تاریخ انتشار : یکشنبه 29 تیر 1399 - 22:47
کد خبر : 1300

شمارش معکوس مجدد برای ریزش قیمت ارز

شمارش معکوس مجدد برای ریزش قیمت ارز

دیده‌ها و شنیده‌ها حاکی از طولانی شدن صف خرید ارزهای خارجی است. برخی از رسانه‌ها طی روزهای گذشته تصاویری از صف‌های خرید ارز روبروی صرافی‌ها منتشر کردند. همین وضعیت باعث شد تا امروز قیمت دلار باز هم رکورد بزند و به رقم بی‌سابقه ۲۵ هزار تومان برسد. با این حال، زمزمه‌ها برای کاهش نرخ ارز

دیده‌ها و شنیده‌ها حاکی از طولانی شدن صف خرید ارزهای خارجی است. برخی از رسانه‌ها طی روزهای گذشته تصاویری از صف‌های خرید ارز روبروی صرافی‌ها منتشر کردند.

همین وضعیت باعث شد تا امروز قیمت دلار باز هم رکورد بزند و به رقم بی‌سابقه ۲۵ هزار تومان برسد.

با این حال، زمزمه‌ها برای کاهش نرخ ارز قوت بیشتری گرفته است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در فاصله سه روز مانده به پایان مهلت صادرکنندگان برای تحویل ارز صادراتی، صرافی‌ها می‌گویند نرخ بیست و پنج هزار تومانی دلار پایدار نخواهد ماند.

یکی از دلایلی که برای افزایش نرخ ارز طی روزهای اخیر عنوان شده، هجوم صادرکنندگان به بازار ارز برای خرید بوده تا در پایان موعد مقرر دولت یعنی ابتدای مردادماه، ارز صادراتی را تحویل بانک مرکزی دهند.

بانک مرکزی رسما اعلام کرده ۲۷.۵ میلیارد دلار ارز صادراتی مربوط به سال‌های ۹۷ و ۹۸ به کشور برنگشته و به متخلفان هشدار داده با آنان برخورد قضایی خواهد شد.

مجموع این شرایط باعث شده بعضی کارشناسان بازار ارز، پایان خریدهای اضطراری صادرکنندگان که از هراس اقدامات تنبیهی صورت گرفته در کنار پرشدن اندوخته بانک مرکزی و ایجاد امکان تزریق ارزی را دلایلی برای ریزش نرخ دلار طی روزهای آتی عنوان کنند.

با این حال دیدگاه متعارضی نیز وجود دارد. به گزارش ایران مامن ، برخی کارشناسان این پرسش را مطرح می‌سازند که چه دلیل و تضمینی وجود دارد صادرکنندگان بخواهند همان روز آخر ارزهای صادراتی را به بانک مرکزی بازگردانند خصوصا اینکه اتاق بازرگانی اصرار دارد موعد بازگشت ارزها تا مهرماه تمدید شود؛ بر اساس این تحلیل حتی خود بانک مرکزی هم قادر به پیش‌بینی سمت و سوی بازار ارز در ابتدای مردادماه نخواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات