تاریخ انتشار : شنبه 21 خرداد 1401 - 14:10
کد خبر : 14006

ادامه ماجراهای دزدی هالیوودی از بانک ملی؛ محاکمه مالباختگان بعد از دستگیری سارقان؟

ادامه ماجراهای دزدی هالیوودی از بانک ملی؛ محاکمه مالباختگان بعد از دستگیری سارقان؟

حدود یک هفته بعد از دزدی پُر سر و صدای صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران که سارقان در تعطیلات نیمه خردادماه وارد بانک شدند و پس از تخریب ۲۵۰ صندوق امانات، محتویات ۱۶۸ صندوق را به سرقت بردند، خبر رسید دزدها دستگیر شده‌اند.   به گفته رئیس پلیس پایتخت، پس از ۴۸ ساعت

حدود یک هفته بعد از دزدی پُر سر و صدای صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران که سارقان در تعطیلات نیمه خردادماه وارد بانک شدند و پس از تخریب ۲۵۰ صندوق امانات، محتویات ۱۶۸ صندوق را به سرقت بردند، خبر رسید دزدها دستگیر شده‌اند.

 

به گفته رئیس پلیس پایتخت، پس از ۴۸ ساعت و بررسی سرنخ‌ها از جمله شناسایی سارقین و نحوه سرقت، دستگیری آنها صورت گرفت. تمام اعضای این تیم عملیاتی شامل بیش از ۲۰ نفر از کارآگاهان زبده آگاهی موفق به دستگیری این افراد شدند.

 

 

بر اساس اطلاعات مشهود، سرقت پنجشنبه شب و در ساعات بامدادی روز ۱۳ خرداد به وقوع پیوسته و حدود نصف روز طول کشیده است.

 

به گفته رئیس پلیس پایتخت، پلیس یک ماه قبل به همین بانک تذکر داده بود و همکاران بنده به این بانک مراجعه و تمام موارد ضعف و ایمنی را تذکر داده‌اند که این ثبت شده و سند داریم اما متأسفانه هیچ کدام از اینها رعایت نشده است.

 

در روزهای بعد از سرقت با توجه به ارسال پیامک هشدار به رئیس شعبه و بی‌توجهی وی، سناریوی تبانی مطرح شد و در ادامه رئیس و معاونش برکنار شدند. با این حال پلیس تصریح کرده «عوامل زحمتکش بانک» دخالت مستقیمی در این ماجرا نداشته‌اند.

 

 

به گزارش ایران مامن، درباره وضعیت دسترسی مالباختگان به اموالشان بانک ملی اعلام داشته نیمی از این اموال بر اساس خوداظهاری و نیم دیگر خسارات بر اساس بررسی مدارک و مستندات پرداخت خواهد شد.

 

طی روزهای گذشته اطلاعات مختلفی از سوی پلیس درباره این سرقت خبرساز و جزئیات آن منتشر شده است از جمله رئیس پلیس فراجا اظهار داشته تنها ۴ نفر از سارقین اصلی صندوق امانات بانک ملی عامل اصلی بودند که ۲ نفر در داخل و ۲ نفرشان هم در خارج دستگیر شده‌اند. دستگیری سارقان کار پیچیده‌ای بود اما سارقان افراد نخبه‎ای نبودند. البته رئیس پلیس آگاهی سخنانی متفاوت درباره سارقان گفته و اظهار داشته سرقت از بانک ملی، حرفه‌ای و پیچیده بوده است.

 

ورای جزئیات این ماجرا، واکنش‌ها به خصوص در فضای مجازی به این رخداد قابل توجه بود از جمله «عبدالناصر همتی» رئیس کل سابق بانک مرکزی اظهار داشته میلیاردها دلار از این دارایی های راکد می تواند به چرخه اقتصاد وارد شود. برای کم کردن اثر تحریم (در کنار تلاش برای رفع آن)، صاحبان پس انداز باید به سرمایه گذاری در کشور علاقمند شوند.

 

 

این در حالی است که بسیاری از کاربران عادی این موضوع را مورد توجه قرار داده‌اند که بر اساس قوانین اقتصادی نگهداری حجم‌های سنگین طلا و ارز خود جرم محسوب می‌شود و اگر مالباختگان به عنوان سلاطین دلار و سکه شناخته نشوند، باید مالیات‌های سنگینی بپردازند و به این سوال جواب بدهند که اینهمه دارایی را از کجا آورده‌ای؟

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات