تاریخ انتشار : دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 - 19:27
کد خبر : 13616

شکدم چینی‌ها در انگلیس

شکدم چینی‌ها در انگلیس

اسفندماه پارسال بود که همزمان با شروع جنگ اوکراین، نام «کاترین شکدم» در رسانه‌های ایران مثل بمب صدا کرد و سرگذشت و اقدامات زنی که همچنان ابهامات در مورد روابط وی با موساد و نحوه نفوذش در میان نخبگان سیاسی بسیار است، تبدیل به یکی از سوژه‌های مهم کشور شد.   شکدم طی روزهای اخیر

اسفندماه پارسال بود که همزمان با شروع جنگ اوکراین، نام «کاترین شکدم» در رسانه‌های ایران مثل بمب صدا کرد و سرگذشت و اقدامات زنی که همچنان ابهامات در مورد روابط وی با موساد و نحوه نفوذش در میان نخبگان سیاسی بسیار است، تبدیل به یکی از سوژه‌های مهم کشور شد.

 

شکدم طی روزهای اخیر باز هم خبرساز شده و عکسی که وی از مرحوم «نادر طالب زاده» به همراه همسرش منتشر کرده، نگاه‌ها را مجددا به سمت وی دوخته است.

 

 

و اما این وضعیت فقط در مورد ایران و نخبگان سیاسی‌اش صدق نمی‌کند. مدتی قبل بود که سرویس اطلاعات داخلی بریتانیا به قانون‌گذاران این کشور هشدار داد حزب کمونیست چین یک زن را جهت نفوذ در میان اعضای پارلمان استخدام کرده است.

 

در هشدار سازمان اطلاعات داخلی انگلستان آمده است: «کریستین چینگ کوی لی» یک زن چینی، ارتباطاتی را با نمایندگان فعلی پارلمان بریتانیا در راستای اهداف حزب کمونیست برقرار و به نمایندگان پارلمان کمک‏های مالی اهدا کرده است. به ادعای تهیه‌کنندگان این گزارش یکی از نمایندگان مجلس که خانم «لی» به او کمک مالی کرده، «بری گاردینر» نماینده حزب کارگر است. بر اساس ادعاهای مطرح شده او طی پنج سال گذشته بیش از ۴۲۰ هزار پوند کمک مالی دریافت کرده است.

 

آن‌طور که برخی منابع ادعا کرده‌اند پسر خانم لی در دفتر کار گاردینر مشغول به فعالیت شده و تنها اندکی بعد از انتشار این گزارش استعفا کرده است. به باور مقام‌های امنیتی انگلستان خانم لی کمک های مالی را به سیاستمداران در حال کار یا جویای نام داده و در مجموع مبلغ ۶۷۵.۵۸۶ پوند به دفتر آقای گاردینر و حزب کارگر اختصاص داده است.

 

 

این نهاد اطلاعاتی تصاویری از کریستین چینگ کوی لی منتشر و مدعی شده او در پوشش وکالت در فعالیت‌های سیاسی و امور پارلمان مداخله و مشارکت دارد. در همین رابطه دفتر «لیندزی هویل» رئیس مجلس عوام هم مدعی شده کریستین لی از طرف حزب کمونیست چین مشغول پرداخت کمک های مالی و کسب نفوذ بوده است.

 

در همین رابطه پروفسور «آنتونی گلیز» استاد مرکز امنیت و مطالعات اطلاعاتی دانشگاه باکینگهام هشدار داده پکن از پول و روابط جنسی برای اغوای مقامات ناآگاه در غرب استفاده می کند. به باور او حقایق و پیچیدگی های مورد اخیر خانم لی زنگ خطری برای انگلیس به شمار می رود. به نظر این استاد دانشگاه، لندن باید هوشیار باشد زیرا برای عوامل نفوذی چین کسب اطلاعات و نفوذ با هر روشی در دستور کار قرار دارد. آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود از وعده پول تا سفر به چین و حقّه‌های جنسی استفاده می کنند.

 

به باور گلیز اشاعه آرمان‌های کمونیسم و سرقت اسرار از بریتانیا نگرانی مستمر نیروهای امنیتی از فعالیت جاسوس های چینی است. در این رابطه نه تنها سیاستمداران، بلکه تجار، افراد دانشگاهی، کارمندان، روزنامه‌نگاران و کارآموزان بالقوه می توانند به طعمه عوامل نفوذی چین بدل شوند. به باور بسیاری درست همانند فیلم‌های جاسوسی، پرستوهای چینی اغلب زنان جذابی هستند که در دانشگاه های برجسته تحصیل کرده و به انگلیسی تسلط کامل دارند. آن‌ها از شبکه های اجتماعی برای نزدیک شدن به طعمه‌شان استفاده می‌کنند.

 

اخبار مرتبط

پس‌لرزه‌های شکدم

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات