تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 خرداد 1401 - 15:48
کد خبر : 13808

رقابت رانتی در بهارستان

رقابت رانتی در بهارستان

در جلسه علنی روز چهارشنبه چهارم خرداد مجلس، «محمدباقر قالیباف» با ۱۹۴ رای موافق از مجموع ۲۸۱ رای اخذ شده برای سومین سال بر کرسی ریاست تکیه زد. در این رقابت «مرتضی آقا تهرانی» ۵۳ رای ، «الیاس نادران» ۲۳ رای و «فریدون عباسی» ۳ رای کسب کردند و ۱۰ رای به عنوان باطله اعلام

در جلسه علنی روز چهارشنبه چهارم خرداد مجلس، «محمدباقر قالیباف» با ۱۹۴ رای موافق از مجموع ۲۸۱ رای اخذ شده برای سومین سال بر کرسی ریاست تکیه زد. در این رقابت «مرتضی آقا تهرانی» ۵۳ رای ، «الیاس نادران» ۲۳ رای و «فریدون عباسی» ۳ رای کسب کردند و ۱۰ رای به عنوان باطله اعلام شد.

 

قالیباف در سال اول یعنی خرداد۹۹ با ۲۳۰ رأی از مجموع ۲۶۴ به صندلی اول بهارستان رسیده بود. قالیباف در رقابت دوم و مقابل فریدون عباسی با ۲۳۰ رای در برابر ۱۸ رای در انتخاباتی کرونایی و الکترونیک پیروز و مجددا رییس مجلس شد.

 

 

به گزارش ایران مامن، تمدید حضور وی در میان روسای سه قوه در حالی شکل گرفت که از دید بسیاری از ناظران، وجود پرونده‌های متعدد در شهرداری از جمله املاک نجومی که هر از چند گاه مایه افشاگری علیه وی می‌شود، هجمه طیفی از طرفداران دولت و اخیرا ماجرای «سیسمونی گیت» می‌توانست هر کسی جز قالیباف را از ریاست مجلس پایین بکشد.

 

این در حالی است که تنها پیامد پروژه تخریب علیه قالیباف که رقیبانش وی را یکی از رانتمندترین چهره‌های سیاسی کشور می‌دانند، تنها به شکل ریزش آرای درون مجلسی ظاهر شد.

 

در سوی مقابل هم تحلیلگران سیاسی و رسانه‌ها به خصوص اصلاح‌طلبان قائل به بازی هوشمندانه‌ای از سوی پایداری‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران سیاسی این روزهای کشور بودند. از این منظر تصور می‌شد پایداری‌ها با توجه به جایگاه قالیباف، ژنرال خود یعنی آقاتهرانی را راهی رقابت بر سر ریاست مجلس نکرده و نیروی خود را صرف گرفتن کرسی نایب رئیسی از «عبدالرضا مصری» و پاکسازی هیات رئیسه مجلس از نزدیکان قالیباف خواهند کرد.

 

این در حالی است که به نظر می‌رسد عرصه بی‌رقیب برای این جریان هم نیاز به هوشمندی و سیاست‌ورزی را از میان برده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات