تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تیر 1401 - 15:54
کد خبر : 14330

دیدارهای تدارکی نمایندگان ایران و آمریکا در قطر برای رویارویی ۱+۲

دیدارهای تدارکی نمایندگان ایران و آمریکا در قطر برای رویارویی ۱+۲

«رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیروز وارد دوحه، پایتخت قطر شد و در راستای گفت‌وگوهای هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر، دیدار کرد.     همچنین صبح امروز «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده ایران وارد دوحه شد.  

«رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیروز وارد دوحه، پایتخت قطر شد و در راستای گفت‌وگوهای هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر، دیدار کرد.

 

 

همچنین صبح امروز «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده ایران وارد دوحه شد.

 

به گزارش ایران مامن، در این مذاکرات دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هدایت «انریکه مورا» پیام‌های آمریکا را به ایران منتقل می‌کنند؛ مذاکراتی که نمایندگان ۱+۴ در آن حاضر نیستند و مذاکرات به شکل ۱+۲ یعنی سه جانبه و غیرمستقیم میان اتحادیه اروپا، ایران و آمریکا برگزار می شود.

 

در این ارتباط، «سعید خطیب زاده» در آخرین سخنگویی برای دستگاه دیپلماسی به نقل از «جوزپ بورل» هماهنگ کننده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است: آمریکا تعهد داده به کلیه آن چه در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ آمده، عمل و انتفاع اقتصادی ایران را تضمین کند.

 

تندتر شدن نبض دیپلماسی پس از آن اتفاق افتاد که شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی سه هفته پیش با نقش آفرینی آمریکا و شرکای اروپایی پس از سال‌ها علیه ایران رای داد. از سوی دیگر تهران هم کوشیده از طریق اقداماتی چون آزمایش موشک ماهواره‌بر و حذف بخشی از دوربین‌های نظارتی آژانس پاسخ‌ و در واقع سیگنال‌های متناسب را به سمت غرب مخابره کند.

 

در این خصوص، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام داشته توافق برای احیای برجام روی میز و قابل دسترسی است و این بستگی به تصمیم ایران دارد که آن را قبول یا رد کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات