تاریخ انتشار : دوشنبه 6 تیر 1401 - 13:37
کد خبر : 14265

همزمانی دوباره برنامه فضایی با بازگشایی مذاکرات هسته‌ای

همزمانی دوباره برنامه فضایی با بازگشایی مذاکرات هسته‌ای

دومین پرتاب ماهواره‌بر «ذوالجناح» به منظور «دستیابی به اهداف تحقیقاتی و قراردادن محموله‌هایی تا ۲۲۰ کیلوگرم در مدار ۵۰۰کیلومتری» خبری بود که به همراه تصاویر آن دیروز در رسانه‌ها منتشر شد.   به گزارش رسانه‌ها توانمندی ذوالجناح نزدیک به ماهواره‌بر بزرگ‌تر و سنگین‌تر سیمرغ است که توان حمل ۲۵۰ تا ۳۵۰ کیلوگرم محموله را به

دومین پرتاب ماهواره‌بر «ذوالجناح» به منظور «دستیابی به اهداف تحقیقاتی و قراردادن محموله‌هایی تا ۲۲۰ کیلوگرم در مدار ۵۰۰کیلومتری» خبری بود که به همراه تصاویر آن دیروز در رسانه‌ها منتشر شد.

 

به گزارش رسانه‌ها توانمندی ذوالجناح نزدیک به ماهواره‌بر بزرگ‌تر و سنگین‌تر سیمرغ است که توان حمل ۲۵۰ تا ۳۵۰ کیلوگرم محموله را به مدار ۵۰۰کیلومتری دارد.

 

«کیهان» در این باره به نقل از سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع نوشت: این ماهواره‌برِ سه مرحله‌ای از نظر ویژگی‌های فنی، قابل رقابت با ماهواره‌برهای روز دنیا است که دارای دو مرحله پیش‌رانش جامد و یک مرحله با پیش‌رانش مایع است. همچنین مرحله سوم توسعه این ماهواره‌برِ ترکیبی با بهره‌گیری از اطلاعات حاصل از این پرتاب آغاز گردیده است.

 

در واکنش به این اقدام، کاخ سفید پرتاب ماهواره‌بر ذوالجناح در ایران را اقدامی «غیرمفید و بی‌ثبات‌کننده» خواند و اعلام کرد به استفاده از تحریم‌ها و سایر اقدامات برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر در برنامه موشکی ایران متعهد است.

 

از سوی دیگر، وزیر جنگ اسرایٔیل در توییتی اعلام کرد دستگاه دفاعی این کشور شبانه‌روز با تهدید جمهوری اسلامی به عنوان مهمترین و فوری‌ترین موضوع استراتژیک کنونی برای امنیت اسرایٔیل برخورد می‌کند.

 

«یورونیوز» هم در این باره نوشت: تلویزیون دولتی ایران در حالی خبر انجام دومین مرحله از پرتاب موشک ماهواره‌بر با سوخت جامد را منتشر کرد که یک روز پیش‌تر از سفر جوزپ بورل، مسئول دیپلماسی اتحادیه اروپا به ایران و توافق میان تهران و بروکسل بر سر از سرگیری مذاکرات متوقف شده برجام خبر داده بود. ایالات متحده آمریکا به همراه متحدان غربی و برخی از هم‌پیمانان خاورمیانه‌ای خود همواره ایران را به تلاش برای توسعه برنامه موشک‌های بالیستیک با توان حمل کلاهک هسته‌ای در پوشش تحقیقات و برنامه‌های فضایی متهم می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات