تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 17:47
کد خبر : 12965

«خصومت بیخودی»؛ از مردم اوکراین تا مرحوم خانم بازیگر ایرانی

«خصومت بیخودی»؛ از مردم اوکراین تا مرحوم خانم بازیگر ایرانی

اظهارات نژادپرستانه خبرنگاران غربی که خون چشم‌آبی‌‌های بلوند اوکراینی را رنگین‌تر از کشته‌شدگان سایر مناطق دنیا توصیف کرده و می‌کنند، واکنش‌ها به تحولات اوکراین را دچار تشدید و تغییراتی کرد.   به گزارش ایران مامن، اکنون بسیاری می‌پرسند چه تفاوتی بین یمنی‌ها و عراقی‌ها و افغانستانی‌ها با مردم اوکراین وجود دارد که سلاخی‌شان به دست

اظهارات نژادپرستانه خبرنگاران غربی که خون چشم‌آبی‌‌های بلوند اوکراینی را رنگین‌تر از کشته‌شدگان سایر مناطق دنیا توصیف کرده و می‌کنند، واکنش‌ها به تحولات اوکراین را دچار تشدید و تغییراتی کرد.

 

به گزارش ایران مامن، اکنون بسیاری می‌پرسند چه تفاوتی بین یمنی‌ها و عراقی‌ها و افغانستانی‌ها با مردم اوکراین وجود دارد که سلاخی‌شان به دست سعودی‌ها و آمریکایی‌ها و … چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

 

این پرسش روی صفحه نخست روزنامه‌ای مانند «شهروند» با تیتر «تبعیض» و عکس بزرگ یک زن جنگ‌زده یمنی کنار زنی اوکراینی با خانه‌ای ویران انعکاس یافت.

 

 

برخی اما مدت‌ها است مردم اوکراین را هدف حملات خود قرار داده‌اند. «کیهان» چند روز پیش در سرمقاله خود نوشت: وقتی هیتلر به روسیه لشکر کشید، بخشی از اوکراینی‌ها با ارتش نازی همدست شدند و تعداد زیادی از هموطنان خود را به طرز فجیعی کشتند.

 

این روزنامه امروز هم اوکراینی‌ها را اینچنین هدف قرار داد: وقتی کشوری ظرف تنها ۴۸ ساعت شهرهایش را از دست می‌دهد و «صف فرار از کشور» طولانی‌تر از «صف شرکت در جبهه‌های جنگ» می‌شود یعنی، مردمان آن کشور مقاومت را بلد نیستند حتی به‌اندازه مترسک!

 

صرف‌نظر از اینکه این روزنامه به طور کلی وجه انسانی ماجرا را نادیده گرفته و فراموش کرده هم مدافعان و مردم اوکراین که با شلیک بمب و گلوله‌های «ولادیمیر پوتین» کشته می‌شوند مظلومند و هم سربازان روس که بنا بر اعلام دولت کی‌یف ۶هزار نفرشان کشته‌شده اند، منکر این واقعیت است که معمولا صف غیرنظامیان گریزان از جنگ و مناطق درگیری، بیش از سربازانی است که می‌جنگند و تنها درصد این نامعادله متفاوت است.

 

از سوی دیگر و به موازات این سوال مهم که خصومت با مردم اوکراین چه سودی برای یک رسانه‌ دارد، سایر خصومت‌ورزی‌ها هم پرسش برانگیزند.

 

در همین ارتباط، «عباس عبدی» روزنامه‌نگار انتقادی در روزنامه «اعتماد» درباره طیفی از حملات مجازی نوشت: برخی افراد با گرفتن پول و پروژه، دفاع از سیاست‌ها را به صورت پیمانکاری انجام می‌دهند. لشکر یا ارتش سایبری و مطبوعاتی از این جمله است ، اینها به آنچه می‌گویند یا می‌نویسند لزوما اعتقادی ندارند . آن‌ها حتی قادر به تحلیل و توصیف و دفاع از آنچه پیمانکاری آن را قبول کرده‌اند نیستند، در نتیجه در مواردی سکوت می‌کنند تا دستور از بالا برسد یا با مسخره کردن و بحث‌های انحرافی سعی می‌کنند ماجرا را دور بزنند.

 

بر اساس آنچه بعد از اعلام مرگ «زهره فکور صبور» در شبکه‌های مجازی شایع شد، این بازیگر جوان تلویزیون و سینما که شامگاه دهم اسفندماه درگذشت هم قربانی یکی از همین خصومت‌های بی‌دلیل شده و انتشار شایعاتی درباره زندگی خصوصی او از سوی یک  یوتیوبر نسبتا شناخته شده دلیل محتمل خودکشی او بوده است تا صفحه و کارهای این کاربر مجازی همچنان پرمخاطب باقی بماند.

 

 

خلاصه کلام اینکه در دنیای امروز همچنان بسیاری به صورت فردی و جمعی قربانی خصومت‌هایی می‌شوند که دلیل خاص یا دست کم عقلانی برای آن وجود ندارد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات