تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 - 19:54
کد خبر : 14055

حکایت غوره‌ای که در سیاست ایران مویز شد!

حکایت غوره‌ای که در سیاست ایران مویز شد!

خلاصه‌ای از وزارت «حجت عبدالملکی» در دولت سیزدهم که به سال‌نکشیده پایان یافت؛ اوایل شهریور پارسال، شبانه و بلافاصله بعد از گرفتن رای اعتماد به وزارت کار رفت تا آن را از «محمد شریعتمداری» بگیرد، همان شب منشی‌ها و تشریفات وزارتخانه‌را عزل کرد، از فردای آن وزارتخانه را به پاتوق دوستانش تبدیل کرد، حاتم‌بخشی‌هایش از

خلاصه‌ای از وزارت «حجت عبدالملکی» در دولت سیزدهم که به سال‌نکشیده پایان یافت؛ اوایل شهریور پارسال، شبانه و بلافاصله بعد از گرفتن رای اعتماد به وزارت کار رفت تا آن را از «محمد شریعتمداری» بگیرد، همان شب منشی‌ها و تشریفات وزارتخانه‌را عزل کرد، از فردای آن وزارتخانه را به پاتوق دوستانش تبدیل کرد، حاتم‌بخشی‌هایش از جمله کمک ۶میلیاردی به مسابقه تلویزیونی «میدون» که با داوری در آن معروف شد خبرساز بود، حقوق کارگران را تا حدود ۶۰ درصد بالابرد و بسیاری از آنان را خوشحال کرد، کارفرمایان را به فکر تعدیل نیرو انداخت، زمینه‌ساز اعتراض بازنشستگان و پرسنل وزارت کار شد و در نهایت تحت فشارهای زیاد مجبور به کناره‌گیری شد.

 

در واکنش به این قضایا، «سیدناصر موسوی لارگانی» نماینده فلاورجان که سردسته مخالفان عبدالملکی در مجلس بود اظهار داشته انتخاب آقای عبدالملکی از همان ابتدا اشتباه بود. وزارت رفاه با ۷۰ درصد مردم ارتباط مستقیم و غیر مستقیم دارد. از همان ابتدا هشدار لازم را دادم. در مجلس هم طی طرح سوال خدا را گواه گرفتم جز خیر و صلاح دولت آقای رییسی نمی خواهم. اما به هشدارها توجه نشد.

 

 

به گفته لارگانی، اکنون با صرف هزینه فراوان، همان نتیجه ای حاصل شد که پیش بینی کردیم. ای کاش این همه هزینه پرداخت نمی‌شد. بر اثر تصمیات شتابزده، غیر کارشناسی و بدور از آینده نگری در وزارت رفاه ، سیلی از بازنشستگان راهی کف خیابان شده و احترام و مقام و منزلتشان آسیب دیده است.

 

به گزارش ایران مامن، منتقدان جریان حاکم هم به کنار رفتن عبدالملکی واکنش نشان داده‌اند از جمله «عباس عبدی» که با اشاره به «توهمات» عبدالملکی اظهار داشته شاید آقای رییسی و همکارانش نیز این مسائل را باور نداشتند، ولی مجبور بودند، به برخی از نماد‌های توهم راه دهند و عبدالملکی را به عنوان وزیر معرفی کنند. سخنانی نظیر اینکه با یک میلیون تومان می‌توان شغل ایجاد کرد، یا اینکه با تزریق چند صد میلیون دلار به بازار، دلار را می‌توان تا ۱۵ هزار تومان پایین آورد، واقعا توهمات عجیب و خطرناکی بود که در ذهن این فرد وجود داشت.

 

 

«سیامک قاسمی» هم نوشته است: با آنکه هزینه‌هایش را ما باید بدهیم ، اما امثال ‎حجت عبدالملکی هر کدام باید دوره‌ای یک مسئولیتی در کشور بگیرند تا بفهمند واقعیت‌های اقتصادی با توهمات داوری یک مسابقه آبکی تلویزیونی یا تخیلات تئوریک آنها بسیار متفاوت است !

 

در همین رابطه «محمدرضا جوادی یگانه» جامعه شناس به رئیس جمهوری توصیه کرده سنت بلافاصله پست دادن به مدیر برکنار شده را کنار بگذارد چون باعث خراشیدن افکار عمومی می‌شود.

 

در کنار یادآوری اظهارات عبدالملکی در مورد ساخت لامبورگینی در کشور و اینکه اقتصاد ایران با چهار تا تحریم نفتی و مالی دچار چالش نمی‌شود که در فضای مجازی دست به دست می‌شود برخی عمیق‌تر به این موضوع نگریسته و می‌پرسند در سپهر سیاست ایران چه شد که از وزارت امثال ذکاءالملک فروغی و مصدق و شهید رجایی و … به چهره‌هایی رسیدیم که غوره نشده دست به سمت مویز وزارت بردند؟

 

اخبار مرتبط:

هیاهو علیه وزیر پرحاشیه

وزارت پرکار در تولید حاشیه؛ از تحریک بازنشستگان تا مدیرعاملی گزارشگر برنامه ۹۰ در صندوق عشایر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات