تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 اسفند 1400 - 19:48
کد خبر : 12981

کوره‌های آدم‌سوزی و کوران جنگ اوکراین

کوره‌های آدم‌سوزی و کوران جنگ اوکراین

«روس‌ها کوره‌های آدم‌سوزی خود را که سال ۲۰۱۴ برای امحای اجساد درگیری‌های شرق اوکراین استفاده می‌کردند، دوباره بازگردانده‌اند»؛ این خبری است که به همراه تصاویر کوره‌های مزبور در رسانه‌های غربی انتشار یافته است.   روزنامه انگلیسی «تلگراف» نوشته این اقدام با هدف کاهش آثار روانی انتشار گسترده تصاویری صورت گرفته که اجساد نظامیان روس را

«روس‌ها کوره‌های آدم‌سوزی خود را که سال ۲۰۱۴ برای امحای اجساد درگیری‌های شرق اوکراین استفاده می‌کردند، دوباره بازگردانده‌اند»؛ این خبری است که به همراه تصاویر کوره‌های مزبور در رسانه‌های غربی انتشار یافته است.

 

روزنامه انگلیسی «تلگراف» نوشته این اقدام با هدف کاهش آثار روانی انتشار گسترده تصاویری صورت گرفته که اجساد نظامیان روس را کف معابر و در سطح جاده‌ها و زمین‌های سوخته اوکراین به تصویر می‌کشد.

 

 

آنچه مشخص است روس‌ها تصرف اراضی و شهرهای مهم همسایه غربی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن هدفگذاری کرده و در روزهای ابتدایی جنگ هم تلاش کردند حداقل خسارت را بر زیرساخت‌های اوکراین با کمترین تلفات بر جای بگذارند.

 

از دید روس‌ها ویرانی نواحی چون «دونباس» علاوه بر زیان سنگین بر روس‌زبان‌های شرق اوکراین، هزینه‌های بالایی را برای مسکو به دنبال خواهد داشت.

 

در نخستین روزهای جنگ، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای اوکراینی سامانه‌های موشکی خود را در محله‌های مسکونی در شهرها مستقر کرده‌اند اما نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله‌ای به مناطق مسکونی وارد نخواهد داشت.

 

به گفته برخی کارشناسان روابط بین الملل، یکی از استراتژی های معمول «ولادیمیر پوتین» برای رسیدن به اهدافش در چچن و سوریه کاربرد حداکثری خشونت بوده اما به دلیل حساسیت‌های بین‌المللی، دستانی بسته‌ در اوکراین داشته است.

 

علاوه بر این، روسیه تا اینجای کار ضربات سنگینی را از لحاظ دیپلماتیک و تبلیغاتی از غربی‌ها دریافت کرده است؛ پس از وتوی قطعنامه محکومیت روسیه بخاطر حمله به اوکراین در شورای امنیت، تنها چهار کشور سوریه، بلاروس، اریتره و کره شمالی در مجمع عمومی با قطعنامه ضدروسی مخالفت کردند.

 

در رسانه‌ها نیز روس‌ها عرصه را به رقیب واگذار کرده و افکار عمومی جهان علیه مسکو برانگیخته شده است.

 

با توجه به این وضعیت برخی پیش‌بینی می‌کنند پوتین دست کم برای تغییر وضعیت میدانی جنگ جهت تسلیم ساختن دولت کی‌یف به پذیرش شروط مسکو یعنی پذیرش استقلال کریمه و عدم عضویت در ناتو از محذورات قبلی عبور کرده و اکنون که صابون هزینه‌هایی چون تحریم‌های گسترده را به تن مالیده، حملات سنگین‌تری را متوجه شهرهای اوکراین سازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رامتین پنجشنبه , ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰

عجب دنیای بدی شده

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات