تاریخ انتشار : شنبه 11 تیر 1401 - 13:05
کد خبر : 14396

تازه ترین ایستگاه زلزله؛ هرمزگان

تازه ترین ایستگاه زلزله؛ هرمزگان

دو زمین لرزه به بزرگی ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر در فاصله یک دقیقه، حدود ساعت ۴ بامداد یازدهم تیرماه مناطقی از استان هرمزگان را لرزاند. به گزارش ایران مامن، طبق آخرین اخبار از ساعت ۲:۲ بامداد شنبه تا ساعت ۹:۱۴ ، بندر خمیر و مناطق اطراف آن ۳۳ بار لرزیده است که بزرگی ۲ زلزله

دو زمین لرزه به بزرگی ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر در فاصله یک دقیقه، حدود ساعت ۴ بامداد یازدهم تیرماه مناطقی از استان هرمزگان را لرزاند.

به گزارش ایران مامن، طبق آخرین اخبار از ساعت ۲:۲ بامداد شنبه تا ساعت ۹:۱۴ ، بندر خمیر و مناطق اطراف آن ۳۳ بار لرزیده است که بزرگی ۲ زلزله ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر بوده بطوری که موجب وحشت مردم مناطق زلزله زده و شهرهای اطراف به ویژه بندرعباس شده و مردم را به خیابان‌ها و بوستانهای شهر کشانده است.

«مهدی دوستی» استاندار هرمزگان در خصوص جزئیات زمین لرزه توضیح داد: کانون اصلی زمین لرزه، روستای سایه خوش بوده است. تخریب بصورت جدی انجام شده است و ساختمان ها اکثرا تخریب شده اند در حال حاضر تعداد مصدومان ۴۹ نفر است که نیمی از آن‌ها مرخص شده اند و ۵ فوتی برجای گذاشته است.

 

 

 

به گفته استادار هرمزگان، کار اطمینان از عدم وجود فرد زیر آوار انجام شده است و ما مطمئن هستیم فردی زیر آوار وجود ندارد؛ تمرکز ما در حال حاضر روی اسکان است و بدلیل گرمای شدید هوا نیاز به وسایل سرمایشی داریم و درخواست آزاد کردن کولرهای مدارس و ادارات دولتی داده شده است.

مدیر ارتباطات هرمزگان هم اعلام داشته الان فقط ۵ روستای اطراف محل زمین‌لرزه به‌دلیل قطعی برق فاقد ارتباط پایدار هستند که تیم‌های پشتیبانی اپراتورها با تامین دیزل ژنراتورهای سیار در تلاش برای تامین برق سایت‌های مذکور هستند. برق مناطق زلزله‌زده به صورت مقطعی در حال وصل شدن است اقلام مهم مانند غذای گرم، نان، یخ، آب و چادر تامین شده است. امیدواریم بزودی کانکس‌هایی را برای اسکان مردم فراهم کنیم.

 

 

 

گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیشترین خسارات در روستای سایه خوش با ۳۰۰ خانوار است که منازل قدیمی بیشتر آنها تخریب شده است.

در تهران، معاون اول رئیس جمهوری دستور داده تمام امکانات استان برای کمک به زلزله زدگان به کار گرفته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات