تاریخ انتشار : شنبه 24 اردیبهشت 1401 - 14:03
کد خبر : 13624

نقاطی که بر اثر جراحی اقتصاد ملتهب شد

نقاطی که بر اثر جراحی اقتصاد ملتهب شد

اجرای تصمیم دولت برای حذف ارز ترجیحی و گرانی چند برابری اقلام اساسی در ازای پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی همان‌طور که انتظار می‌رفت باعث تشنج در برخی نقاط کشور شد.   به نوشته‌ خبرگزاری دولت تجمعات اعتراضی در هشت شهر پراکنده بوده و در برخی شهرها به درگیری هم منجر شده است.

اجرای تصمیم دولت برای حذف ارز ترجیحی و گرانی چند برابری اقلام اساسی در ازای پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی همان‌طور که انتظار می‌رفت باعث تشنج در برخی نقاط کشور شد.

 

به نوشته‌ خبرگزاری دولت تجمعات اعتراضی در هشت شهر پراکنده بوده و در برخی شهرها به درگیری هم منجر شده است.

 

ایرنا گزارش کرده در شهرستان درود لرستان تعدادی از معترضان با سر دادن شعارهایی خواستار بازگشت قیمت‌ها به قبل شدند. با وجود تلاش برخی برای ایجاد حرکت‌های التهاب‌آفرین، این تجمع با حضور عوامل انتظامی پایان یافت.

 

شهرستان ایذه در خوزستان نیز بعدازظهر پنجشنبه شاهد برگزاری تجمع اعتراضی بود. در این تجمع تحریکی به برخی اموال عمومی آسیب وارد آمد. آسیب به برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین تلاش برای آتش زدن یکی از مساجد شهر مشاهده شد. با ورود عوامل انتظامی اعتراضات پایان یافت.

 

اندیمشک دیگر شهر استان خوزستان نیز شاهد تجمع چند صد نفری بود. در این تجمع اعتراضی، معترضان شعارهایی علیه افزایش قیمت‌ها سر دادند و در ادامه درگیری‌هایی میان معترضان و عوامل انتظامی رخ داد.

 

تصویر ایرنا از بازگشت آرامش

 

شهرستان دزفول نیز طی دو روز گذشته تجمعات پراکنده‌ای را شاهد بود. تعدادی از افراد در چهارراه شریعتی این شهر تجمع کرده و شعارهای ساختارشکنانه‌ای سر دادند. تجمع‌کنندگان که تعداد آنها حدود چند صد نفر بود با دخالت عوامل انتظامی متفرق شدند. دادستان عمومی و انقلاب دزفول اعلام کرد که ۱۵ نفر از کسانی که سعی داشتند تجمعات این شهر را به آشوب بکشند، بازداشت شدند.

 

شهرستان یاسوج هم طی روز گذشته شاهد تجمع نسبتا محدودی بود. ایرنا گزارش کرده «تعداد ۷ نفر از لیدرهای این تجمع که تلاش داشتند با سر دادن شعارهای تند، اعتراضات را به سمت تخریب اموال عمومی ببرند، توسط عوامل انتظامی دستگیر شدند.»

 

تعدادی از مردم شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری هم عصر روز پنجشنبه در معابر اصلی این شهر و در اعتراض به افزایش قیمت‌ها تجمع کردند. چهارراه فصیحی محل اصلی این تجمع بوده و تعداد تجمع‌کنندگان نیز حدود ۲۰۰ نفر گزارش شده است. این تجمع با درخواست عوامل انتظامی پایان یافت.

 

شهرستان جونقان این استان نیز عصر پنجشنبه شاهد تجمعی اعتراضی بود که در این تجمع نیز برخی شعارها علیه افزایش قیمت‌ها و در مواردی شعارهای ساختارشکنانه سر داده شد.

 

شهرستان فشافویه تهران هم تجمعی اعتراضی به همراه شعار علیه افزایش قیمت‌ها را به خود دید. ایرنا گزارش کرده در این تجمع تعدادی به یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای هجوم بردند و آتش زدن یکی از فضاهای سبز سطح شهر، باعث دخالت عوامل انتظامی و متفرق شدن جمعیت شد.

 

این تجمعات اعتراضی اما با تیتر و توصیف‌های متفاوتی در رسانه‌های خارجی و شبکه‌های بازتاب یافت که در آن شعارهای تند علیه رهبری و رئیس‌جمهوری، بروز خشونت و حمایت آمریکا از حقوق مردم ایران برای تجمعات اعتراضی برجسته بود.

 

رسانه‌هایی مانند بی بی سی فارسی بروز درگیری در شهرهایی دیگر مانند رشت، فارسان (چارمحال و بختیاری، بروجرد و … را گزارش کرده و کوشیدند عرصه بروز التهاب را گسترده تر از روایت رسمی به تصویر بکشند.

 

در رسانه‌هایی مانند من و تو خط اصلی خبری انتشار ویدئو و اخبار بر پایه برخورد شدید نیروهای امنیتی با معترضان بود.

 

العربیه و ایران‌اینترنشنال هم طی روزهای گذشته و از پیش از اعلام رسانی گرانی کالاها تمرکزشان را روی اعتراضات شهرهای خوزستان قرار داده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات