تاریخ انتشار : جمعه 3 تیر 1401 - 22:31
کد خبر : 14185

جابجایی «سرنوشت‌ساز» در «ساس» !

جابجایی «سرنوشت‌ساز» در «ساس» !

حجت الاسلام «حسین طائب» که رسانه‌ها روز پنجشنبه دوم تیرماه خبر کنار رفتنش را از راس سازمان اطلاعات سپاه «ساس» منتشر ساختند، تصویری از خود در صحن حرم امام رضا (ع) منتشر ساخت تا شایعات مربوط به وخامت حال و حتی ترور وی رنگ ببازد.     پس از آنکه طائب مشاور جدید فرمانده سپاه،

حجت الاسلام «حسین طائب» که رسانه‌ها روز پنجشنبه دوم تیرماه خبر کنار رفتنش را از راس سازمان اطلاعات سپاه «ساس» منتشر ساختند، تصویری از خود در صحن حرم امام رضا (ع) منتشر ساخت تا شایعات مربوط به وخامت حال و حتی ترور وی رنگ ببازد.

 

 

پس از آنکه طائب مشاور جدید فرمانده سپاه، جای خود را به سردار «محمد کاظمی» رئیس حفاظت اطلاعات سپاه داد، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره این جابجایی صورت گرفت از جمله برخی این تصمیم را مربوط به طرح ادعاهای مربوط به انتقام‌گیری از اقدامات تروریستی اخیر سرویس‌های صهیونیستی در ایران دانستند.

 

 

«یورو نیوز» در این باره نوشت: آقای طائب، سرانجام در روزهایی که هشدارهای مقام‌های ارشد اسرائیلی در مورد تلاش ایران برای ترور برخی از شهروندانش در جریان سفر به ترکیه به اوج خود رسیده بود، از ریاست سازمان اطلاعات سپاه پاسداران خداحافظی کرد. …هنوز رویکرد اطلاعاتی و امنیتی محمد کاظمی، جانشین آقای طائب، در قبال اسرائیل و حملات منتسب به این کشور مشخص نیست و از سوی دیگر، آقای طائب نیز در آستانه ۶۰ سالگی هنوز آنقدرها پیر نشده که به فکر بازگشت دوباره به قدرت و نهادسازی تازه نباشد.

 

از سوی دیگر شماری در فضای مجازی کنار رفتن طائب از راس ساس را مرتبط با تصمیم مراجع عالی نظام برای محدود کردن شبکه قدرتمند مرتبط با وی می‌دانند.

 

به گزارش ایران مامن، اخیرا و در ارتباط با فایل صوتی که «رادیو فردا» از صحبت‌های سردار «عزیز جعفری» فرمانده وقت سپاه با معاون اقتصادی در سال ۹۷ بازنشر داد، نام طائب به عنوان حامی اصلی پرونده فساد در بنیاد تعاون سپاه پاسداران پرتکرار شد.

 

 

هر چند چهره‌هایی مانند «عطا الله مهاجرانی» وزیر ارشاد دولت اصلاحات انتخاب رئیس جدید ساس را اتفاقی معمولی و متعارف عنوان می‌کنند اما «حمید رسایی» نماینده سابق تهران توئیت جالب توجهی را انتشار داد و کنار رفتن طائب را با عزل مرحوم منتظری در سال ۶۸ از قائم مقامی رهبری مقایسه کرد.

 

 

جدای از صحت یا کذب ادعاهای مربوطه درباره طائب که سال‌ها عهده‌دار پست‌هایی مانند معاونت فرهنگی سپاه و فرمانده نیروی مقاومت بسیج بوده، باید گفت وی جای خود را در راس پرنفوذترین دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور به سردار کاظمی واگذار کرده است.

 

 

ماجراهای مرتبط با دستگیری محیط زیستی‌ها، دوتابعیتی‌ها، وابستگان تیم مذاکرات هسته‌ای و … طی یک دهه گذشته نشان داد که سازمان اطلاعات سپاه یک سر و گردن بالاتر از سایر نهادهای موازی مانند وزارت اطلاعات، حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و … نقشی اساسی در تصمیم‌گیری‌های امنیتی دارد؛ نقشی بسیار جدی‌تر از سناریوی سریال‌های «گاندو» که برخی آن را در مقاطع سرنوشت‌ساز حتی از مجالس و شورا و مجمع‌های موجود مهم‌تر دانسته و چشم به رویدادهای آتی مرتبط با این تغییر دوخته‌اند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات