تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اردیبهشت 1401 - 21:45
کد خبر : 13457

نمره واکسنی ایران

نمره واکسنی ایران

هر سال آخرین هفته ماه آوریل به عنوان هفته جهانی واکسیناسیون شناخته می شود. در این هفته کشورها در مورد اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از مرگ هزاران نفر در سال اطلاع‌رسانی می کنند.   بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن، بیماری‌های مهمی هستند که در گذشته باعث مرگ و ناتوانی انسان های زیادی بودند و بعضی

هر سال آخرین هفته ماه آوریل به عنوان هفته جهانی واکسیناسیون شناخته می شود. در این هفته کشورها در مورد اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از مرگ هزاران نفر در سال اطلاع‌رسانی می کنند.

 

بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن، بیماری‌های مهمی هستند که در گذشته باعث مرگ و ناتوانی انسان های زیادی بودند و بعضی از آنها امروزه دیگر به عنوان یک چالش بهداشتی محسوب نمی‌شوند.

 

موفقیت برنامه‌های واکسیناسیون از یک سو نیاز به برنامه‌ریزی و زیرساخت مناسب در کشورهای جهان دارد و از سویی دیگر نیازمند اعتماد مردم به سیستم بهداشت و برنامه واکسیناسیون است.

 

امروز فلج اطفال، سرخک، تیفویید، هپاتیت، هاری و آنفلوآنزا در زمره بیماری‌های عفونی قرار می‌گیرند که دارای واکسن موثر هستند.

 

برای ساخت واکسن‌ها در ابتدا بی‌خطر بودن آنها بررسی می‌شود و تنها بعد از اثبات بی خطری آنهاست که اجازه مطالعات بعدی داده می شود و اثربخشی و قدرت واقعی واکسن مورد تحقیق قرار می گیرد. در نهایت واکسنی که بی‌خطر، اثربخش و قدرتمند است اجازه تولید و توزیع پیدا می‌یابد.

 

 

سازمان غذا و داروی کشور در تایید نهایی و نظارت بر بی‌خطری و قدرت واکسن‌ها نقش خطیر و مهمی به عهده دارد و در تمام سالیان گذشته تلاشش در نظارت سختگیرانه بر تولیدات و واردات واکسن بوده است.

 

جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی در جهان است که قدرت ساخت واکسن دارد و انستیتو پاستور و انستیتو رازی از پیشتازان واکسن‌سازی در ایران و جهان هستند.

 

حماسه بزرگ تابستان و پاییز ۱۴۰۰ و واکسیناسیون سریع میلیون‌ها ایرانی و اتباع خارجی ساکن ایران که منجر به کاهش خسارت‌های اقتصادی و مرگ و میر ناشی از کرونا شد از برگ‌های زرین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خدمت‌رسانی به مردم بود.

 

در ادامه نیز واکسیناسیون به موقع در کنار رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند جامعه را در برابر موج‌های احتمالی بعدی کووید۱۹ محافظت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات