تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 - 9:58
کد خبر : 1405

جشنواره فیلم ونیز با “گره” آغاز می‌شود

جشنواره فیلم ونیز با “گره” آغاز می‌شود

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز با “گره” (The Ties) به کارگردانی دانیله لوکتی با بازی آلبا رورواچر، لوئیجی لو کاشو و لائورا مورانته آغاز می‌شود. به گزارش هالیوود ریپورتر، این درام ایتالیایی دوم سپتامبر (۱۲ شهریور) در بخش خارج از مسابقه روی پرده خواهد رفت. به گزارش ایران مامن، “گره” که با اقتباس از

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز با “گره” (The Ties) به کارگردانی دانیله لوکتی با بازی آلبا رورواچر، لوئیجی لو کاشو و لائورا مورانته آغاز می‌شود. به گزارش هالیوود ریپورتر، این درام ایتالیایی دوم سپتامبر (۱۲ شهریور) در بخش خارج از مسابقه روی پرده خواهد رفت.

به گزارش ایران مامن، “گره” که با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته دومنیکو استارنونه نویسنده و روزنامه‌نگار ایتالیایی ساخته شده، اولین فیلم ایتالیایی بعد از ۱۱ سال است که جشنواره ونیز را افتتاح می‌کند.

داستان فیلم در دهه ۱۹۸۰ روی می‌دهد و ماجرای یک ازدواج در حال فروپاشی است. آلدو و واندا بیش از ۳۰ است ازدواج کرده‌اند، اما ارتباط آن‌ها زمانی امتحان می‌شود که آلدو به دختری نوزده ساله به نام لیدیا دل می‌بازد. (رمان “گره” در ایران با ترجمه یلدا بلارک در نشر ورا منتشر شده است.)

آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره ونیز روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: یازده سال از آخرین باری که جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز با یک فیلم ایتالیایی شروع می‌شود، گذشته است. این فرصت خوب را فیلم فوق‌العاده دانیله لوکتی در اختیار جشنواره قرار داد… “گره” همچنین نشانه‌ای از یک مرحله نویدبخش در سینمای ایتالیا است که در سال‌های اخیر روندی مثبت داشته است، چیزی که امسال کیفیت فیلم‌های دعوت‌شده به ونیز قطعا آن را تایید می‌کند.

هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور) برگزار می‌شود و اولین جشنواره فیلم بین‌المللی بزرگ خواهد بود که از زمان آغاز بحران کروناویروس به‌صورت فیزیکی برگزار خواهد شد. اسامی فیلم‌های بخش رسمی ۲۸ ژوئیه (۷ مرداد) اعلام می‌شود.

به گزارش ایران مامن و به نقل از هنرآنلاین، لوکتی نیز در بیانیه‌ای گفت: این اواخر، همه ما از این که ممکن است سینما منقرض شود، وحشت کرده بودیم. با این حال، در دوران قرنطینه، سینما مثل نوری که در یک غار سوسو می‌زند، به ما آرامش داد. امروز ما چیز دیگری را درک کرده‌ایم: این که فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی و رمان‌ها در زندگی ما ضروری هستند. پس زنده‌باد جشنواره‌ها که اجازه می‌دهند دور هم جمع شویم و معنای واقعی کار خود را جشن بگیریم. اگر تا پیش از این کسی جشنواره‌ها را بی‌هدف می‌دانست، اکنون برای همه اهمیت دارد. من با فیلم “گره” این افتخار را دارم که آغازگر رقص اولین جشنواره بزرگ در زمانه‌ای غیرمنتظره باشم.

لوکتی یکی از نام‌های تثبیت‌شده صحنه هنری اروپا است. در سال ۲۰۰۷ فیلم “برادر من تنها فرزند است” به کارگردانی او اولین بار در بخش نوعی نگاه جشنواره کن نمایش داده شد. فیلم بعدی او “زندگی ما” در ۲۰۱۰ در بخش مسابقه کن رقابت کرد و جایزه بهترین بازیگر مرد را برای الیو جرمانو به همراه داشت.

کیت بلانشت بازیگر و تهیه‌کننده استرالیایی برنده اسکار رئیس هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل هفتاد و هفتمین جشنواره ونیز خواهد بود. تیلدا سوئینتن بازیگر اسکاتلندی برنده اسکار و آن هویی کارگردان موج نوی سینمای هنگ کنگ جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد جشنواره امسال را دریافت می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات