تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 تیر 1401 - 13:40
کد خبر : 14355

مقصر مسخره‌شدن «عالیجناب» پوتین

مقصر مسخره‌شدن «عالیجناب» پوتین

اجلاس سران هفت کشور صنعتی در جنوب آلمان که سه‌شنبه هفتم تیرماه بیانیه نهایی خود را صادر کرد از زوایای مختلف مورد توجه قرار گرفت از جمله گنجاندن این جمله در بیانیه پایانی که «ما روی تعهد روشن خود مبنی بر این‌که ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند تاکید می‌کنیم.»   به

اجلاس سران هفت کشور صنعتی در جنوب آلمان که سه‌شنبه هفتم تیرماه بیانیه نهایی خود را صادر کرد از زوایای مختلف مورد توجه قرار گرفت از جمله گنجاندن این جمله در بیانیه پایانی که «ما روی تعهد روشن خود مبنی بر این‌که ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند تاکید می‌کنیم.»

 

به گزارش ایران مامن، این نشست حواشی هم داشت که در رسانه‌ها بازتاب فراوانی یافت از جمله مسخره کردن «ولادیمیر پوتین» با یادآوری سواری وی با نیم‌تنه لخت روی اسب که برای بسیاری توصیف کننده رویکرد رهبران غربی در قبال رهبر مسکو به خصوص بعد از وقوع جنگ اوکراین است.

 

 

رهبران کشورهای گروه هفت در بیانیه نهایی آخرین روز از نشست خود اعلام کردند که اقدامات سخت‌تری علیه روسیه از جمله هزینه های اقتصادی شدید و فوری را برای تهاجم مسکو به اوکراین تحمیل خواهند کرد.

 

از دید بسیاری از تحلیلگران، رهبران کشورهای غربی می‌کوشند تا از طریق تنگ‌تر کردن حلقه فشارهای اقتصادی، از روسیه و پوتین چهره یک شکست‌خورده تمام‌عیار را به نمایش بگذارند.

 

برخی صاحب‌نظران معتقدند که پوتین به توقف پیشروی‌ها و تحمل شکست‌هایی در عرصه میدانی نبرد اوکراین در حال حاضر بیش‌ازپیش منزوی ‌شده و در حال از دست ‌دادن تصویر درست و تماس خود با واقعیات است؛ این سخنانی است که «فرانک فیگیلیوزی» رئیس سابق اداره ضدجاسوسی اف‌بی‌آی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» در رابطه با پوتین ایراد کرده ‌است.

 

وی با استناد به سخنان «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا معتقد است پوتین در اصل از ترس گسترش شعله‌های انقلاب رنگی به کشور خود با طرح اتهامات و ادعاهای واهی سعی در خاموش کردن شعله‌های دموکراسی در کشور اوکراین را داشته ‌است و اکنون نیز پس از شکست در نبرد اطلاعاتی در این جنگ در وضعیت ناپایدار از لحاظ روانی به سر می‌برد.

 

تارنمای «کانورسیشن» نیز با اشاره به سقوط هرچه بیشتر روسیه به سوی گسترش سرکوب در دوران پوتین به ویژه پس از آغاز جنگ اوکراین با برشمردن برخی ویژگی‌های شخصیتی وی با استناد به مشاهدات روانشناسان وی را فردی معرفی می‌کند که به ظاهر دارای شخصیتی قوی است اما مشاهدات نشان می‌دهد که وی از تصمیمات غیراخلاقی خود و تأثیر منفی آن‌ها بر افراد بی‌گناه اظهار پشیمانی نکرده و همچنین مسئولیت نتایج منفی تصمیمات خود را نیز قبول نمی‌کند و معمولاً وقتی مشکلی پیش می‌آید دیگران را سرزنش می‌کند.

 

 

این رسانه ولادیمیر پوتین را یک رهبر سیاسی خودکامه و مستبد دانسته که مانند سایر رهبرانی از این دست بیشتر از اینکه به فکر رفاه عمومی مردم خود باشد وظیفه محور بوده و با استفاده از تنبیه و تهدید برای رسیدن به هدف میان خود و دیگران فاصله می‌اندازد.

 

ویژگی‌های شخصیتی منفی ذکرشده در رابطه با ولادیمیر پوتین از سوی این رسانه مهم‌ترین عاملی است که از منظر کارشناسان در ارائه اخبار نادرست از سوی مشاوران اطلاعاتی وی درباره تحولات اوکراین پیش از آغاز جنگ با این کشور نقش داشته است.

 

تحلیلگر کانورسیشن معتقد است که با توجه به ویژگی‌های شخصیتی منفی ولادیمیر پوتین، وی نسبت به عقایدی که در تضاد با روش مطلوب او هستند انعطاف نداشته و آن‌ها را تحمل نمی‌کند و بنابراین اگرچه اطلاعات ارائه‌شده به وی در زمینه بحران اوکراین ناقص بوده است ولی این امر در واقع ناشی از دست‌کاری حقایق از سوی ژنرال «سرگئی بیسدا» رئیس سرویس پنجم سازمان امنیت فدرال روسیه در راستای مطابقت آن‌ها با چیزی بوده رئیس‌جمهور روسیه متمایل به باور آن‌ها است، زیرا  بیسدا که از سال ۲۰۰۹ رهبری شاخه اطلاعات خارجی را برعهده دارد احتمالاً می‌دانسته که رئیسش تمایل به شنیدن چه چیزی دارد؛ اتفاقی که در نهایت و پس از شکست اطلاعاتی روسیه در نبرد اوکراین منجر به دستگیری تنی چند از مقامات اطلاعاتی روسیه از جمله سرگئی بسیدا و معاون او «آناتولی بولیک» توسط پوتین شد.

 

این بازداشت‌ها که اگرچه به اتهام مفاسد مالی این افراد صورت گرفته‌است اما برخی صاحب‌نظران معتقدند که ارائه مشاوره‌های غلط از سوی ایشان عامل اصلی برای بازداشت آن‌ها توسط ولادیمیر پوتین در روزهای اخیر می‌باشد زیرا گفته شده‌است که آن‌ها از حامیان اصلی این فرضیه به شدت ناقص بودند که حاکمیت اوکراین پس از آغاز جنگ از سوی روسیه به سرعت فرو خواهد پاشید. با این حال هم او و هم بولیوک  مسئولیت شکست گسترده‌تر تهاجم را بر عهده گرفته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات