تاریخ انتشار : یکشنبه 5 تیر 1401 - 11:22
کد خبر : 14249

تازه ترین وعده رئیسی: آثار تورمی فعلی گذرا است/ درباره بنزین هر تصمیمی با اطلاع مردم خواهد بود

تازه ترین وعده رئیسی: آثار تورمی فعلی گذرا است/ درباره بنزین هر تصمیمی با اطلاع مردم خواهد بود

«سیدابراهیم رئیسی» شامگاه شنبه چهارم تیرماه در ششمین گفت وگوی مستقیم تلویزیونی در مورد مهمترین مسائل روز کشور سخن گفت. مهمترین محورهای اظهارات رئیس جمهوری به شرح زیر است.   تورم و دلایل آن   ▪️ از مجلس خواستیم که مبلغی را به عنوان ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار دولت قرار دهند یا اجازه دهند

«سیدابراهیم رئیسی» شامگاه شنبه چهارم تیرماه در ششمین گفت وگوی مستقیم تلویزیونی در مورد مهمترین مسائل روز کشور سخن گفت. مهمترین محورهای اظهارات رئیس جمهوری به شرح زیر است.

 

تورم و دلایل آن

 

▪️ از مجلس خواستیم که مبلغی را به عنوان ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار دولت قرار دهند یا اجازه دهند که از طریقی آن را برای مردم جبران کنیم، به فوریت لایحه ما در مجلس رأی ندادند.

 

▪️ شاهد چند برابر شدن قیمت کالاهایی بودیم که برای آنها ارز ترجیحی قرار داده شده بود که این افزایش قیمت گاهی بین ۲۰۰ تا۳۰۰ درصد بود. یعنی معلوم بود که این تخصیص ارز ترجیحی مشکلی را حل نکرده است.

 

▪️ رئیس جمهور در ادامه با اشاره به افزایش قیمت ۶۵ درصدی کالاهای اساسی بدلیل خشکسالی پیش از شروع به کار دولت سیزدهم تصریح کرد: بعد از جنگ اوکراین هم قیمت‌ها در جهان افزایش پیدا کرد و امروز تورم جهانی به نحوی شده که بسیاری از کشورها از جمله اروپائی‌ها چنین تورمی را کمتر تجربه کرده بودند.

 

▪️ در زمان تحویل گرفتن دولت با تورم ماهانه ۶۰ درصد، کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی و رشد نقدینگی مواجه بودیم.

 

▪️ نتیجه اقدامات دولت این بود که در ۳ ماهه آخر ۱۴۰۰ تورم سیل نزولی پیدا کرد.

 

▪️ آثار تورمی فعلی زمان طولانی نخواهد داشت و در یک زمان کوتاهی ان‌شاء الله آثارش از بین خواهد رفت.

 

▪️ فقط در ۲۰ روز گذشته، ۲۹ هزار میلیارد تومان پرداخت کردیم. در هر ماه به طور متوسط ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان غیر از حقوق و دستمزد بابت سررسید اوراق پرداخت می‌کنیم که بابت هزینه‌هایی است که در این دولت انجام نشده و در دولت قبل انجام شده است.

 

▪️ این‌که کالایی گران شود و در کنار آن خدماتی که هیچ ربطی به آن ندارد افزایش یابد، اصلاً قابل قبول نیست و طبیعتاً باید با این مورد از طرف سازمان های مربوطه نظیر سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان بازرسی و نیز دستگاه قضایی برخورد شود.

 

فواید و سیاست‌های مرتبط با نظام جدید یارانه‌ای

 

▪️ یکی از فواید عادلانه سازی نظام یارانه ها ریشه‌کنی فقر مطلق است. بنده خودم  به برخی از روستاها رفتم، خانواده‌ای که می‌گوید فقط ما با ۴۰ هزار تومان، در واقع ۴۵ هزار تومان یارانه زندگی خود را اداره می‌کنیم، یا احیانا ۱۰۰ تومانی که برخی ها داشتند. با عادلانه سازی پرداخت یارانه ها وضعیت این خانواده ها تغییر کرده است و الان یک خانواده ۵ نفره که دو میلیون می‌گیرد.

 

▪️ تا زمانی که وضع کالابرگ الکترونیک قطعیت پیدا نکند و از درست رسیدن کالا به دست مردم اطمینان حاصل نکنیم حتما پرداخت نقدی خواهد بود.

 

▪️ ارز ترجیحی دارو قطع نخواهد شد.

 

▪️ طرح توزیع نان پاسخ خوبی گرفته است. درباره بنزین اگر که قرار باشد کاری انجام شود ما با اطلاع دادن به مردم و تبیین و با تمهیدات آن را انجام می دهیم.

 

تکرار وعده های مسکنی

 

▪️ طی چهار سال چهار میلیون مسکن نسازیم زمینه عقب ماندگی‌ها تشدید می‌شود

 

▪️ اگر از مصوبه سران قوا درباره افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی اجاره بهای مسکن تخلف شد حتما مورد پیگیرد قانونی قرار گیرد.

 

برق مدیریت شد

 

▪️ امسال با مدیریتی که انجام شد و با اولویت مصرف خانگی، تولیدی ها و پس از تولیدهای خرد، بخش کشاورزی، مصرف برق کنترل شد.

سیاست منطقه‌ای و برجام

 

▪️ سهم ایران در تجارت و ترانزیت منطقه بسیار بالا رفته و ارتباط با کشورهای عضو سازمان شانگهای، گروه بریکس و اکو در این زمینه برای ما بسیار مهم است. تازه در اول راه هستیم و فقط در سه ماهه اول امسال ۲۰ درصد رشد مبادلات تجاری داشته‌ایم.

 

▪️ سیاست ما رفع تحریم هاست و بنای تعطیلی مذاکره را نداریم.

 

اوضاع نفت مساعد است؛ از اوضاع کارگران و بازنشستگان تا فرهنگ ازدواج

 

▪️ دنبال عادلانه سازی حقوق کارکنان، کارگران و بازنشستگان هستیم.

 

▪️ وضعیت فروش نفت مناسب است. ۴۰ درصد این درآمدها به صندوق توسعه ملی واریز می شود، ۱۴/۵ درصد صرف توسعه میادین نفتی می شود و ۴۵ درصد در اختیار دولت قرار می گیرد.

 

▪️ فرهنگ ازدواج باید در جامعه رشد پیدا کند.

 

▪️ دولت از نقد رنجیده نمی شود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات