تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 تیر 1401 - 21:14
کد خبر : 14162

وزارت بهداشت؛ پاشنه آشیل یا نقطه قوت؟

وزارت بهداشت؛ پاشنه آشیل یا نقطه قوت؟

تامین واکسن و مهار کرونا از معدود افتخاراتی است که دولت سیزدهم در میانه دردسرها و انتقادات فراوان از اوضاع به خصوص در حوزه معیشت و اقتصاد از آن سخن می‌گوید.   به نوشته روزنامه دولت، انبارهای خالی از واکسن، مرگ بیش از ۶۰۰ بیمار کرونایی در روز، خستگی و استیصال کادر بهداشت و درمان

تامین واکسن و مهار کرونا از معدود افتخاراتی است که دولت سیزدهم در میانه دردسرها و انتقادات فراوان از اوضاع به خصوص در حوزه معیشت و اقتصاد از آن سخن می‌گوید.

 

به نوشته روزنامه دولت، انبارهای خالی از واکسن، مرگ بیش از ۶۰۰ بیمار کرونایی در روز، خستگی و استیصال کادر بهداشت و درمان به دلیل حجم مراجعات زیاد بیماران کرونایی، اشغال کامل تخت‌های بیمارستانی با مبتلایان به کرونا و… این تنها بخشی از مشکلات سر به فلک کشیده نظام سلامت کشور در زمانی بود که دکتر ابراهیم رئیسی کلید پاستور را برای ۴ سال در اختیار گرفت.

 

روزنامه «ایران» با اشاره به تعریف و تمجید مکرر «سیدابراهیم رئیسی» از کادر درمان نوشته است: بدون تردید افکار عمومی یکی از بهترین عملکردهای دولت رئیسی را در حوزه سلامت کشور می‌دانند.

 

این در حالی است که برخی از رسانه و ناظران حوزه سلامت می‌گویند اقدامات دولت سیزدهم در بهبود وضعیت حوزه سلامت و حمایت از کادر درمان تنها محدود به تحسین و تمجید بوده است.

 

آخرین روز خردادماه بود که خبرگزاری «مهر» گزارش داد: چند وقتی است که موضوع اخراج ۵ تا ۶ هزار پرستار قراردادی از بیمارستان ها، رسانه ای شده است. اما، اظهار نظر اخیر معاون وزیر بهداشت، چنین ادعایی را رد می کند.

 

روزنامه «خراسان» هم از «ضرب الاجل ۳۰ روزه بهارستان به عین اللهی و همکاران» خبر داد و نوشت: نمایندگان مجلس از کم‌کاری دولت در انجام تکالیف قانونی گلایه کردند و به وزیر بهداشت و همکارانش حداکثر یک ماه مهلت دادند تا گزارش اقدامات جدید خود را ارائه کنند.

 

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت

 

وضعیت بیمه همگانی، تعیین‌تکلیف افراد فاقد بیمه و معترضان، مکلف کردن سازمان‌های بیمه‌گر به اصلاح فرانشیزها و پوشش حداکثری اقلام تغییر قیمت یافته، جبران حذف ارز ترجیحی در حوزه پزشکی، تاخیر در ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب العلاج و تجدید نظر در ساز و کار خدمت به بیماران صعب العلاج، ناکارآمدی نظام سلامت در کاهش هزینه های پرداخت مردم، آشفتگی در حوزه دارو و گرفتاری مردم با عملیاتی نشدن ارز دارو، اوضاع زیرساخت های درمانی، عرضه داروهای استراتژیک، در بازار آزاد، کمبود آمبولانس که اخیرا به مرگ یک کودک انجامیده از مهمترین محورهای انتقاد از وزارت بهداشت در کمیسیون بهداشت مجلس بود.

 

دکتر «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت هم در پاسخ اظهار داشت : در دو سال اخیر، هر بیمار کرونایی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان برای ما هزینه داشته و بسیاری از منابع صرف درمان این بیماران شد. از سوی دیگر، درآمد اختصاصی بیمارستانی به شدت کاهش یافت.

 

به گفته وی، ۹۵ درصد مردم تحت پوشش بیمه هستند و آمادگی داریم  همه مردم را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

 

در پایان رئیس کمیسیون بهداشت، درباره مهلت داده شده به وزارتخانه و سازمان‌های اظهار داشت: پس از اتمام این مهلت، مجددا  اقدامات را رصد خواهیم کرد تا ببینیم مصوبات و قوانین حوزه بهداشت و درمان چقدر اجرایی شده است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات