تاریخ انتشار : سه شنبه 10 خرداد 1401 - 23:53
کد خبر : 13879

قهرمانی که از حاشیه جدا نبود

قهرمانی که از حاشیه جدا نبود

بازیکنان تیم فوتبال استقلال تهران پس از پایان دیدار با نفت مسجد سلیمان، جام قهرمانی بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال را بعد از ۹ سال ناکامی بالای سر بردند. آبی‌ها پیش از این به مدت ۵ دوره شاهد یکه‌تازی و قهرمانی پیاپی رقیب بزرگ خود یعنی پرسپولیس تهران بودند.   شاگردان «فرهاد

بازیکنان تیم فوتبال استقلال تهران پس از پایان دیدار با نفت مسجد سلیمان، جام قهرمانی بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال را بعد از ۹ سال ناکامی بالای سر بردند. آبی‌ها پیش از این به مدت ۵ دوره شاهد یکه‌تازی و قهرمانی پیاپی رقیب بزرگ خود یعنی پرسپولیس تهران بودند.

 

شاگردان «فرهاد مجیدی» دوشنبه نهم خرداد با تساوی بدون گل مقابل نفت مسجد سلیمان، با کسب ۶۸ امتیاز تاریخ‌ساز شدند و برای اولین بار میان تیم‌های حاضر در ادوار لیگ برتر بدون شکست (با ۱۹ برد و ۱۱ تساوی) قهرمانی را به دست آورند ضمن اینکه رکورد بیشترین میزان کسب امتیاز قهرمان را به دست آوردند. این رکورد یعنی ۶۷ امتیاز پیشتر در دست پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان بود.

 

از دیگر رکوردهایی که استقلالی‌ها بر جای گذاشتند تعداد بازی‌هایی بدون گل خورده یا به اصطلاح «کلین شیت» بود (۲۱ بازی) بود و از این حیث «سیدحسین حسینی» با ۱۸ کلین‌شیت رکورددار شد و بالاتر از «حامد لک»، «پیام نیازمند» و «علیرضا بیرانوند» و برابر با «نیلسون کوریا» قرار گرفت.

 

 

رکورد کمترین شکست نیز در اختیار استقلال قرار گرفت زیرا هیچ شکستی در این لیگ نداشت.  کمترین گل خورده (۱۰ گل)، بیشترین تفاضل گل (مثبت ۲۹)، بیشترین پیروزی (۱۹ پیروزی)، بیشترین پیروزی خارج از خانه (۹ پیروزی)، بیشترین پیروزی پیاپی (۶ پیروزی) در کنار تیم بدون شکست تاریخ لیگ برتر ایران رکوردهایی است که استقلال در این دوره کسب کرد.

 

جشن پیروزی استقلالی‌ها با حواشی مختلفی همراه شد. باشگاه استقلال پیشتر با انتشار بیانیه‌ای از لغو جشن قهرمانی خود به خاطر همدردی با مردم آبادان اطلاع داده و خواسته بود، تلویزیون به هیچ وجه جشن قهرمانی استقلال را پخش نکند.

 

آبی‌های پایتخت اخیرا به دلیل اینکه گفته می‌شد «وریا غفوری» کاپیتان تیم به خاطر مصاحبه درباره گرانی‌ها ممنوع‌التصویر شده، با صدا و سیما وارد تقابل شده بودند. این در حالی بود که به گزارش «ایسنا» همزمان با پخش زنده‌ مراسم جشن قهرمانی تیم استقلال در لیگ برتر فوتبال، آوردن دو ساز توسط یکی از بازیکن‌ها بر روی مستطیل سبز، تلویزیون را به نمایش ساز مجاب کرد.

 

 

از جمله دیگر حاشیه‌ها اینکه در این مراسم «حمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان حضور نداشت و معاون وی «محمد پولادگر» به نمایندگی از وی در مراسم حضور یافت.

 

اکثر بازیکنان استقلال با کودکان خردسال خود در مراسم حضور داشتند و مشغول گرفتن عکس‌های سلفی بودند. اعضای تیم استقلال در این مراسم با لباس مخصوص در زمین حاضر شده بودند که پشت تمام پیراهن‌ها شماره ۱۰ به نشان ۱۰ قهرمانی آبی‌ها در تاریخ فوتبال ایران حک شده‌بود.

 

و اما در میان حواشی پس از جشن قهرمانی، انتشار تصاویر شادی طرفداران این تیم در کرمانشاه با شعارهایی درباره آبادان، در رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی بازتاب گسترده یافت.

 

 

همچنین شایعات مربوط به پایان کار مربی موفق استقلال و نیز خط خوردن نام پنج بازیکن تیم قهرمان از لیست تیم ملی تا حدی باعث شد عیش آبی‌ها منقص شود.

 

با وجود این حواشی برخی از طرفداران دوآتشه استقلال مترصند تا ببیند با توجه به حساب‌وکتاب‌های فوتبال ایران چه زمانی خواهند توانست سومین ستاره را کنار لوگوی تیمشان ببینند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات