تاریخ انتشار : دوشنبه 6 تیر 1401 - 23:46
کد خبر : 14292

طرح جدید استخدامی مجلس؛ پیمانکاران در کمین

طرح جدید استخدامی مجلس؛ پیمانکاران در کمین

در نشست علنی روز یکشنبه پنجم تیرماه مجلس نمایندگان کلیات طرح ساماندهی نیروهای طرف قرارداد با شرکت های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی را با ۱۹۴ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از ۲۳۰ نماینده حاضر تصویب کردند. این طرح برای بررسی بیشتر جزئیات به کمیسیون اجتماعی مجلس باز می‌گردد.   در پاسخ

در نشست علنی روز یکشنبه پنجم تیرماه مجلس نمایندگان کلیات طرح ساماندهی نیروهای طرف قرارداد با شرکت های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی را با ۱۹۴ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از ۲۳۰ نماینده حاضر تصویب کردند. این طرح برای بررسی بیشتر جزئیات به کمیسیون اجتماعی مجلس باز می‌گردد.

 

در پاسخ به سوالات مربوط به این طرح، «رامین اناری» نماینده کارگران قراردادی و شرکتی سراسر کشور اظهار داشته است: مجلس به دوشوری بودنِ این کلیات رأی دارد و قرار شد نواقصِ این طرح در کمیسیون اجتماعی برطرف شود و مجددا به صحن علنی مجلس بازگردد که این پروسه خیلی طول نمی‌کشد. کمیسیون اجتماعی تنها باید پیشنهادات را بررسی و لحاظ کند.

 

به گفته‌ی اناری؛ یکی از اهدافِ ما در این طرح بریدنِ دست واسطه‌ها و شرکت‌های پیمانکاری بود که رأی بالایی گرفت. ما مسیر خود را پُرقدرت در تصویب جزئیات این طرح ادامه خواهیم داد.

 

اناری می‌گوید: کلیات یعنی حذف شرکت‌های پیمانکاری و جزئیات یعنی بررسی بندها و تبصره‌ها و تعیین این‌که چه کسانی قرار است مشمول این طرح شوند. روی این طرح ۱۵۰ پیشنهاد آمده و این تعدد پیشنهادات باعث شده که طرح به صورت دوشوری شود.

 

به گفته نماینده کارگران قراردادی و شرکتی سراسر کشور به نظر می‌رسد نمایندگان سعی می‌کنند که این طرح شامل همه‌ی افراد شود. آن‌ها سعی می‌کنند خصولتی‌هایی مثل مخابرات و بانک‌ها و… هم جزو این طرح شوند.هر نیرویی که با واسطه و یا بی‌واسطه از خزانه‌ی دولت تغذیه شود، شامل این طرح است.

 

وی می‌افزاید: درخواست ما این است که این دو شوری بودن باعث نشود طرح به تعویق بیافتد. چیزی که ما می‌دانیم این است که پیمانکاران بندهایی را به مجلس دادند و اعتراضاتی نسبت به این طرح داشتند و ما نگران عملیات فرسایشی در ادامه‌ی مسیر هستیم. به هر حال مخالفان این طرح در کمین نشسته‌اند.

 

اناری در این زمینه گفت‌وگویی هم با «محمدعلی محسنی بندپی» نماینده نوشهر و از حامیان این طرح داشته است:

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Malous چهارشنبه , ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳

سلام لطفا پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی وزارت بهداشت هم باشید ماهم ایثارگریم ازمون ما کرونا بود

هادی چهارشنبه , ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴

سلام وقت بخیر… رانندگان استیجاری غیر خودمالک منطقه یک عملیات گاز هم درخواست امنیت شغلی و قراردادمستقیم با کارفرما و حقوق و مزایا هستن… ما رانندگان استیجاری نهادهای دولتی و نیمه دولتی هم چشم انتظار هستیم… نگران آینده خودمون و بچه هامون هستیم… انشالله که این طرح هم شامل حال ما رانندگان مظلوم بشه

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات