تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401 - 18:28
کد خبر : 13418

آقای رئیس چرا استانبول؟ حمله «گازانبری» اصلاحاتی- پایداری علیه نامزد دائم ریاست جمهوری

آقای رئیس چرا استانبول؟ حمله «گازانبری» اصلاحاتی- پایداری علیه نامزد دائم ریاست جمهوری

سفر همسر «محمدباقر قالیباف» به ترکیه به همراه دختر و دامادش، رئیس مجلس را در موقعیت نامطلوبی قرار داده است.   پس از انتشار تصاویر خانواده قالیباف با این توضیح که به خاطر اضافه‌بار «سیسمونی» در فرودگاه استانبول دچار دردسر شده‌اند، اظهارات رئیس مجلس که در مناظره انتخاباتی۹۶، «حسن روحانی» را به خاطر اقدام مشابه

سفر همسر «محمدباقر قالیباف» به ترکیه به همراه دختر و دامادش، رئیس مجلس را در موقعیت نامطلوبی قرار داده است.

 

پس از انتشار تصاویر خانواده قالیباف با این توضیح که به خاطر اضافه‌بار «سیسمونی» در فرودگاه استانبول دچار دردسر شده‌اند، اظهارات رئیس مجلس که در مناظره انتخاباتی۹۶، «حسن روحانی» را به خاطر اقدام مشابه وزیرش سرزنش می‌کرد، وایرال شد.

 

هر چند خبرگزاری «فارس» این ماجرا را دستاویز «دروغ پردازی» مخالفان عنوان کرد اما «الیاس قالیباف» با تایید آن تحت عنوان «خطای نابخشودنی» سعی کرد از شدت تهاجم به پدرش بکاهد که البته توفیقی پیدا نکرد.

 

در ادامه، حجم قابل‌توجهی از حملات از سوی چهره‌های اصلاح‌طلب به سمت قالیباف روانه شد و برخی گفتند این «رسوایی» باید به «استعفا» ختم شود.

 

 

لبه دیگر حمله «گازانبری» به قالیباف از جانب رقبای پایداری بود که تلاش کردند آتش این ماجرا تندتر شود تا جایی که برخی ناظران عنوان داشته‌اند اساسا این پروژه از سوی پایداری‌ها برای تضعیف یکی از بزرگترین رقیبان اصولگرا تدارک دیده شده است.

 

از دید برخی ناظران، در شرایطی که طیف‌هایی از پایداری به خاطر اوضاع نابسامان وزارتخانه‌هایی مانند کار و صمت با فشارهایی جدی از سوی رقبای درون‌جریانی مواجهند، دردسر تازه قالیباف را به چشم فرصتی مناسب برای کاهش فشار و ضربه زدن به رقیب سیاسی سال‌های پیش رو برآورد کرده‌اند.

 

از سوی دیگر، در تجمعاتی که اخیرا در اعتراض به اوضاع معیشتی برگزار شده به خصوص تجمع معلمان، کلیدواژه «سیسمونی» بسیار پررنگ بوده که حاکی از مخدوش شدن جدی وجهه رئیس مجلس است.

 

در فضای مجازی هم ماجرای سیسمونی از ابعاد متعدد باعث طرح نگاه‌های مختلف شده است. از جمله به مقایسه رفتار خانواده قالیباف با سایر نخبگان سیاسی پرداخته شده که تصاویرشان در شهرهای اروپایی مانند لندن در حال خرید انتشار یافته و بسیاری پرسیده‌اند بستگان قالیباف با وجود اینکه بسیاری از کالاهای ترک در بازار خودمان موجود است چرا به استانبول رفته‌اند.

 

در همین پیوند، طیفی با بیان اینکه رفتن به شهرهای ترکیه برای خرید نماد «نوکیسگی» و «میان‌مایگی» است پرسیده‌اند آیا خانواده قالیباف از «رامبد جوان» کمترند که قبل از تولد فرزندش به اتفاق «نگار جواهریان» به کانادا می‌رود و چرا اساسا باید مشابهتی بین رئیس مجلس با شخصیت «چمچاره» سریال «هیولا» با آرمانشهری «دولما باغچه» پدید آید؟

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات