تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردین 1401 - 11:10
کد خبر : 13359

گرانی و حمله گازانبری به دولت

گرانی و حمله گازانبری به دولت

«علی ربیعی» سخنگوی دولت سابق در انتقاد از رسانه‌های طیف رقیب در یادداشتی با عنوان «حالا که روحانی نیست …» نوشته صداوسیما و رسانه‌ها و مطبوعاتی که از پول مردم ارتزاق می‌کنند همه از یک جا خط می‌گیرند و بعد از آن‌که به طور گسترده به دولت قبلی حمله می‌کردند حالا حاضر به شنیدن صداهای

«علی ربیعی» سخنگوی دولت سابق در انتقاد از رسانه‌های طیف رقیب در یادداشتی با عنوان «حالا که روحانی نیست …» نوشته صداوسیما و رسانه‌ها و مطبوعاتی که از پول مردم ارتزاق می‌کنند همه از یک جا خط می‌گیرند و بعد از آن‌که به طور گسترده به دولت قبلی حمله می‌کردند حالا حاضر به شنیدن صداهای انتقادی و تلخ نیستند.

 

این در حالی است که با گذشت کمتر از یک سال از فعالیت دولت سیزدهم، به تدریج رسانه‌های اصولگرا با توجه به طیف‌بندی‌ها و منافع متعارض تعارف را کنار می‌گذارند. روز پنجشنبه گذشته بود که روزنامه «جوان» در باب فعالیت مافیاهای اقتصادی خواستار برخورد انقلابی رئیس دولت با آن‌ها شد و نوشت: پشت‌پرده در همه جا هست و اتفاقا وصل کامل به مدیران دولتی است. هیچ مافیایی بدون نفوذ در بدنه دولت‌ها موفق نبوده است.

 

در پاسخ، روزنامه «جمهوری اسلامی» روز شنبه نوشت: دستگاه‌های نظارتی جرات نمی‌کنند پشت پرده گرانی‌ها را به رئیس جمهور معرفی کنند.

 

درباره اظهارات اخیر معاون وزیر صمت درباره بازگشت قیمت‌ها به سال قبل هم «فرهیختگان» نوشته است: درحالی‌که حدود ۹ماه از شروع دولت سیزدهم می‌گذرد اما دولت موفقیت کمتری در اصلی‌ترین شعار انتخاباتی خود یعنی کنترل سطح عمومی قیمت‌ها داشته است و همچنان شاهد افزایش قیمت‌ها در سطح جامعه هستیم. در چنین شرایطی که بخش اعظمی از مردم نسبت به این گرانی‌ها معترض و در رنج هستند، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ۲۴فروردین سال جاری عنوان کرد هرگونه افزایش قیمت کالایی که امسال صورت گرفته درطول یک‌شب باید اصلاح شده و به قیمت سال قبل برگردد. طبق این گفته عباس تابش، چیزی درحدود ۸هزار قلم کالا، مشمول تعدیل قیمتی می‌شوند و سپس حدود ۶۰هزار قلم کالای دیگر نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.

 

 

به نوشته فرهیختگان، در نگاه اول این گفته‌ها را می‌توان در حمایت از مصرف‌کنندگان و افراد جامعه تفسیر کرد ولی در نگاه دقیق‌تر به موضوع، این گفته‌ها نشان از عدم درک اصول اولیه علم اقتصاد و بی‌توجهی به آموزه‌های آن است که درنهایت این برقراری قیمت‌های دستوری و سرکوب قیمت‌ها می‌تواند منجر به بی‌انگیزگی تولیدکنندگان و بروز مشکلاتی حادتر در بلندمدت شود.

 

این روزنامه افزایش بهای اینترنت، افزایش نرخ گاز و خوراک تولیدکننده، رشد دستمزد کارگری، جهش دلاری همراه با جو روانی خبرهای حذف ارز ۴۲۰۰،   تغییر محاسبه حقوق گمرکی و … را عواملی معرفی کرده که باعث حادتر شدن مشکلات اقتصادی خواهد شد.

 

از سوی دیگر و با وجود اینکه «سیدابراهیم رئیسی» می‌گوید دولت سیزدهم جلوی موج گرانی را گرفته تا زمانی که حداقل ثباتی در بهای اجناس و کالاهای پرمصرف مانند گوشت و برنج و … که پرهزینه‌ترین‌ها در سبد مصرفی خانوار هستند به وجود نیاید همچنان باید منتظر باشد تا تصویرش با تیتر «گرفتار گرانی» در روزنامه‌های رقیب و حتی اصولگرا انتشار یابد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات