تاریخ انتشار : جمعه 3 مرداد 1399 - 13:37
کد خبر : 1380

اعتراض به سبک بلغاری

اعتراض به سبک بلغاری

طی ۱۶ شب گذشته در کشور سرسبز بلغارستان واقع در اروپای شرقی، جوانان جنبشی اعتراضی به راه انداخته‌اند که می‌تواند برای دیگر کشورها بسیار عبرت‌آموز باشد. از ساعت ۸ تا ۱۰.۳۰ شب جوانان بلغاری در مکانی مشخص اعتراض خود را به شکلی قابل تامل بروز می‌دهند. به گزارش ایران مامن ، پلیس نیز در راستای

طی ۱۶ شب گذشته در کشور سرسبز بلغارستان واقع در اروپای شرقی، جوانان جنبشی اعتراضی به راه انداخته‌اند که می‌تواند برای دیگر کشورها بسیار عبرت‌آموز باشد. از ساعت ۸ تا ۱۰.۳۰ شب جوانان بلغاری در مکانی مشخص اعتراض خود را به شکلی قابل تامل بروز می‌دهند.

به گزارش ایران مامن ، پلیس نیز در راستای حفظ سلامت آنان تمام مسیرهای منتهی به این تجمعات را با عنوان «حفظ سلامت معترضان» بسته و تردد خودروها را به مسیرهای دیگری هدایت می‌کند.

به همین بهانه «سید نبی‌الله معصومی» یادداشتی را در اختیار ایران مامن قرار داده که در ادامه می‌خوانیم؛

این روزها بودن در بلغارستان، حس خوب و تجربه‌ی گرانبهایی است.

این دو هفته در اینجا، تظاهرات سراسری در اعتراض به دولت برقرار بوده است. در این شب‌های اخیر هم جوانان دوچرخه‌سوار خیابان‌ها را مسدود می‌کنند و مرکز شهر را بسته‌اند. امشب ساعت‌ها معطل ماندم اما تجربه‌ی خوبی کسب کردم.

تصویری از اعتراضات بلغارستان

تصویری از اعتراضات بلغارستان

 

بر عکس فرانسه و آمریکا و ایران، چیزی که در این اینجا رخ نداده، شکستن شیشه، زد و خورد یا تخریب و شکستن و آتش‌زدن مغازه یا مرکزی بوده است. مردم‌ و پلیس با هم هستند و هر دو از شهر خود محافظت می کنند. هر دو برای خوب بودن شهر و دیارشان در خیابان اند.

مهمتر از همه، «روح الله زمی» ندارند که در اروپا بنشیند و پول مفتی برای خیانت بگیرد و به این مردم بگوید تا کوکتل مولوتوف درست کنند و خانه های خود را آتش بزنند. اگر هم باشد، کسی وقعی نمی نهد.

بر عکس وضعیتی مشابه برای کشورمان ایران، هیچ شبکه‌ی ماهواره ای مزدوری از پول دشمنان ملتشان، اقدام به خط دهی به این جوانان نمی کند. هیچ دروغی و موجی در خارج از مرزهایشان ساخته نمی شود و تلویزیون‌های بلغارستان، همه چیز را به مردم می گویند.

چه خوب بود اگر در کشور ما هم  چنین می بود و جوانان و مردممان به این شبکه‌ها و افراد مزدبگیر، این‌همه بها نمی دادند و اشک تمساح را باور نمی کردند و اگر زمانی دیگر اعتراضی مدنی رخ دهد، دست به تخریب و جنگ و جدل نزنند و از شهرهایمان و جان و مال مردممان محافظت کنند.

امشب تجربه ی خوبی بود و فکر کردم، باید برای دوستان بنویسمش:

چو ایران نباشد، تن من مباد

 

* نوشتارهای ستون مداد مشکی صرفا دربردارنده نظرات نویسنده است و به واسطه تنوع آرا و دیدگاه‌ها انتشار می‌یابد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات