تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 تیر 1401 - 13:30
کد خبر : 14169

رهبری که با بیت کوین بمب اتم می سازد

رهبری که با بیت کوین بمب اتم می سازد

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، برنامه موشکی کره شمالی در سال گذشته با سرعت قابل توجهی توسعه یافته است. این گزارش مدعی است رمز ارزهای سرقت شده که اکنون به منبع مهمی در جدول درآمد پیونگ یانگ تبدیل شده، نقش مهمی در برنامه های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ دارد. این گزارش محرمانه

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، برنامه موشکی کره شمالی در سال گذشته با سرعت قابل توجهی توسعه یافته است. این گزارش مدعی است رمز ارزهای سرقت شده که اکنون به منبع مهمی در جدول درآمد پیونگ یانگ تبدیل شده، نقش مهمی در برنامه های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ دارد. این گزارش محرمانه توسط کمیته ای که وظیفه نظارت بر کارایی تحریم های نهادهای بین المللی بر اقتصاد کره را عهده دار است، به شورای امنیت سازمان ملل تهیه و ارسال شده است.

 

سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۶ در واکنش به اعلام ساخت سلاح هسته ای در کره، تحریم‌هایی را علیه پیونگ یانگ اعمال کرد. این تحریم ها در طول این سال‌ها و همزمان با توسعه برنامه هسته ای و موشک های بالستیک کره به طور مستمر افزایش یافته است. تحریم ها بخش های مختلف صنعتی و صادراتی این کشور کمونیستی را در حوزه هایی چون شیلات، منسوجات و مواد خام (از آهن، سرب و زغال‌سنگ تا محصولات مرتبط با پالایش و تولید انرژی) هدف قرار داده است.

 

گزارش جدیدی که برای شورای امنیت سازمان ملل متحد تهیه شده نشان می دهد نه تنها تحریم ها نتوانسته برنامه های تسلیحات هسته ای و موشکی پیونگ یانک را متوقف کند بلکه این کشور در سال ۲۰۲۱ شتاب قابل توجهی به برنامه های خود داده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز که به این گزارش محرمانه دسترسی داشته کره شمالی توانسته قابلیت استقرار سریع موشک های خود را به خصوص در دریا بهبود و انعطاف پذیری سامانه های خود را در صورت مواجهه با حمله ارتقاء بخشد. گفته شده که بخش اعظم این توانایی مالی  با حملات سایبری (به ویژه رمز ارزهای دیجیتال سرقت شده) ارتباط دارد که اکنون به منبع درآمد مهمی برای دولت کره شمالی تبدیل شده است.

 

 

حملات سایبری گسترده‌ای به دست هکرهای کره شمالی انجام می شود که به طور منظم مؤسسات مالی و شرکت های ارز دیجیتال و صرافی ها را هدف قرار می دهند. بر اساس این گزارش هکرهای کره شمالی توانسته اند ارزهای دیجیتالی به ارزش ۵۰ میلیون دلار را با حمله به تنها سه صرافی در مدت هجده ماه سرقت کنند.

 

در کنار گزارش سازمان ملل، گزارش دیگری را شرکت امنیتی سایبری «چاینز آنالیس» منتشر کرده که ادعا می کند پیونگ یانگ تنها در سال ۲۰۲۱ توانسته دارایی های دیجیتالی به ارزش چهارصد میلیون دلار سرقت کند. این گزارش سال ۲۰۲۱ را موفق ترین سال فعالیت هکرهای کره شمالی توصیف کرده است. کارشناسان باور دارند کره شمالی از طریق هکرها و حملات سایبری سالانه صدها میلیون دلار درآمد دارد.

 

به گزارش ایران مامن، کره شمالی در ماه‌های اخیر آزمایش‌های موشکی خود را تشدید کرده است. پیونگ یانگ تنها در ماه ژانویه ۲۰۲۲ هفت موشک آزمایش کرد که در میان آن‌ها حداقل یک موشک قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را داشت. هکرهای کره شمالی که از طرف دولت اقدام می‌کنند، بارها متهم به حملات سایبری به بانک‌ها و پلتفرم‌های ارزهای دیجیتالی شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات