تاریخ انتشار : دوشنبه 30 خرداد 1401 - 14:31
کد خبر : 14119

فرازمینی‌ها برای ازدواج با دختران ایرانی می‌آیند؟

فرازمینی‌ها برای ازدواج با دختران ایرانی می‌آیند؟

یکی از تازه‌ترین چاره‌جویی‌ها برای حل مساله ازدواج مجردهای بین ۳۰ تا ۵۰ سال، از سوی نماینده اصفهان بوده است؛ نسخه‌ای عجیب و تامل‌برانگیز که واکنش‌های بسیاری را در جامعه برانگیخته است.   افشای پیشنهاد «امیرحسین بانکی‌پور» رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در همایش «ایران جوان» در جامعه الزهرا (س)

یکی از تازه‌ترین چاره‌جویی‌ها برای حل مساله ازدواج مجردهای بین ۳۰ تا ۵۰ سال، از سوی نماینده اصفهان بوده است؛ نسخه‌ای عجیب و تامل‌برانگیز که واکنش‌های بسیاری را در جامعه برانگیخته است.

 

افشای پیشنهاد «امیرحسین بانکی‌پور» رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در همایش «ایران جوان» در جامعه الزهرا (س) -که یک ماه پیش برگزار شده- بسیار تامل برانگیز است.

 

آقای نماینده پس از پیشنهاد ازدواج همسالان  مجرد به شرط «شکسته نبودن دختر» و «حفظ نشاط او»، با شناسایی «کمبود پسر مجرد» به عنوان عامل اصلی مجرد ماندن دخترها، پیشنهاد ازدواج بین‌المللی را مطرح کرده و گفته است: با توجه به کمبود پسر مجرد در کشور با مسلمانان و شیعیان علاقه‌مند به ایران ازدواج کنند.

 

امیرحسین بانکی پور نماینده اصفهان در مجلس یازدهم

 

بانکی‌پور گویا پیامدهای «مثبت» پیشنهادش را هم بررسی کرده و اظهار داشته است: از این طریق نه تنها توسعه فرهنگی اتفاق افتاده است و ارتباطات بین‌المللی تقویت می‌شود، بلکه این نسبیت به هم ریخته در کشور نیز برطرف می‌شود.

 

این اظهارات غیرمتعارف، صدای همکاران بانکی‌پور در بهارستان را هم درآورده است.

 

«شیوا قاسمی‌پور» عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت و گو با «انتخاب» اظهارات بانکی پور در مورد ازدواج دختران ایرانی با مسلمانان دیگر کشورها به دلیل کمبود پسر مجرد را هیجانی و بدون منطق و عقلانیت دانسته است.

 

«معین الدین سعیدی» نماینده چابهار در جلسه علنی یکشنبه مجلس، در تذکری در واکنش به اظهارات امیرحسین بانکی پور گفته کسی که یک جو غیرت دارد مگر می‌شود بگوید بانوان این سرزمین بروند با اتباع دیگر ازدواج کنند؟

 

«فاطمه مقصودی» عضو فراکسیون زنان مجلس هم با تاکید بر اینکه هشت سال دفاع مقدس برای حمایت از ناموس بود گفته حال بعد از گذشت این همه سال و با وجود منظومه فکری حضرت آقا و امام خمینی (ره) درباره جایگاه زن در انقلاب، چنین اظهار نظر سخیفی باعث تاسف است.

 

حتی برخی نمایندگان چون «مرتضی محمودوند» عضو کمیسیون امنیت ملی نشان داده‌اند باور نکرده‌اند که بانکی‌پور چنین راه حل توهین‌آمیزی مطرح کرده باشد.

 

با این حال بانکی‌پور پس از اعتراضات گسترده و درخواست برای عذرخواهی وی، باز هم از اظهاراتش عقب‌نشینی نکرد و تقصیر را بر گردن رسانه‌ها انداخت که سخنان «علمی» و «آکادمیکش» را تقطیع کرده‌اند .

 

آقای نماینده، گویا عمدا چشم بر واقعیات جامعه بسته و حاضر نیست بپذیرد دلیل اصلی کاهش تمایل مجردها به ازدواج، نه کمبود پسر یا دختر، بلکه شرایط سخت اقتصادی و معیشتی است. علت‌‌العلل کاهش نرخ ازدواج و مجرد ماندن جوانان را باید در مشکلاتی چون اشتغال، عدم توانایی در تهیه مسکن و لوازم اولیه زندگی جست؛ چالش‌هایی که خود بانکی‌پور به عنوان نماینده مردم در مجلس در برابر حل آنها مسئول است و باید در قبال مسئولیتی که دارد، در برابر مردم پاسخگو باشد، ولی گویا ترجیح داده به بدترین شکل ممکن فرافکنی کند و نسخه‌ای اهانت آمیز برای آن بپیچد.

 

 

گویا شیعه خارجی که برای ازدواج با دختر مجرد به ایران می‌آید، موجودی فرازمینی است که به موجب نیازهای فراانسانی به شغل و مسکن و مایحتاج زندگی نیازی ندارد یا شاید آقای نماینده در پس ذهنش این بوده که این بانوان پس از ازدواج با شیعیان خارجی ایران را ترک کنند تا امثال این نماینده راحت‌تر بتوانند در کشور «خدمت» کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات