تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 مرداد 1399 - 10:22
کد خبر : 1346

دلار باز هم پایین می‌آید؟

دلار باز هم پایین می‌آید؟

پس از پست اینستاگرامی «عبدالناصر همتی» رییس کل بانک مرکزی در آستانه اتمام مهلت صادرکنندگان برای بازگرداندن ارز صادراتی (یعنی پایان تیرماه)، شاهد ریزش قیمت دلار در بازار بودیم به طوری که قیمت دلار از ۲۶ هزار تومانِ روز یکشنبه دیروز به حدود ۲۰ هزار تومان کاهش یافته است. به گزارش ایران مامن ، شواهد

پس از پست اینستاگرامی «عبدالناصر همتی» رییس کل بانک مرکزی در آستانه اتمام مهلت صادرکنندگان برای بازگرداندن ارز صادراتی (یعنی پایان تیرماه)، شاهد ریزش قیمت دلار در بازار بودیم به طوری که قیمت دلار از ۲۶ هزار تومانِ روز یکشنبه دیروز به حدود ۲۰ هزار تومان کاهش یافته است.

به گزارش ایران مامن ، شواهد نشان می‌دهد عرضه ارز هم افزایش یافته است به طوری که طبق اعلام بانک مرکزی فقط طی روز دوشنبه سی ام تیرماه بیش از ۳۴۲ میلیون دلار در سامانه نیما عرضه شد. بخش عمده‌ این منابع دلارهایی صادراتی بوده که در دقیقه ۹۰ از سوی برخی از صادرکنندگان به چرخه صادرات و واردات برگشته است.

البته عده‌ای معتقدند این کاهش نرخ ارز در بازار مقطعی است چراکه هنوز روابط تجاری ایران با خارج محدود است و مشکل کمبود ذخایر ارزی کشورمان برطرف نشده‌است.

در ارتباط با نرخ دلار برخی هم به تحولات سیاسی و سیاست خارجی مثل سفر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به تهران چشم دوخته‌اند و گمانه‌هایی نظیر میانجیگری الکاظمی را مطرح می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات