تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1400 - 23:11
کد خبر : 13039

شکل‌بندی تازه تهدیدات امنیتی

شکل‌بندی تازه تهدیدات امنیتی

کاخ سفید با اشاره به گزارش جدید سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده تغییرات شدید آب و هوایی به‌طور فزاینده ای منافع ملی این کشور را تهدید خواهد کرد. این تهدید از تأثیرات فیزیکی که می‌تواند به چالش‌های امنیتی تبدیل شود تا نحوه واکنش کشورها را در برمی‌گیرد.   این پیش بینی در ارزیابی اخیر دفتر

کاخ سفید با اشاره به گزارش جدید سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده تغییرات شدید آب و هوایی به‌طور فزاینده ای منافع ملی این کشور را تهدید خواهد کرد. این تهدید از تأثیرات فیزیکی که می‌تواند به چالش‌های امنیتی تبدیل شود تا نحوه واکنش کشورها را در برمی‌گیرد.

 

این پیش بینی در ارزیابی اخیر دفتر مدیر اطلاعات ملی (ODNI) که وظیفه نظارت بر دستگاه‌های اطلاعاتی را بر عهده دارد منتشر شده است.

 

کاخ سفید مدعی است این سند جمع‌بندی تحقیقات نهادهای اطلاعاتی آمریکا را برمی‌گیرد. به باور آژانس های اطلاعاتی آمریکا تغییرات اقلیمی منجر به افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی خواهد شد. بر اساس این دیدگاه در شرایطی که کشورها تلاش خواهند کرد نیازهای خود را ذیل تغییرات آب و هوایی تأمین کنند کمبودها به درگیری های فرامرزی دامن خواهد زد.

 

 

به گزارش فرانس۲۴، به سبب نگرانی سازمان‌های بین المللی است که کاخ سفید اعلام کرده هشدار نهادهای امنیتی در خصوص تغییرات آب و هوایی را وارد برنامه ریزی‌های سیاسی خود خواهند کرد. به‌عنوان‌مثال پنتاگون تغییرات آب و هوایی را در سطوح آموزش، مبارزه و عملیات در محیط های واقعی پیچیده اجرایی کرده است.

 

مهاجرت نیز از موضوعات حساسی است که در گزارش فوق بدان پرداخته شده و در وضعیت فعلی نیز مرزهای جنوبی آمریکا با مکزیک و … تحت تأثیر آن قرار دارد. در رابطه با خاورمیانه این گزارش مدعی شده افت درآمد سوخت‌های فسیلی، کشورهای خاورمیانه را بیش‌ازپیش تحت‌فشار قرار خواهد داد، درحالی‌که این کشورها با آثار شدیدتر تغییر اقلیم مواجه خواهند بود.

 

این گزارش، تصویری از عدم همکاری کشورها و رقابت و بی ثباتی خطرناک موجود ارائه می دهد. علاوه براین، ذات تهیه آن به صورت ویژه برای دولت آمریکا جهت شرکت در اجلاس اقلیمی «کاپ ۲۶» گلاسگوی اسکاتلند انجام گرفته است.

 

به نظر می‌رسد این اقدام سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به‌صورت ویژه برای تأثیرگذاری بر سیاست دولت جدید بایدن و اصلاح رویکردهای دولت ترامپ و در واقع تخطئه صورت گرفته است. در این رابطه یک مقام ارشد اطلاعاتی که هویتش ناشناس باقی‌مانده به خبرنگاران گفته است: بیش از ۸۵ درصد انتشار گازهای گلخانه ای در خارج از مرزهای آمریکا صورت می گیرد. آمریکا به‌تنهایی نمی تواند این چالش را حل کند بنابراین ناچار است در قالب معاهدات بین المللی و با همکاری با سایر کشورها با این چالش روبه‌رو شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات