تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 - 18:05
کد خبر : 13472

۲۱ سال بیمه ضعفا در جیب از ما بهتران

۲۱ سال بیمه ضعفا در جیب از ما بهتران

بر اساس نظرسنجی تازه ایسپا از ۱۵۹۱ فرد بالای ۱۸ سال در شهرها و روستاهای کشور ۵۱.۵ درصد بیمه شدگان از بیمه‌ها ناراضی اند.   پاسخ افراد به این پرسش که مشمول چه بیمه درمانی هستند این گونه بوده است:۵۰.۷ درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، ۹.۸ درصد بیمه روستایی و عشایری، ۷.۸ درصد بیمه

بر اساس نظرسنجی تازه ایسپا از ۱۵۹۱ فرد بالای ۱۸ سال در شهرها و روستاهای کشور ۵۱.۵ درصد بیمه شدگان از بیمه‌ها ناراضی اند.

 

پاسخ افراد به این پرسش که مشمول چه بیمه درمانی هستند این گونه بوده است:۵۰.۷ درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، ۹.۸ درصد بیمه روستایی و عشایری، ۷.۸ درصد بیمه خدمات درمانی، ۷.۲ درصد بیمه سلامت، ۳.۴ درصد بیمه نیروهای مسلح و ۲.۹ درصد سایر موارد (رانندگان، بانک‌ها، صدا و سیما و …).

 

نکته مهم این که ۱۷.۶ درصد از مخاطبان این نظرسنجی اعلام کرده اند تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

 

به گزارش روزنامه «خراسان» بر اساس داده‌های این نظرسنجی، ۸۶ درصد خانواده های دارای افراد بیمار، از خدمات بیمه تکمیلی محرومند و هزینه‌های سنگین درمان روی دوش خودشان است.

 

جدای از نارضایتی میلیون‌ها نفر از اوضاع بیمه‌ها، شمار بالای افراد بدون بیمه در کشور رقمی هولناک است.

 

بهمن ماه پارسال «محمدمهدی ناصحی» مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرده بود ۶ تا ۹ میلیون نفر در کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

 

 

بر اساس آماری که وی اعلام کرد بیمه سلامت به عنوان بزرگترین بیمه درمانی کشور با پوشش ۴۲.۵ میلیون نفر از جمعیت کشور در پنج صندوق مهم درمانی فعال است. اولین و پرجمعیت ترین صندوق ما صندوق بیمه روستایی، صندوق دوم صندوق بیمه همگانی است که حدود ۱۳.۵ میلیون نفر تحت پوشش دارد، صندوق بیمه کارکنان دولت ۵.۵ میلیون نفر تحت پوشش قرار دارد و سایر افراد در صندوق‌های سایر اقشار و ایرانیان قرار دارند که تنوع وسیعی جغرافیایی و اجتماعی دارند.

 

ناصحی افزوده است اعتبارات ما در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده و نیازمند رشد ۳۰درصدی اعتبارات هستیم.

 

اعلام نتایج نظرسنجی مذکور  همزمان شده با انتشار میزان بدهی‌های بانکی در اختیار  ۳۳۳ نفری که بنا بر اعلام بانک مرکزی ۶۳۲ هزار و ۸۳۲ میلیارد تومان تسهیلات و اعتبارات را نزد خود نگه داشته‌اند؛ رقمی که برای درک بهتر آن رسانه‌ها نوشته‌اند برابر با ۱۵ سال یارانه ۷۸ میلیون یارانه‌بگیر کشور است.

 

با توجه به ارقام مربوط به بیمه سلامت می‌توان این نسبت را برابر با ۲۱ سال اعتبارات این بیمه دانست که بخشی از آن می‌توانست میلیون‌ها نفر را از مصائب بی‌بیمگی نجات دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات