تاریخ انتشار : یکشنبه 5 تیر 1401 - 13:22
کد خبر : 14241

قیمت رشته‌های پرآب و نان دانشگاهی؛ حداقل سالی ۶۰ میلیون- بدون تضمین

قیمت رشته‌های پرآب و نان دانشگاهی؛ حداقل سالی ۶۰ میلیون- بدون تضمین

با اعلام رسمی سازمان مدارس غیر‌دولتی آموزش و پرورش، شهریه‌های نجومی مدارس غیر‌دولتی رسمیت یافت. بر این اساس حداکثر شهریه ثابت در مقطع ابتدایی ۲۵ میلیون تومان، در مقطع متوسطه اول ۳۳ میلیون تومان و در مقطع متوسطه دوم ۳۵ میلیون تومان است، مدارس اجازه دریافت مبلغ بیش از نرخ مصوب شده را برای شهریه

با اعلام رسمی سازمان مدارس غیر‌دولتی آموزش و پرورش، شهریه‌های نجومی مدارس غیر‌دولتی رسمیت یافت. بر این اساس حداکثر شهریه ثابت در مقطع ابتدایی ۲۵ میلیون تومان، در مقطع متوسطه اول ۳۳ میلیون تومان و در مقطع متوسطه دوم ۳۵ میلیون تومان است، مدارس اجازه دریافت مبلغ بیش از نرخ مصوب شده را برای شهریه ثابت ندارند.

 

به گزارش ایران مامن از «جوان» در عین حال مدارس می‌توانند ۳۸ درصد از این شهریه را نیز به عنوان شهریه فوق برنامه دریافت کنند که در مجموع به ۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. از سوی دیگر هزینه سرویس و غذا و لباس دانش‌آموزان جزو شهریه محسوب نمی‌شود و به عهده اولیاست.

 

 

 

بر این اساس با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان دریافت شهریه‌های مدارس در مقطع حساس و پشت کنکوری متوسطه دوم بر مبنای اعلام رسمی آموزش و پرورش و به اضافه هزینه‌های غذا و سرویس رفت و آمد دانش‌آموزان دست‌کم حدود ۶۰، ۷۰ میلیون برای والدین آب می‌خورد.

 

با توجه به اینکه پرداخت این شهریه‌های نجومی از سوی والدین اگر چه به امید موفقیت فرزندانشان در ماراتن رقابت بر سر رشته‌های خاص و دانشگاه‌های خاص پرداخت می‌شود، اما واقعیت این است که درصد ناچیزی از دانش‌آموزان شانس موفقیت در این رقابت را دارند و بقیه این بچه‌ها پس از پایان دوران تحصیل بی‌آنکه هیچ مهارتی داشته باشند، برای سال‌های بعد پشت کنکور رها می‌شوند!

 

باید به همه این‌ها بی‌عدالتی نهادینه‌شده در قالب کنکور را نیز اضافه کرد همچنان که «محمدحسین ساعی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشته در شیوه فعلی کسانی که در مناطق برخوردار حضور دارند شانس بیشتری برای قبولی در کنکور دارند و داوطلبان مناطق محروم با معدل‌های مشابه شانس کمتری دارند و مصوبه جدید درصدد گسترش عدالت آموزشی و نیز توجه به دروس دوران مدرسه است.

 

 

چندی پیش هم «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات دولت سابق در کانال شخصی‌اش نوشت: مصوبه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره مکانیزم تاثیر معدل دبیرستان در کنکور، مزایا و معایبی دارد. بزرگترین عیب آن تعمیق شکاف طبقاتی جامعه و ناعدالتی آموزشی است. تحصیل در دانشگاههای خوب با میزان درآمد فرد در آینده همبستگی مستقیم دارد، کسب معدل خوب هم با تحصیل در مدارس دولتی یا غیرانتفاعی رابطه همبستگی مستقیم دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات