تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 15:38
کد خبر : 13976

اشتراک وارونه میان متروپل و سانحه مزینو

اشتراک وارونه میان متروپل و سانحه مزینو

«ایستگاه مزینو» در کیلومتر ۵۰ محور طبس – یزد ساعت پنج و نیم روز چهارشنبه هجدهم خرداد شاهد حادثه بود و قطار مسافربری بر اثر برخورد با بیل مکانیکی از ریل خارج شد؛ این سانحه بر اساس اعلام اورژانس یزد تا نیمروز متاسفانه ۲۱ فوتی داشته است.   قطار مسافری مشهد به یزد، ۳۴۸ مسافر

«ایستگاه مزینو» در کیلومتر ۵۰ محور طبس – یزد ساعت پنج و نیم روز چهارشنبه هجدهم خرداد شاهد حادثه بود و قطار مسافربری بر اثر برخورد با بیل مکانیکی از ریل خارج شد؛ این سانحه بر اساس اعلام اورژانس یزد تا نیمروز متاسفانه ۲۱ فوتی داشته است.

 

قطار مسافری مشهد به یزد، ۳۴۸ مسافر و ۱۱ واگن داشته که ۵ واگن در حادثه امروز از ریل خارج و علاوه بر قربانیان، نزدیک به ۹۰ نفر مصدوم شدند.

 

یکی از اولین واکنش‌ها در این خصوص از سوی دبیر انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی بوده که اظهار داشته پیش از این هشدار‌های زیادی در رابطه با وقوع سوانح در حوزه حمل و نقل ریلی و خروج واگن از ریل به راه آهن داده بودیم و چند ماه گذشته شاهد افزایش حجم سوانح در این حوزه بوده‌ایم. به گفته وی، علت اصلی وقوع حادثه امروز قرار داشتن ماشین آلات نگهداری خط بر روی ریل بوده است.

 

«رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی اظهار داشته مسئولیت حادثه بر عهده وزارت راه است و شرمنده همه مردم هستم.

 

حادثه ریلی طبس در حالی اتفاق می‌افتد که بیش از دو هفته از ویرانی متروپل (در دوم خرداد) نمی‌گذرد؛ حادثه‌ای که در تازه‌ترین اعلام از سوی فرماندار ویژه آبادان هویت ۴۳ جانباخته آن شناسایی شده‌است.

 

شدیدترین حادثه ریلی پیش از این، به صبح روز پنجم آذرماه ۱۳۹۵ برمی‌گردد که در ایستگاه «هفت خوان» در محور سمنان- دامغان اتفاق افتاد.

 

 

در این سانحه، قطار سمنان به مشهد از پشت به قطار تبریز به مشهد که در همان ریل به خاطر سرمای هوا و از کار افتادن ترمز متوقف شده بود، برخورد کرد. در پی برخورد دو قطار، چهار واگن از ریل خارج و پنج واگن نیز دچار حریق شدند. این منجر به مرگ ۴۷ نفر و مصدومیت بیش از یکصد تن شد.

 

یکی از اشتراکات دو سانحه پرتلفات اخیر یعنی متروپل و مزینو تصاویری است که در هر دو تجهیزاتی مانند بیل مکانیکی حضور دارند.

 

 

در سانحه ریلی امروز، حضور بیجای یک بیل مکانیکی جان ده‌ها تن را گرفت اما در آبادان و در شرایطی که باید در سریعترین زمان ممکن تجهیزات لازم در راستای مدیریت بحران راهی خیابان امیری می‌شد به گفته «حمیدرضا اسکاش» مدرس آموزش مدیریت بحران ماشین‌های سنگین از معدن آوردند تا آواربرداری کند. این یعنی از قبل هیچ پیش‌بینی نشده بود. وقتی متروپل فروریخت، زمان زیادی برد تا جرثقیل‌هایی بزرگ از کشتیرانی و بنادر به محل حادثه آورده شوند. این یعنی اصلا تصور چنین بحرانی هم نشده بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات