، جان خویش را در دست گرفته و مظلومانه از سلامت مردم حفظ و حراست می‌کنند و روزانه بر تعداد مبتلایان کادر سلامت بدلیل وسط میدان خطر بودن افزوده می‌شود و مطالبه این حق قانونی خود را محترمانه درخواست می‌کنند، با بی محلی و پاس کاری در زمین این سازمان و آن مجلس و آن وزارت خانه رفتار می‌کنند.

 

این همان انصاف و عدالت است که از آن دم می زنید؟ آقایان مسئول؛ دستمریزاد به شما که خوب از مجاهدین فی سبیل الله (بنا به تعبیر رهبری معظم خطاب به مدافعان سلامت) حمایت کردید . آقایان گوش فرا دهید که «المُلکَ یَبقَی مَعَ الکُفرِ وَ لا یَبقَی مَعَ الظُّلمِ». از این رو فوق‌العاده خاص را برای مدافعان سلامت نیز مقرر کنید تا خشم فروخورده آنان مهار شود و به انفجار آنگونه که امام راحل هشدار داده، منجر نگردد سر چشمه شاید گرفتن به بیل چو پر شد نشاید گرفتن به پیل.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

عضو کوچکی از جامعه بهداشتی کشور

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کریمی یکشنبه , ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

کارکنان حوزه سلامت به جد مطالبه گری نکردند والا مثل کارکنان وزارتخانه هایی که هنجارشکنی کردند به حقوق مغفول مانده آنها توجه میشد. پس چاره همان است که دست از کار کشید تا متولیان حقوق و دستمزد بدانند بی توجهی به سفره خالی کارکنان نظام سلامت برای کشور هزینه دارد و با عملکرد بدشان صداقت ، اعتماد و امید را از مردم خواهند گرفت.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات