تاریخ انتشار : شنبه 4 تیر 1401 - 19:47
کد خبر : 14209

واکنش ارزشی به تجمع ورزشی نوجوانان بی‌حجاب شیرازی

واکنش ارزشی به تجمع ورزشی نوجوانان بی‌حجاب شیرازی

در روزهای اخیر تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که در آن نوجوانان شیرازی به مناسبت روز جهانی «اسکیت بُرد» از ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در بلوار شهید چمران شیراز و در در زمین همایش‌های شهری تجمع کرده بودند. در این برنامه، تعداد نسبتا زیادی از دختران و پسران دهه هشتادی و نودی

در روزهای اخیر تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که در آن نوجوانان شیرازی به مناسبت روز جهانی «اسکیت بُرد» از ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در بلوار شهید چمران شیراز و در در زمین همایش‌های شهری تجمع کرده بودند. در این برنامه، تعداد نسبتا زیادی از دختران و پسران دهه هشتادی و نودی حضور داشتند که نداشتن حجاب بسیاری از دختران حاشیه‌ساز شد و به برکناری یک مقام مسئول، تعقیب قضایی عوامل برگزاری و بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس انجامید. همچنین کار به نماز جمعه شیراز هم کشیده شد.

 

به گزارش ایران مامن،با وجود اینکه برخی شرکت‌کنندگان در تجمع سه‌شنبه هفته گذشته در فضای مجازی نوشته‌اند همه‌چیز با مسئولان ورزشی شیراز هماهنگ شده بود، فرمانده انتظامی شیراز روز جمعه اعلام کرد تعدادی از مسببان و لیدرهای برگزاری تجمع «هنجارشکنانه» بلوار شهید چمران شیراز، دستگیر شده‌اند.

 

 

فرماندار شیراز هم در مورد تجمع نوجوانان اظهار داشته برخی حرکات و رفتار‌های این برنامه را حتی در زمان پیش از اسلام هم سراغ نداریم! انتشار گسترده ویدیویی در فضای مجازی مبنی‌بر تجمع چندین جوان و نوجوان که میانگین سنی‌شان ۱۵، ۱۶ سالی بیشتر نیست به دلیل خاص بودنش در سطح گسترده‌ای از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و به دلیل کم سن و سال بودن افراد حاضر در این تجمع، با واکنش مسئولان استانی نیز مواجه شد. طبق بررسی‌های انجام شده و بر اساس اقدامات ضابطین قوه قضاییه و نیروی انتظامی، مراسمی که در بلوار چمران برگزار شده با طرح و برنامه قبلی بوده که برای روزهای آتی نیز برنامه‌ریزی شده است.

 

همچنین، ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مورد تجمع نوجوانان در شیراز بیانیه‌ای صادر و ضمن محکوم کردن چنین حرکت‌هایی، خواستار ورود قوای سه گانه در زمینه قانونگذاری و نظارت، روش مدیریت و اجرای قوانین عفاف و حجاب و حمایت از آمران، برای ممانعت از وقوع اینگونه مسائل شد.

 

در پی نشر تصاویر گردهمایی بلوار چمران شیراز و «جریحه دار شدن احساسات متدینین»، روز جمعه اجتماع و راهپیمایی با عنوان «حامیان حریم حیا، غیرت و حجاب در شیراز » در واکنش به «شدت یافتن هنجارشکنی‌های اخلاقی و فرهنگی در سومین حرم اهل بیت(ع) و مطالبه از دستگاه‌های متولی امر فرهنگ» برگزار شد.

 

در ادامه، فرماندار شیراز خبر داد هیچ نوجوانی در رابطه با هنجارشکنی بلوار چمران بازداشت نشده است. بازداشت شدگان سه نفر عوامل موثر در این رابطه و ۲ نفر از مسئولان مربوطه ورزشی هستند.

 

از سوی دیگر، روزنامه «همشهری» نوشته باید بین دختران شیرازی کشف حجاب کننده با دختران «ماجرای چهارشنبه‌های سفید» فرق قائل شد.

 

چهره‌های همیشه منتقد مجازی هم هر یک از زاویه دید خود به این موضوع پرداخته‌اند.

 

 

به نوشته «عباس عبدی»، ماجرا به جای فرهنگی، امنیتی دیده می شود پس قطعا مساله حل نخواهد شد.

 

 

«صادق زیباکلام» هم مسئولیت این رویداد را متوجه صدا و سیما و آموزش و پرورش دانسته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات